Dainese!?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
oystein1988
Innlegg: 40
Registrert: 01 des 2009, 11:29
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2

Dainese!?

Legg inn av oystein1988 »

Hvor selger de dette i nærheten av Fredrikstad/Oslo?

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dainese!?

Legg inn av RuneMC »

Yamaha Vinterbro ihvertfall (samme innkjøring som senteret). De har bekledning i sin 2.dre etg - og hyggelig/hjelpsom betjening.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

oystein1988
Innlegg: 40
Registrert: 01 des 2009, 11:29
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2

Re: Dainese!?

Legg inn av oystein1988 »

RuneMC skrev:Yamaha Vinterbro ihvertfall (samme innkjøring som senteret). De har bekledning i sin 2.dre etg - og hyggelig/hjelpsom betjening.
Var der i dag, og hyggeligere folk skal man lete lenge etter! Pratet masse med mannen som var ansvarlig for klær og ustyr, og prøvde en del jakker. Han hjalp meg finne min størrelse og fikk prøve med ryggskinne og det hele.

Dessuten hadde dem utroooolig mye utvalg av skinnklær (og textil, men det er uinterresant for meg).

MC-Oslo er bare en fjert i forhold til Yamaha Vinterbro! Der var vi halvannen time, ingen kom å spurte om vi trngte hjelp (som vi gjorde) og de hadde ca 7-8 skinnjakker tilsammen i hele butikken, og EN skinnbukse av Alpinestars.

Da vi kom ut der hvor alle syklene sto på utstilling (dette er på MC-Oslo altså), så prøvesatt kjæresten min en av syklene. Det viste seg å være en kunde-sykkel, men dette var vanskelig å se da den var plassert ved alle utstillingesyklene, speilene var brettet inn og skiltet var ikke der. Da ropte en verksted-arbeider "Øy! se å kom deg av den sykkelen der! Hadde det vært min sykkel hadde jeg faen meg slått deg ned med en gang!" Det er snakk en liten søt jente på 1,59m... Han putret avgårde på en liten Suzuki FZ, var sikkert grinete da han ikke får kjøre stor MC :D

Jeg skal hvertfall ALDRI sette mine ben på MC-Oslo igjen...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dainese!?

Legg inn av AJ »

Litt av en opplevelse på MC-Oslo, gitt... :-k
Har hørt en del annet om denne MC-forretningen også, som ikke høres spesielt bra ut.
Skjønner godt at dere ikke stikker innom der igjen, ja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
d.strand
Innlegg: 241
Registrert: 15 des 2009, 17:31
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Sted: Lillestrøm / Colchester England

Re: Dainese!?

Legg inn av d.strand »

Det var som da jeg innom Mc-Oslo i vinter, for å forhøre meg om hva de skulle ha for å skifte ut bunnpanne på min CBR. Og jeg spurte bare veldig enkelt, hva skal dere ha for jobben? Da fikk jeg til svar: "På en CBR? Hva slag mod?" -94 modda til 98. "Ja, asså er det 94 eller 98?!?" -Det betyr ikke så mye, for de har samme bunnpanne. "Om du vet dette så veldig godt, så kan du vell gjøre jobben selv!" -Svarte bare med å himle med øyene, og sa høyt i det jeg gikk ut døra, dårlig humør du ell? Herregud.. Tror ikke det hjalp så mye, men det ga jeg fint pokker i.. Man skal lete lenge etter en større duste sjappa enn Mc-Oslo..

Men, nå føler jeg at jeg må skryte av andre som fortjener det!
Motoport på Jessheim, for jeg ikke skrytt nok av! De holdt oppe 30 min ekstra bare for at jeg skulle rekke og levere sykkelen den ettermiddagen vi hadde avtalt det. De brydde seg ikke noe om at jeg hadde fått tak i nødvendige deler på egenhånd (Her fra England). Han holdt seg til avtalt pris og avtalt tid. Jobben ble perfekt og han forhørte med meg også om hvilken olje jeg ønsket på sykkelen.

