Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av supersic »

Bare sånn i farta, Her har du en video av RyanF9 men det er kanskje ikke tyngde nok for deg?
[youtube]https://youtu.be/Tv97i_-V7hA/[/youtube]

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av lazyboy »

Se der ja👍 Throttle company har en liten video på tuben som ettergår videoen til fortnite. Så jeg tenker vi står på stedet hvil jeg.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av supersic »

lazyboy skrev: 17 aug 2021, 23:27 Se der ja👍 Throttle company har en liten video på tuben som ettergår videoen til fortnite. Så jeg tenker vi står på stedet hvil jeg.
lol har du lest kommentarene til den videoen du snakker om? men lev i din egen drømmeverden når det kommer til dekk

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av cannon »

supersic skrev: 17 aug 2021, 22:02
lazyboy skrev: 17 aug 2021, 21:31 Har du en link til dette fra en pålitelig kilde?
Bare å Google difference between non oe and oe motorcycle Tire så har du lesestoff til i morgen , det er ikke akkurat noen hemmelighet at mcmerkene ber om egne spesifikasjoner , vekt gummiblanding etc
Det du beskriver her er en avsporing ift diskusjonen om hvorvidt nye sykler leveres med såkalte "oem-dekk",som påstås å ha tynnere gummi og mindre mønsterdybde, og som har til hensikt å redusere kostnader. .
Det er velkjent at feks Pirelli lager modelktilpassede dekk i samarbeid med feks Duc. Her er hensikten å lage optimale dekk til en spesiell sykkel..

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av supersic »

cannon skrev: 18 aug 2021, 02:01
supersic skrev: 17 aug 2021, 22:02
lazyboy skrev: 17 aug 2021, 21:31 Har du en link til dette fra en pålitelig kilde?
Bare å Google difference between non oe and oe motorcycle Tire så har du lesestoff til i morgen , det er ikke akkurat noen hemmelighet at mcmerkene ber om egne spesifikasjoner , vekt gummiblanding etc
Det du beskriver her er en avsporing ift diskusjonen om hvorvidt nye sykler leveres med såkalte "oem-dekk",som påstås å ha tynnere gummi og mindre mønsterdybde, og som har til hensikt å redusere kostnader. .
Det er velkjent at feks Pirelli lager modelktilpassede dekk i samarbeid med feks Duc. Her er hensikten å lage optimale dekk til en spesiell sykkel..
Det behøver ikke nødvendigvis være tynnere gummi og mindre mønster i mange tilfeller er det hardere gummi for å øke levetiden.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av cannon »

supersic skrev: 18 aug 2021, 07:34
cannon skrev: 18 aug 2021, 02:01
supersic skrev: 17 aug 2021, 22:02
lazyboy skrev: 17 aug 2021, 21:31 Har du en link til dette fra en pålitelig kilde?
Bare å Google difference between non oe and oe motorcycle Tire så har du lesestoff til i morgen , det er ikke akkurat noen hemmelighet at mcmerkene ber om egne spesifikasjoner , vekt gummiblanding etc
Det du beskriver her er en avsporing ift diskusjonen om hvorvidt nye sykler leveres med såkalte "oem-dekk",som påstås å ha tynnere gummi og mindre mønsterdybde, og som har til hensikt å redusere kostnader. .
Det er velkjent at feks Pirelli lager modelktilpassede dekk i samarbeid med feks Duc. Her er hensikten å lage optimale dekk til en spesiell sykkel..
Det behøver ikke nødvendigvis være tynnere gummi og mindre mønster i mange tilfeller er det hardere gummi for å øke levetiden.
Akkurat det jeg sier, og dette er jo ikke et diskusjonstema her. De tilpasningene du nevner er jo positive, både for dekkprodusent og for MC-produsent.

Spørsmålet som diskuteres er om mc-fabrikker leverer nye sykler med billige "lavkvalitet" dekk for å få ned kostnad/pris. Disse dekkene har i en årrekke vært omtalt som "OEM-dekk", og temaet er diskutert i alle MC-fora opp og ned vegger. Lazyboy etterspør link til pålitlig kilde som kan bekrefte at denne praksisen eksisterer.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av supersic »

cannon skrev: 18 aug 2021, 09:23
supersic skrev: 18 aug 2021, 07:34
cannon skrev: 18 aug 2021, 02:01
supersic skrev: 17 aug 2021, 22:02
lazyboy skrev: 17 aug 2021, 21:31 Har du en link til dette fra en pålitelig kilde?
Bare å Google difference between non oe and oe motorcycle Tire så har du lesestoff til i morgen , det er ikke akkurat noen hemmelighet at mcmerkene ber om egne spesifikasjoner , vekt gummiblanding etc
Det du beskriver her er en avsporing ift diskusjonen om hvorvidt nye sykler leveres med såkalte "oem-dekk",som påstås å ha tynnere gummi og mindre mønsterdybde, og som har til hensikt å redusere kostnader. .
Det er velkjent at feks Pirelli lager modelktilpassede dekk i samarbeid med feks Duc. Her er hensikten å lage optimale dekk til en spesiell sykkel..
Det behøver ikke nødvendigvis være tynnere gummi og mindre mønster i mange tilfeller er det hardere gummi for å øke levetiden.
Akkurat det jeg sier, og dette er jo ikke et diskusjonstema her. De tilpasningene du nevner er jo positive, både for dekkprodusent og for MC-produsent.

Spørsmålet som diskuteres er om mc-fabrikker leverer nye sykler med billige "lavkvalitet" dekk for å få ned kostnad/pris. Disse dekkene har i en årrekke vært omtalt som "OEM-dekk", og temaet er diskutert i alle MC-fora opp og ned vegger. Lazyboy etterspør link til pålitlig kilde som kan bekrefte at denne praksisen eksisterer.
Nei jeg vet ikke hva som en pålitelig kilde? de som bare er enig med tankegangen din? men folk som Michael Neeves i MCN snakker masse om dette og det å mene at dette ikke skjer blir bare for dumt.

På en annen side kommer lazyboy med en forhandler med 12 følgere på youtube som kilde på at dette ikke skjer, her snakker vi pålitelig kilde.
Og hardere gummi for lengre levetid er positivt? LOL

Ha en fin dekkdiskusjon

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av cannon »

Takk!

Ja, litt hardere gummiblanding for dekk som skal brukes på tunge touringsykler kan være bra. Det kan hindre uønsket varmeutvikling og det kan gi økt kjørelengde og riktig dekktemp.

Jeg tar ikke stilling til hvem som linker til riktige nettsteder etc.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av supersic »

cannon skrev: 18 aug 2021, 11:25 Takk!

Ja, litt hardere gummiblanding for dekk som skal brukes på tunge touringsykler kan være bra. Det kan hindre uønsket varmeutvikling og det kan gi økt kjørelengde og riktig dekktemp.

Jeg tar ikke stilling til hvem som linker til riktige nettsteder etc.
Jepp budsjett streetfightere under 200 kilo har virkelig godt av hardere gummiblanding

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av cannon »

supersic skrev: 18 aug 2021, 11:27
cannon skrev: 18 aug 2021, 11:25 Takk!

Ja, litt hardere gummiblanding for dekk som skal brukes på tunge touringsykler kan være bra. Det kan hindre uønsket varmeutvikling og det kan gi økt kjørelengde og riktig dekktemp.

Jeg tar ikke stilling til hvem som linker til riktige nettsteder etc.
Jepp budsjett streetfightere under 200 kilo har virkelig godt av hardere gummiblanding
Før var jeg usikker, men nå vet jeg ikke lengre....

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av supersic »

cannon skrev: 18 aug 2021, 11:55
supersic skrev: 18 aug 2021, 11:27
cannon skrev: 18 aug 2021, 11:25 Takk!

Ja, litt hardere gummiblanding for dekk som skal brukes på tunge touringsykler kan være bra. Det kan hindre uønsket varmeutvikling og det kan gi økt kjørelengde og riktig dekktemp.

Jeg tar ikke stilling til hvem som linker til riktige nettsteder etc.
Jepp budsjett streetfightere under 200 kilo har virkelig godt av hardere gummiblanding
Før var jeg usikker, men nå vet jeg ikke lengre....
Mulig det men det er gjerne ikke tunge sportstourere hvor dette er utbredt praksis

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 16 aug 2021, 22:51

Selv er jeg ganske sikker på at KTM på sin 1290 S, 2021 mod. har gjort god research før de valgte Mitas Terra Force-R som standarddekk på denne som fabrikkny. Bare for å nevne et eksempel med et dekk jeg selv er storfornøyd med på nettopp KTM 1290 S, dog ikke -21 mod., men 2018. Er kommet litt ut av tellinga, men er på mitt fjerde sett nå - tror jeg... :8-[
Sjelden jeg har sett så bra anbefalinger på dekk over tid så disse må prøves nå hvis de kan leveres ...

https://gb.mynetmoto.com/shop.cfm/mitas ... tyres.html
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

lazyboy
Innlegg: 240
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av lazyboy »

supersic skrev: 18 aug 2021, 00:48
lazyboy skrev: 17 aug 2021, 23:27 Se der ja👍 Throttle company har en liten video på tuben som ettergår videoen til fortnite. Så jeg tenker vi står på stedet hvil jeg.
lol har du lest kommentarene til den videoen du snakker om? men lev i din egen drømmeverden når det kommer til dekk
Har ikke lest noen kommentaren nei, det jeg prøver og få frem er at det det finnes plenty videoer som hevder både den ene og det andre.
Når jeg etterspør en seriøs link viser du til like løse påstander som den jeg linket til.

At du i tillegg legger til lol og at jeg lever i en drømmeverden styrker ikke påstand din nevneverdig.

Om du leser litt tilbake kan du se at jeg har hvert tilstede ved en sammenligning av såkalt «billig dekk fra fabrikk kontra , orginal dekk»
Dette gjaldt dekk på sykkel solgt i Norge ,der www mente det var no muffens ( kjenner Ikke til hvilke sykkler det var snakk om) kom tilfeldig innom en dekkforhandler jeg bruker i jobb.
Den sammenligningen viste ingen forskjell
Jeg sier ikke jeg har rett

Men om jeg lever i en drømmeverden kan du kanskje fortelle meg om en sykkel solgt i dag i Norge som har et dekk som er annderledes en et kjøpt fra dekk pusherˋn

Snill og grei som jeg er kan jeg ta turen og sjekke prod nr, og sjekke opp imot den lokale dekksjappa.

KawaKjetil

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KawaKjetil »

KawaKjetil skrev: 29 jul 2021, 22:34 Noen som har prøvd Metzeler Roadtec 01 SE og kjørt Roadtec 01 før, som kan dele erfaring?
Skal til å bestille et sett i bakhånd, men finner ikke noe review på disse 2 utgavene opp mot hverandre og hva som er nytt med SE..

Edit; fant en liten sak her som sier SE er bedre, og det var jo ikke annet å vente :D https://www.visordown.com/reviews/produ ... -se-review
Når det gjelder kjørelengde så får jeg fint 9000km av Roadtec 01 HWM dekkene før fordekket begynner å trappe, og da er det plutselig kveld for de dekkene.
Har fått bakdekket og venter på framdekket. Skal bli interessant å prøve Roadtec 01 SE modellen vs Roadtec 01. Har kjørt på HWM modellen fra dag 1 på denne sykkelen, så også spent på kjørelengden jeg får.

BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av BjørnSover »

Skulle sikkert spurt om dette før jeg bestilte Road 5 dekk til Versys’en…. Jeg kjører vel ca 100% på asfalt, men noen kompiser planlegger tur med innslag av grus. Det er ikke snakk om løs grus. Det skal vel ikke være problem å kjøre på grus med Road 5? Bare ta det litt med ro?

Svar