Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Dekk

Legg inn av cannon »

Produksjonstidspunkt er 4 siffer i en oval. UUÅÅ angir ukenummer og 2 aiste i årstall.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Dekk

Legg inn av dypen »

Ja det samme som på bildekk, finner ikke det på disse …
Sist redigert av dypen den 21 jun 2018, 23:25, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Vedrørende Post Nord i ifm dekk fra Motorsykkel dekk. com
Det som kan være verdt å merke seg er at noen ggr er utsendelsen av brevet som bekrefter at de har dekket og du blir bedt om å avtale utkjøring, svært forsinket!
Det man kan gjøre er å lese mailen man har fått fra delti. com, der står det et forsendelsesnr som begynner med 0130. Man kan vha det nr sjekke om dekket allikevel er hos PN og bare da avtale utkjøring!

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Atrox »

Har flere ganger opplevd at Postnord ikke gir beskjed om at dekket har kommet til Norge, når jeg da ringer de så er alltid historien den samme - Dekkonline har ikke gitt Postnord mobilnummeret mitt så de har ikke hatt mulighet til å sende meg sms om å bestille utkjøring.
Beste var vel da Postnord skulle levere fire bildekk, og bare to kom. De siste to lå igjen på lageret fordi de ikke hadde kontaktinfo til meg... (hvordan da klare å levere de to første...?)

Jeg er der at jeg unngår å handle på steder der jeg veit at Postnord er transportør.

Tyffen
Innlegg: 22
Registrert: 25 mai 2018, 22:04
Motorsykkelen din: Honda Transapl 650 2001

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tyffen »

Utrolige Post Nord. Mine dekk har ligge på lager hos de siden 5 juni, siste beskjed fra de var at i går den 20 juni leverer vi hjem til deg.......Venter fortsatt, og sendt enda en klage, så får vi nå se da :-) Har heldigvis nye grusdekk på min Transalp, men skulle gjerne hatt andre dekk på.

Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Skulebollen »

Hoi! Har nylig handlet en Suzuki GSXR 1000 k7. Hvor jeg nå er ute etter nye dekk.. Den har p.d.d Dunlop Sportsmart 2. Føler disse henger bra på men slipper lett når di er kalde? Får jo hjulspinn i 1. gir ved fullt pådrag når dekka er kalde.. ( Mulig dette er grunnet slitasje ) ?
Hvilke dekk anbefales til denne? Kriterier er egentlig ikke annet enn at veigrep på tørr asfalt er best mulig. Kjører sjelden når det er vått, og kjører stortsett forholdsvis "hardt" i sving. Men vår og høst er jo stortsett tempen lav. Slitasje er jeg heller ikke spesielt bekymret for. Vil bare ha best mulig grep :P Hva gjelder da?

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Michelin Pilot Road 5. Dette er en type dekk som raskt blir varm, også under kjøligere forhold. Grep i massevis!

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Tror du bør vurdere hva som skjer ved full gass i 1 gir... Høres ikke helt bra ut spør du meg. Den biken der går lett tvert rundt, eller spinner ved slik kjøring

Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Skulebollen »

Har 4 år på en gsx-r 1000 k6, så tror nå jeg skal vite hva som skjer ved full gass :P Tenkte og handle på xlmoto. Noen som vet leveringstid der? Dekkonline sliter så mye med frakten at dette er igrunn uaktuelt.. Lei av å vente på dekk med Postnord.
Har tidligere kjørt på pilot road 4. Og kun disse jeg finner hos xlmoto. Rekner med road 5 er nyere versjon?
Men er ikke dette mer ett allround dekk enn ett rent "sportsdekk"? ( Laget litt mer for holdbarhet, regn osv. )

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Canutus »

Har kjørt to sett Metzeler Roadtec 01, ca 10' km p. sett, og har nylig satt på Michelin Road5. Kjører ikke veldig heftig, men sliter bakdekket mest på midten (men ikke flatt) og framdekket sliter jeg mest på sidene.
Både Road og Roadtec er såkalt sport/touring dekk, som skal ha bra grepet uten spesielt oppvarminng. Til forsvarlig gatebruk, vil jeg påstå disse er mer enn gode nok, men til "drag-race" på kalde dekk, så vet jeg ikke....

