hvilke dekk ER best..?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
muffdiver

hvilke dekk ER best..?

Legg inn av muffdiver »

er i det store lille dilemmaet å kjøpe dekk til min sykkel, en gsx600f 99 modell! hørte på touringdekk på 4 forskjellige plasser,bridgestone og dunlop gikk igjen alle plasser!prisen låg på 13-1400 kroner for ett framdekk,men i dunlop skulle eg få ett racing dekk for en 50 lapp ekstra! noen med gode råd?

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Blir ikke racing dekk fort slitt da? Jeg går utifra at du vil ha dekk som holder flest mulig km..
Bilde

Gjest

Legg inn av Gjest »

Racing dekk er for racing. De henger jo som f... på veien :twisted: , men er vel ikke så velegnet til turbruk.

Forskjellen på dekkmerkene kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg går ut fra at det også er forskjell fra modell til modell selv innafor et merke, slik som det er på bildekk?

xray
Innlegg: 4
Registrert: 15 jun 2004, 23:13
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: kjøllefjord
Kontakt:

Legg inn av xray »

prøv et par sport-tourings dekk fra Bridgestone

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Ja. Alle dekkmerkene har sikkert sin egen serie med touring dekk. Du får hør deg litt rundt, sjekke priser..osv..
Bilde

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Er enig i at dekk skiller mye fra merke til merke og ikke minst hva slags sykkel du har. Det beste er vel å høre med karer som har erfaring fra samme sykkel og kjørestil som deg.

Har du god råd, så vær så god og kjøp racing dekk. Du vil garantert like grepet, men må skifte ofte!

Ellers er jeg enig med xray i at Bridgestone har bra dekk til sportstourere. Bruker selv Battlax BT-020 og er meget godt fornøyd med allround egenskapene de har. Likte dem bedre enn Metzeler dekkene som sto på før.
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Jeg bruker Avon Super Venom (tror de heter det) Jeg synes de er greie tur dekk, men jeg vet enkelte som har klaget over at de slipper litt lett på våt veibane.. Hadde foresten Pirellie Route bakdekk sist. Ingenting å utsette på det heller, utenom mønsteret. Tror det er det styggeste mønsteret jeg har sett.. Så ut som et trillebår hjul/ mønster
Bilde

xray
Innlegg: 4
Registrert: 15 jun 2004, 23:13
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: kjøllefjord
Kontakt:

Legg inn av xray »

brukte metzeler på min suzuki gsx 750 f, sporet en del med dem
byttet over til Bridgestone bt 020 å sykkel ble som ny!!!!
ønsker alle en fantastisk fin sykkel sommer...
blir finland og sverige i år... så blir noen mil....
venter på ferie.... :twisted: 19 juli e det bare å tanke opp fuel..
men det er blitt 260 mil til nå.... :D

GSXR

Legg inn av GSXR »

Selv kjører jeg på de nyeste Racing-dekkene fra Dunlop, ypperlige dekk som holder godt også på våt veibane. Prisforskjellene på dekk er enorme :( , så det lønner seg å ta en telefon for å sjekke prisforskjellene.
Om du har en Dekkmann-forretning i nærheten av deg, så vil du nok få et kjæmpetilbud der :) . Da dekk er deres hovedgeskjeft, har de samme type dekk i store kvanta, derav de rimelige prisene. Da jeg skiftet dekk sist (i år) så tok jeg en runde med prissjekk, og tro det eller ei så tok de rundt kr. 3500.- med omlegging hos en forhandler, og det billigste som var Dekkmann, ga meg en pris på kr. 1800.- med omlegging, noe som tok ca. 30 min. Husk at disse prisene gjaldt kun bakdekket da. Mye og hente for den som gidder å ta noen telefoner. Lykke til med dekkjakten :D .

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Mine kontakter i Tyskland sender meg dekk til postkontoret i Sverige. prisen er på ca halvparten av prisen i Norge.
For 150 euro fikke jeg begge dekkene og 2 slanger. Bridgestone Batlax kjøpte jeg sist.
Jeg tar gjerne i mot bestilling.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Hadde en liten ringerunde på dekkpriser: Dekkmann skulle ha for et metzeler 170/80-15 (bakdekk til shadowen) nette sum av kr. 2250,-
En lokal dekkforhandler ikke langt unna meg skulle ha for samme dekket kr. 1750,-
Ja det lønner seg og høre seg rundt...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

rogg skrev:Håy..
Hadde en liten ringerunde på dekkpriser: Dekkmann skulle ha for et metzeler 170/80-15 (bakdekk til shadowen) nette sum av kr. 2250,-
En lokal dekkforhandler ikke langt unna meg skulle ha for samme dekket kr. 1750,-
Ja det lønner seg og høre seg rundt...
Kjøpet Metzeler bakdekk i fjor, tok noe tid å slipe av "siliconen" men er kjempefornøyd. Sitter som spikra på min sykkel. Prisen m/montering ferdig på sykkel 16-1700 inkl. bremsebånd....
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

916
Innlegg: 39
Registrert: 16 des 2005, 20:17

Legg inn av 916 »

Hadde maken sykkel tidligere. Prøvde flere dekk men Bridgestone BT020 var desidert best. Ikke regn med spesiellt lang levetid dog, klarte aldri å få mer en 10.000km ut av bakdekket.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Bridgestone ble levert orginalt på min Shadow, men Metzeler er et rimeligere dekk. Det har fungert veldig greit for meg.
Klarer å dra ut 15.000 av bakdekket og ca 20.000km forran
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg starter 2009 sesongen (forhåpentligvis i mars en gang... :[-o< ) med AVON Storm ST siden jeg var storfornøyd med disse i fjor, selv om bakdekket slites en del fortere enn fordekket. I hvert fall skjedde det i fjor, men det har trolig sin årsak i mye kjøring med passasjer og bagasje...

Avon dekkene kom også godt ut i dekktesten i siste BIKE...
Og den beskrivelsen og vurderingen testpanelet kom med kjenner jeg meg helt klart igjen i.
Gode dekk, som jeg gjerne anbefaler andre å prøve.

Sånn ser de ut:

Bilde Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar