Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Ketil »

Dette dekket ser spennende ut for oss som liker litt ujevnt og løst underlag, av og til :crazy:
http://www.metzeler.com/site/com/produc ... treet.html

Tror jeg skal vurdere dette neste gang. Er forøvrig ellers svært fornøyd med Metzler Tourance Next, de sitter godt på tørr/våt asfalt og oppleves relativt trygge på lett gruskjøring.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av haakeik »

Tore L skrev: 11 apr 2018, 13:19
haakeik skrev: 11 apr 2018, 11:26 Hei Tore
tirendo.no eies av samme selskap som driver motorsykkeldekk.com: Delticom AG.
Har en bestilling på fordekk hos tirendo nå. Bestilte 2. april og dekket er kommet til Oslo. Får det nok i morgen.
Hei haakeik - da sender jeg inn en bestilling jeg også på 01, må ha det i orden så jeg har mulighet til å henge på deg, hvis våres veier krysses i løpet av sesongen :thumleft
Det skal du ikke se bort i fra kommer til å skje. Tenker å få med meg et av treffene, hvis det bli noe av. Trettentreffet i fjor ga mersmak :D

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av haakeik »

Tja, dekket kom forleden dag. Lagt på lager i over en uke fra det kom fra Tyskland. Ikke imponert over PostNords leveringstid.
Men dekket er jeg fornøyd med, produksjonsdato 0218 :thumleft

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Dansekris »

haakeik skrev: 19 apr 2018, 20:20 Tja, dekket kom forleden dag. Lagt på lager i over en uke fra det kom fra Tyskland. Ikke imponert over PostNords leveringstid.
Men dekket er jeg fornøyd med, produksjonsdato 0218 :thumleft
Hvor lenge etter estimert leveringstid kom det?

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av haakeik »

Estimert leveringstid var 12.april. Bomma med 6 dager. Men dekket kom veldig raskt til Oslo fra Tyskland.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Dansekris »

haakeik skrev: 20 apr 2018, 00:20 Estimert leveringstid var 12.april. Bomma med 6 dager. Men dekket kom veldig raskt til Oslo fra Tyskland.

Vært i kontakt med Postnord som hevder at man må selv bestille hjemkjøring. Har en kompis som bestilte dekk fra motorsykkeldekk.com, der dekkene ble liggende veldig lenge på terminalen og var på tampen til å bli returnert.

Portnord opplyste da at de manglet informasjon om mottaker slik at de ikke kunne kjøre hjem dekkene. Ser også at flere har opplevd dette.

Dette sier kundeservien til Postnord:

"Mange tror at de kan bestille ting på nettet også går det 3 uker og er sure fordi vi ikke har levert. Problemet er at det ikke blir gjort tydelig av avsender av godset hva som skjer etter at godset er i Norge. I Mange tilfeller sendes det som parcel, stykkgods el. lignende hvor man må avtale utkjøring med oss. Derfor er det mange som bestiller, venter, gjør ingenting, ringer oss fordi vi ikke leverer, fordi de ikke er klar over at de selv skal avtale hjemkjøring. Så å være på kan være lurt da det er mottaker som skal avtale hjemlevering med oss."

Estimert levering på min bestillling er i dag, men dekkene er ikke ankommet Norge enda.

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LarsE »

Har måtte bestilt hjemlevering hver gang jeg har bestilt dekk fra motorsykkeldekk.com. Har dog alltid fått melding om at jeg må bestille leveringen. Synes det er litt irriterende å måtte gjør det da, siden jeg ender opp med å få dekka en dag senere (får melding og kan bestille den dagen de kommer til det lokale senteret, og kan da tidligst leveres neste virkedag), spesielt siden jeg ikke er hjemme når det blir levert uansett.

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

LarsE skrev: 23 apr 2018, 11:00 Har måtte bestilt hjemlevering hver gang jeg har bestilt dekk fra motorsykkeldekk.com. Har dog alltid fått melding om at jeg må bestille leveringen. Synes det er litt irriterende å måtte gjør det da, siden jeg ender opp med å få dekka en dag senere (får melding og kan bestille den dagen de kommer til det lokale senteret, og kan da tidligst leveres neste virkedag), spesielt siden jeg ikke er hjemme når det blir levert uansett.
Samme her, får også alltid melding fra Post Nord pr brev der de opplyser ett refnr som jeg benytter på dems web og der legger inn avtale om utkjøring. Ja, man må jo sette av litt tid på en slik leveranse, men det tar ihvertfall omtrent like lang tid hver gang. Det er min erfaring. Jeg får kjørt ut av PN fra Larvik, funker!
Har nok bestilt ca 25 dekk, både mc, mx og til bil,over ca 15 år.

KawaKjetil

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KawaKjetil »

Jeg fikk dekk levert på døren forrige uke. Laster sendingsnummeret inn på PN app'en på telefonen, så da kan jeg følge med når de ankommer hovedlageret her i byen.
Da jeg så at de var ankommet kl 04:51 på morgenen tenkte jeg at jeg kjører rett ned og henter de etter jobb, men da jeg skulle kjøre hjemmefra var det ny mld på app at de var lastet opp for utkjøring. Parkerte i garasjen, og et par timer senere stod budbilen utenfor :thumleft

Speed and service jeg er meget fornøyd med!

2018-04-18
16:46
HERR "Navn Navnesen" Norge Forsendelsen er levert

2018-04-18
12:36
BERGEN Norge Forsendelsen er lastet opp for utkjøring

2018-04-18
04:51
BERGEN Norge Forsendelsen er ankommet utkjøringsterminal

2018-04-17
14:51
Langhus Norge Forsendelsen er lastet opp for videre transport

2018-04-17
13:20
Langhus Norge Forsendelsen er under transport

2018-04-17
13:20
OSLO Norge Forsendelsen er mottatt for videre transport

Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kusa »

Får endelig nye sko på vidunderet idag, det ble fra Bridgestone nærmere bestemt BATTLAX HYPERSPORT S21 (https://www.bridgestone.com/products/mo ... ail/pr138/). Gleder meg grådig da jeg har hørt fra flere venner og bekjente at disse er sykt rå på å få fort driftstemperatur og kjøreegenskaper.
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Sport/Turingdekk er vel alltid raskere å få opp temp på en sportsdekk som er bygd for å være optimale ved masse temperatur.

Brukeravatar
kusa
Innlegg: 94
Registrert: 08 okt 2016, 12:08
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
Sted: Hønefoss

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av kusa »

Dekka vart montert igår og har nå kjørt ca 80 mil, enormt fornøyd og kan faktisk ikke sammenligne med noe jeg har prøvd før.. Enormt enkelt å legge seg i svinger samt raske opp i driftstemperatur!

Har nå bestilt nye bremser både fremme og bak samt kjede og drev! Gleder meg til en helt ny sykkel!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.

2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Sånn kjennes det hver gang man får nye dekk på sykkelen. Man tror at de nye dekkene er mye bedre enn de gamle fordi man sagte har vent seg til slitasjen på de gamle. Det er himmel og hav forskjell på utslitte og nye dekk, uansett dekkmerke. Det er vertfall min erfaring.

Jeg husker vertfall ikke nøyaktig hvordan mine nåværende dekk var heltt nye kontra de neste nye dekkene ett halvt år senere.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Her er min "aktuell-liste", noe basert på erfaring, andre er basert på hva jeg har lest
1: Metzeler Roadtec 01 HWM (Har kjørt K1300S på 01, er var veldig fornøyd. HWM-utagven vil nok være mer høvelig på FJR'n).
2: Metzeler Roadtec 01
3: Michelin Pilot Road 4 GT (Har kjørt K1300S på 4, var veldig fornøyd. GT-utagven vil nok være mer høvelig på FJR'n).
4: Michelin Piot Road 5 (Nysgjerring på disse)
5: Pirelli Angel GT (Kommer nederst fordi jeg har erfaring fra K1300S der forjulets mønster "rant vekk" noe de også opplevde i Motorrad testen).

Pr nå kjører jeg på Bridgestone T31 GT, og er så langt, etter 1500km på nye dekk (sto på da jeg kjøpte den), fornøyd, meeen skepisk :-k

Svar