Sent fra min E6653 via Tapatalk


Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Skulebollen »

Noe drag race er det ikke snakk om :P Men jeg liker og kunne presse på litt i svinger.. Uansett, jeg er mer ute etter ett sport dekk enn ett sport/touring dekk. Jeg reiser aldri på langturer med overnatting osv. Så mine behov er enkelt og greit best mulig grep på tørt føre. Dekkene som står på nå, Dunlop sportsmart 2, føles veldig trygge i svinger. Nå er det noen år siden jeg hadde pilot road 4. Men føler sportsmart dekkene er bedre i sving med skjikkelig nedlegg.

Ser i denne testen at Metzeler m7RR kommer endel bedre ut enn sportsmart 2. Men denne er jo fra 2016. Men er kanskje lite nyheter, som gjør denne testen like aktuell idag?

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Canutus »

Ja, sportsdekkene har nok bedre grei på tørt, men på kalde dekk er kansje sport/touring bedre. Så da må man bare kjøre litt før en begynner å presse hardt.


Sent fra min E6653 via Tapatalk


Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Greenone »

Skulebollen skrev: 06 jul 2018, 23:06 Hoi! Har nylig handlet en Suzuki GSXR 1000 k7. Hvor jeg nå er ute etter nye dekk.. Den har p.d.d Dunlop Sportsmart 2. Føler disse henger bra på men slipper lett når di er kalde? Får jo hjulspinn i 1. gir ved fullt pådrag når dekka er kalde.. ( Mulig dette er grunnet slitasje ) ?
Hvilke dekk anbefales til denne? Kriterier er egentlig ikke annet enn at veigrep på tørr asfalt er best mulig. Kjører sjelden når det er vått, og kjører stortsett forholdsvis "hardt" i sving. Men vår og høst er jo stortsett tempen lav. Slitasje er jeg heller ikke spesielt bekymret for. Vil bare ha best mulig grep :P Hva gjelder da?
Jeg kan anbefale Bridgestone s21. På mitt andre sett nå. Varmes ganske fort opp, og sitter veldig godt. Duger også fint til banekjøring innimellom. 3 komponent bakdekk gir også bra levetid dersom du har riktig dekktrykk. Forvent rundt 7-10k km på bakdekket avhengig av gasshånd. Dekkmann skjetten har disse for godt pris, bare 3-4 hundrelapper over dekkonline. Men du må fikse omlegging selv. Mulig de legger om dersom du kommer med løse felger. Men nå aner jeg ikke hvor i landet du holder til.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

KawaKjetil

Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KawaKjetil »

Skulebollen skrev:Noe drag race er det ikke snakk om Bilde Men jeg liker og kunne presse på litt i svinger.. Uansett, jeg er mer ute etter ett sport dekk enn ett sport/touring dekk. Jeg reiser aldri på langturer med overnatting osv. Så mine behov er enkelt og greit best mulig grep på tørt føre. Dekkene som står på nå, Dunlop sportsmart 2, føles veldig trygge i svinger. Nå er det noen år siden jeg hadde pilot road 4. Men føler sportsmart dekkene er bedre i sving med skjikkelig nedlegg.

Ser i denne testen at Metzeler m7RR kommer endel bedre ut enn sportsmart 2. Men denne er jo fra 2016. Men er kanskje lite nyheter, som gjør denne testen like aktuell idag?
Er på tur i Sør-Europa nå med Roadtec 01 på min ZZR. Sitter klistret (kjører HWM utgave).
Han ene kompisen min kjører M7RR på sin ZX10R. Henger ikke bedre enn meg, tvert imot. Fikk høre fra han og en R1 som var med at de slapp oftere enn meg. Har kanskje noe å gjøre med tyngden på syklene, og fører - hehe.
Men vi kjører hardt Bilde
Eneste stedet det slapp på begge hjul for meg var i godt driv rett før Timelsjoch på den forbanna limen de «fikser» sprekker i veibanen med mange steder her nede.

Tror egentlig ikke det er lurt med reine sportsdekk i Norge pga lave temperaturer. Da må man isåfall være bevisst på å varme opp dekkene før man drar på.

Lykke til med dekkvalg!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Skulebollen »

Etter og ha lest litt mer ser jeg at Michelin Power RS skal vere overlegent.. Noen som har prøvd dette?
https://www.xlmoto.no/dekksett-michelin-power-rs#?p

Di fleste sport dekkene er vel mer enn gode nok sikkert :P Men ser Bridgestone s21 var endel dyrere.

Svar