Klær hadde de i bøtter og spann av også, og prisen var absolutt ikke ille :D

Så Motoport på Jessheim skaffet seg en standard kunde hos meg etter måten de behandlet meg :thumleft

Motorport på Jesseheim fortjener alt av skryt, aldri vært borti bedre service :thumleft :thumleft
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dainese!?

Legg inn av AJ »

d.strand skrev: Så Motoport på Jessheim skaffet seg en standard kunde hos meg etter måten de behandlet meg :thumleft

Motorport på Jesseheim fortjener alt av skryt, aldri vært borti bedre service :thumleft :thumleft
Godt å vite, d.strand - særlig nå som min faste mekaniker de siste årene fant grunn til å legge ned verksteddelen av sin virksomhet pga. helseproblemer (leddgikt).
Er fortsatt et høyst oppegående verksted i nærheten, men alltid greit med et alternativ ikke altfor langt unna (Jessheim er ca. 50 min. fra der jeg bor) :thumleft

Bra at Motoport også aksepterer at kunder tar med enkelte deler selv. Velvilje i så måte fører gjerne til at det etableres et varig kundeforhold, som igjen fort kan føre til at kundene også begynner å kjøpe deler og utstyr der også i stedet for på Internett og andre steder :janikk

Kloke verksteder behandler kundene slik du opplevde hos Motoport og de ukloke gjør som MC-Oslo...

Minner for øvrig om denne tråden:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1&t=1906" onclick="window.open(this.href);return false;

Kom gjerne med flere eksempler og skriv om dem her :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tyr`n
Innlegg: 22
Registrert: 06 apr 2010, 22:14
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900 83
Sted: Hurdal

Re: Dainese!?

Legg inn av Tyr`n »

oystein1988 skrev:
RuneMC skrev:Yamaha Vinterbro ihvertfall (samme innkjøring som senteret). De har bekledning i sin 2.dre etg - og hyggelig/hjelpsom betjening.
Var der i dag, og hyggeligere folk skal man lete lenge etter! Pratet masse med mannen som var ansvarlig for klær og ustyr, og prøvde en del jakker. Han hjalp meg finne min størrelse og fikk prøve med ryggskinne og det hele.

Dessuten hadde dem utroooolig mye utvalg av skinnklær (og textil, men det er uinterresant for meg).

MC-Oslo er bare en fjert i forhold til Yamaha Vinterbro! Der var vi halvannen time, ingen kom å spurte om vi trngte hjelp (som vi gjorde) og de hadde ca 7-8 skinnjakker tilsammen i hele butikken, og EN skinnbukse av Alpinestars.

Da vi kom ut der hvor alle syklene sto på utstilling (dette er på MC-Oslo altså), så prøvesatt kjæresten min en av syklene. Det viste seg å være en kunde-sykkel, men dette var vanskelig å se da den var plassert ved alle utstillingesyklene, speilene var brettet inn og skiltet var ikke der. Da ropte en verksted-arbeider "Øy! se å kom deg av den sykkelen der! Hadde det vært min sykkel hadde jeg faen meg slått deg ned med en gang!" Det er snakk en liten søt jente på 1,59m... Han putret avgårde på en liten Suzuki FZ, var sikkert grinete da han ikke får kjøre stor MC :D

Jeg skal hvertfall ALDRI sette mine ben på MC-Oslo igjen...
Er det mulig, går bare ikke å handtere kunder sån,å det var da mandig å si sån til ei dame :lol fy f....!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dainese!?

Legg inn av RuneMC »

Hehe, ja tror nok det kan være litt opp og ned med MCOslo - men har nå engang kjøpt sykkelen der og det er jo sentralt for service. Så vel engang en samleoversikt der det stod at de på verkstedet trengte smilekurs, og skal ikke si meg uenig i det... :D Hadde sykkelen til 20K storservice der idag og da var det en voksen kar bak skranken som virket mer imøtekommende og serviceminded enn de jeg har møtt på før, så alt håp er vel ikke ute. Krysser fingrene for det! (siden MC verkstedene ikke akkurat vokser på trær) :-k

Men absolutt - jeg har handlet klær på Vinterbro et par ggr nettopp på grunn av de hyggelige ansatte der :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar