Ny hjelm - trenger anbefalinger

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dexter »

Da er det fortsatt slik at sesongen nærmer seg (tror jeg). Jeg er nå på 4. året med hjelmen, og ønsker meg ny. Siden jeg bruker briller vil jeg aller helst ha en hjelm med innebygget solvisir som kan tas opp og ned enkelt.

Jeg har kikka litt på nettet og fant da disse.

http://www.team-bergen.no/display.aspx? ... rodid=3497" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1557" onclick="window.open(this.href);return false;

Synspunkter? Andre forslag?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har en Caberg Rhyno som er litt for stor, og så har jeg en Justissimo gt som passer bedre. Begge har solvisir som er veldig greit. Kjøpte en Marushinhjelm i fjor, men den har ikke solvisir. Jeg bruker også briller og Marushinhjelmen er den eneste helhjelmen jeg har prøvd der jeg greit får inn brillene. Den hjelmen har ikke solvisir men da bruker jeg klipssolbriller fra Clas Ohlson.

Marushinhjelmen er det mye mindre støy i enn Caberghjelmene. Det virker som om det er bedre utlufting i M-hjelmen, men det kan kanskje skyldes at jeg ikke har den klaffen under haken. Sent på sesongen brukte jeg Justisimoen da M-hjelmen trekker mer og ble i kaldeste laget.

Marushinhjelmen er av typen 999 og er knall gul, kjøpt hos Bullfighter. Caberghjelmene er forholdsvis tunge mens M-hjelmen er utrolig lett.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Snill Vaffel »

Jeg er super fornøyd med min SCHUBERTH R1 Sportshjelm fra den store Tyske produsenten, solvisir INTEGRERT !! Ga 5495kr for den her en en link, det er den med edderkopp mønster :thumleft
De er veldig store i str. trodde jeg vat tjukk i hue men måtte ha en str S

SCHUBERTH R1 Varenummer: 4297113

http://www.monsterbike.no/module_ehande ... sl=5&xid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dexter »

Jeg må bare innrømme først som sist; 5.500,- for en hjelm er for dyrt for meg...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Snill Vaffel »

Det er mye penger ja og jeg måtte mase meg til en ny...... Hadde en fra Bullfighter den er helt ok men det var disse solbrillene jeg syns var så genale. :D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37845
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:Jeg må bare innrømme først som sist; 5.500,- for en hjelm er for dyrt for meg...
Går an å kjøpe på nett fra utlandet. Blir billigere, men da får du jo ikke prøvd den...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Snill Vaffel »

Gå en butikk å prøve først så bestille på nettet [img]http://www.freesmileys.org/smileys/smil ... ort031.gif[/img]
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dortmunder »

Hei,

se litt i onlinekatalogene til Louis.de og Polo-motorrad.de .... der har du hjelmer til en grei penge. Ser at Shoi Multitec, som er en dyr hjelm, koster rund 3500 NOK... men det finnes carberg til halv pris. Kanskje en liten tur til Hamburg :-)...

I alle fall kan du få se hva som finnes og hvor prisen ligger...


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dexter »

Snill Vaffel skrev:Gå en butikk å prøve først så bestille på nettet [img]http://www.freesmileys.org/smileys/smil ... ort031.gif[/img]
Det er jo dette som dreper butikkene våre... :[-X
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Onsløv »

<----- Schubert C2; kjøpte jeg i Kiel, hos louis, da C3 kom. Sparte et par tusen i forhold til butikkpris i Norge.

Dexter: Planlegg et kjærlighetscruise med Kiel-ferga, og ta turen innom Polo / Louis de 4 timene den står til land i Kiel :mk
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dortmunder »

... forresten....

når du kjøper en dyr hjelm er det lønnsomt å prøvekjøre den først... ikke alle hjelmer passer alle hoder, og det må prøves på sykkelen !!!

Har opplevd i Hamburd at du kan prøvekjøre hjelmen en ettermiddag, og deretter kan du bestemme deg om du vil kjøpe...

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dortmunder »

Dexter skrev:
Snill Vaffel skrev:Gå en butikk å prøve først så bestille på nettet [img]http://www.freesmileys.org/smileys/smil ... ort031.gif[/img]
Det er jo dette som dreper butikkene våre... :[-X

Da må du støtte de med overpris... men jeg trodde det var for dyrt ???

Men enig at dette er ikke helt greit... og enkelt

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dexter »

Jeg tror ikke en hjelm til 5-6000 kroner nødvendigvis er bedre enn en rimeligere hjelm så lenge de er godkjent innenfor samme sikkerhetskrav. Så dette blir for meg litt dette med Levis-bukser... ja de er dyrere, men er de egentlig bedre? SCHUBERTH er sikkert bra, men de er "Levis" for meg. Hvis bedre=nei then -> waste of money
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dortmunder »

Dexter skrev:Jeg tror ikke en hjelm til 5-6000 kroner nødvendigvis er bedre enn en rimeligere hjelm så lenge de er godkjent innenfor samme sikkerhetskrav. Så dette blir for meg litt dette med Levis-bukser... ja de er dyrere, men er de egentlig bedre? SCHUBERTH er sikkert bra, men de er "Levis" for meg. Hvis bedre=nei then -> waste of money
Men det har litt med passform å gjøre... jeg hadde lyst på en Schubert, men den passet ikke hodet mitt... ikke snakk om. Men Shoi Multitec passet perfect... men jeg burde nok har prøvekjørt den, for jeg få øreverk etter en stund... og her har jeg følelse at det er med og uten øreplugger :-( Har ikke funnet ut av dette enda...

Så her må du nok "høre" på hodet ditt, ikke lommeboka... :janikk

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ny hjelm - trenger anbefalinger

Legg inn av Dexter »

Ja, det er nok smart å prøve. Skal jo tross alt ha denne greia på hodet i timesvis og bruke den i et par tre år... Kan hende når alt kommer til alt så er det kun den ene dyre hjelmen som passer... :-k
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar