MCsidens store samletråd om intercom til MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Flanker »

Hatt Sena SMH-10 i et par år til meg og fruen. Helt knirkefritt, kan anbefales varmt. Kjøpte mitt på eBay til en langt billigere penge enn i gamlelandet.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Trondgv »

Flott, godt å høre at det er kvalitet :)

FLHTCUSE3Erling
Innlegg: 1
Registrert: 19 aug 2015, 05:44
Motorsykkelen din: H-D FLHTKSE

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av FLHTCUSE3Erling »

Jeg har erfaring med både Sena 20S og 10C og er meget fornøyd. Har hatt Scala produkter tidligere og går ikke tilbake til dem.

Har to stk Sena 10C i ett par uker og er overasket over hvor god kvalitet det er på bildene og film en tar med den :-)

Kjøpte to sett da jeg vil ha ett på halvhjelmen og ett på helhjelmen. Nå viser det seg at en kan kjøpe separat ekstra feste med høytalere og mikrofon slik at en kan bruke en enhet på to hjelmer.

Så da har jeg en Sena 10C for mye. Hvis det er noen som er interessert i å kjøpe en helt ny, ubrukt Sena10C er det bare å ta kontakt :prf

Scortech
Innlegg: 8
Registrert: 27 sep 2015, 10:42
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1300a Midnight Star
Sted: Bergen

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Scortech »

Fant annonsen din :-)
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=63800983" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki Marauder VZ 800

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av AJ »

webBikeWolrd har kåret Scala Packtalk til årets intercom.

Bilde

Noen her med erfaringer de vil dele?
Sysler med tanken om å bytte ut min Scala G9...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Trond C
Innlegg: 29
Registrert: 15 mar 2016, 19:31
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2015

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Trond C »

Hei Forum!
Jeg lurer på å kjøpe intercom til bruk sykkel til sykkel (kona vil ikke sitte på og andre har ikke meldt seg, så jeg trenger ikke snakke med passasjer :-) ) Skal drive litt kjøreopplæring med guttungen og det kan jo ellers være kjekt å snakke med andre. Jeg har lest denne tråden og trålet nettet ellers. De nyeste og dyreste settene fra hver av produsentene får jo gode skussmål i tester, men de er ganske kompliserte å sette opp og bruke, noe testerne bemerker. "Dette er ikke din første intercom" "du bør ha brukt slikt tidligere" osv. Det er mulig å gjøre det meste med dem, med tilhørende mye man må huske fra manualen, og de har flere knapper enn de enklere, knapper som hanskekledde fingre kanskje hverken husker eller finner.

Scala Packtalk er en som karakteriseres som over i en test, og jeg mener den nyeste fra Sena også omtales slik. Dere som har prøvd dem - er de overdrevet komplisert i praktisk bruk? Særlig hvis man først og fremst vil kommunisere med andre på enkleste og beste måte? Jeg ser jo at de har en nyere bluetoothutgave enn de enklere og eldre utgavene, de kan mer, de er gjerne litt mindre og har bedre byggekvalitet og de er ikke egentlig vesentlig dyrere, jeg trenger et duosett, så prisen er ikke veldig avgjørende. Noen tanker / erfaringer rundt dette?
Vennlig hilsen Trond
BMW R1200R
Tidligere: Yamaha XS500 ´78, Yamaha XS750 ´77, Suzuki GS1000L ´81, Honda VFR800 ´99, BMW F800ST ´07, BMW R80ST ´83

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av poulet_cavalier »

Trond C skrev:Hei Forum!
Jeg lurer på å kjøpe intercom til bruk sykkel til sykkel (kona vil ikke sitte på og andre har ikke meldt seg, så jeg trenger ikke snakke med passasjer :-) ) Skal drive litt kjøreopplæring med guttungen og det kan jo ellers være kjekt å snakke med andre. Jeg har lest denne tråden og trålet nettet ellers. De nyeste og dyreste settene fra hver av produsentene får jo gode skussmål i tester, men de er ganske kompliserte å sette opp og bruke, noe testerne bemerker. "Dette er ikke din første intercom" "du bør ha brukt slikt tidligere" osv. Det er mulig å gjøre det meste med dem, med tilhørende mye man må huske fra manualen, og de har flere knapper enn de enklere, knapper som hanskekledde fingre kanskje hverken husker eller finner.

Scala Packtalk er en som karakteriseres som over i en test, og jeg mener den nyeste fra Sena også omtales slik. Dere som har prøvd dem - er de overdrevet komplisert i praktisk bruk? Særlig hvis man først og fremst vil kommunisere med andre på enkleste og beste måte? Jeg ser jo at de har en nyere bluetoothutgave enn de enklere og eldre utgavene, de kan mer, de er gjerne litt mindre og har bedre byggekvalitet og de er ikke egentlig vesentlig dyrere, jeg trenger et duosett, så prisen er ikke veldig avgjørende. Noen tanker / erfaringer rundt dette?
Bruk mobil appen til packtalk og den er enkel og grei. Jeg syns ikke denne er mer komplisert enn andre intercom, men den er relativt funksjonsrik.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Trond C
Innlegg: 29
Registrert: 15 mar 2016, 19:31
Motorsykkelen din: BMW R1200R 2015

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Trond C »

Takk for svar. Ok, så da legger jeg til grunn at den er helt grei å ta i bruk som intercom mellom sykler. At det man evt. må bruke litt tid på er å sette seg inn i og øve på bruk av alle funksjonene. Det stemmer for øvrig med testene at den enkelt og greit kobler seg opp mot andre :-)
Vennlig hilsen Trond
BMW R1200R
Tidligere: Yamaha XS500 ´78, Yamaha XS750 ´77, Suzuki GS1000L ´81, Honda VFR800 ´99, BMW F800ST ´07, BMW R80ST ´83

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av AJ »

Heisan Trond C :vs ! Og velkommen hit til MCsiden.no :thumleft .

Jeg er heldig (?... :-k ..... :knegg ) som har kona med som passasjer... Vi bruker Cardo Scala 9. Likte ikke systemet i begynnelsen, men har fått finjustert det såpass at stemmeaktiveringen funker omtrent like bra som på de gamle Scala Teamset systemene.
Fungerende stemmeaktiveringsfunksjon er helt avgjørende for mitt valg av intercom.

Enig i at det er mye å sette seg inn i.
Jeg synes disse nye intercom settene er "overambisiøse" i den forstand at de skal ha alle mulige funksjoner. Det tror jeg går på bekostning av de gode og helt sentrale samtalefunksjonene mellom fører og passasjer, som jeg tror de fleste fortsatt er mest interessert i.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av kvase »

Lurer på dette systemet her siden jeg har en NEXX hjelm
http://norsafe.net/produkter/hjelmer/ne ... _intercom/
fra NEXX sin side
http://nexx-helmets.com/en/catalog/show ... 01xcom0000
Denne skulle vel i realiteten fungere opp mot andre system med Bluetooth :-k
Er det noen der ute som har denne versjonen med litt erfaring
Ser jo smart ut i montasjeform her
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Iayf7brpLHo[/video]
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Dykkeren »

NEXX produseres av Sena, men har oppfattet det som ikke kompatibelt med andre systemer. Håper noen har prøvd ?

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av poulet_cavalier »

kvase. skrev:Lurer på dette systemet her siden jeg har en NEXX hjelm
http://norsafe.net/produkter/hjelmer/ne ... _intercom/
fra NEXX sin side
http://nexx-helmets.com/en/catalog/show ... 01xcom0000
Denne skulle vel i realiteten fungere opp mot andre system med Bluetooth :-k
Er det noen der ute som har denne versjonen med litt erfaring
Ser jo smart ut i montasjeform her
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Iayf7brpLHo[/video]
En god del lureri her - de er kun blåtannkompatible om den andre parten "later som" din intercom er en telefon. Tipper de færreste gidder å slette telefonparingen sin for å sette opp intercom.

Så vidt jeg vet er det ingen systemer som er kompatible andre. Om noen hadde prøvd ville det blitt søksmål tipper jeg.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av kvase »

Vis det er slik du skriver er det tragisk opplegg for mc folk mine tanker er streket under dine er reine
du skrev
En god del lureri her - de er kun blåtannkompatible om den andre parten "later som" din intercom er en telefon. Tipper de færreste gidder å slette telefonparingen sin for å sette opp intercom. :eh
Kunne faktisk tenkt meg å bruke mobilen opp mot et system + kontakt med andre i en gruppe.- ja og GPS
Gruppe/klynge pr mobil går greit det har hendt vi har gjort i jobb sammenheng
-
Så vidt jeg vet er det ingen systemer som er kompatible andre. Om noen hadde prøvd ville det blitt søksmål tipper jeg. ](*,)
,
Det burde vært muligheter på tværsen med Blåtann
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av poulet_cavalier »

kvase. skrev:Vis det er slik du skriver er det tragisk opplegg for mc folk mine tanker er streket under dine er reine
du skrev
En god del lureri her - de er kun blåtannkompatible om den andre parten "later som" din intercom er en telefon. Tipper de færreste gidder å slette telefonparingen sin for å sette opp intercom. :eh
Kunne faktisk tenkt meg å bruke mobilen opp mot et system + kontakt med andre i en gruppe.- ja og GPS
Gruppe/klynge pr mobil går greit det har hendt vi har gjort i jobb sammenheng
-
Så vidt jeg vet er det ingen systemer som er kompatible andre. Om noen hadde prøvd ville det blitt søksmål tipper jeg. ](*,)
,
Det burde vært muligheter på tværsen med Blåtann
Sånn er det når advokatene styrer (du kjenner dem igjen på det skarpe men ubrukelige blikket).

Blåtann er bare radio - det finnes ingen standard for intercom interoperabilitet. Enig at det burde gjort det og sannsynligvis hadde produsentenbe solgt mer om de var åpne heller enn å krampaktig prøve å beskytte sin flik av markedet.
Sist redigert av AJ den 29 mai 2016, 13:31, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Feil post
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjarne89 »

Flattop skrev:
Bjarne89 skrev:I dag ble det en scala rider packtalk på meg:)

Lykke til. Har samme settet og må si jeg har hatt mang en stund med irritasjon for å få det til å fungere.

Nå er jeg på et stadie der ting fungerer, men ikke som i reklamen.
Håper du er flinkere til å sette deg inn i funksjonene til den, slik jeg kan tappe deg for opplysninger.
Hva er det du ikke får til å fungere da? Har ikke fått testet min så mye enda.
Sist redigert av AJ den 29 mai 2016, 13:32, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Flyttet hit til Intercom-tråden hvor erfaringsutveksling om Packtalk kan fortsette.

Svar