MC utstyr til barn.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: MC utstyr til barn.

Legg inn av KåreDump »

FrankM skrev: 13 sep 2011, 23:35 Vil gjerne vite litt om kvalitet og sikkerhet på det som det kjæreste vi har skal ha på seg når de sitter bakpå! :prop:
Når det kommer til hjelm, så vil jeg anbefale å styre unna "billighjelmer" (Biltema ol. ) ikke pga sikkerhet, der har de vist seg å være minst like sikre som andre hjelmer, men de veier gjerne en del mer enn andre hjelmer. Tenk mer på vekt enn pris når det skal handles hjelm til ungene.

En tung hjelp på en liten skrott blir gjerne fort slitsomt og tar vekk en del av turgleden.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: MC utstyr til barn.

Legg inn av Snekker.edvin »

KåreDump skrev: 04 mai 2021, 13:02
FrankM skrev: 13 sep 2011, 23:35 Vil gjerne vite litt om kvalitet og sikkerhet på det som det kjæreste vi har skal ha på seg når de sitter bakpå! :prop:
Når det kommer til hjelm, så vil jeg anbefale å styre unna "billighjelmer" (Biltema ol. ) ikke pga sikkerhet, der har de vist seg å være minst like sikre som andre hjelmer, men de veier gjerne en del mer enn andre hjelmer. Tenk mer på vekt enn pris når det skal handles hjelm til ungene.

En tung hjelp på en liten skrott blir gjerne fort slitsomt og tar vekk en del av turgleden.
Dette jeg kan bekrefte. I fjor kjøpte en rimelig hjelm uten å se på vekten til lillefruen og hun klagde etter andre turen. Den første hun hadde fra før var dyr men lettvekta. Barne AGV carbon

Svar