Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37849
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Fsva skrev: 08 mai 2020, 20:42 I dag kjøpte jeg 14 liter bensin til 12,24kr per liter.
Det var deilig! :P
Dagens beste :twothumbs: :crazy: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Fsva »

AJ skrev: 08 mai 2020, 20:44
Fsva skrev: 08 mai 2020, 20:42 I dag kjøpte jeg 14 liter bensin til 12,24kr per liter.
Det var deilig! :P
Dagens beste :twothumbs: :crazy: !
Det er sikkert flott med ny skinndress, formstøpte ørepropper og splitter ny BMW (Gratulerer, Esveen), men få ting slår å det å kjøpe billig bensin. :lol

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av WikingTnT »

Esveen skrev: 08 mai 2020, 18:57 Ble en 2020 BMW 530e X-drive M-sport levert av Sulland Trondheim idag 👍😎🍺

rsz_20200508_171329.jpg
Kjøpte broren i November -kjempefornøyd :thumleft
530e.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 514
Registrert: 26 des 2016, 19:21
Motorsykkelen din: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Esveen »

Så fin ut! Fått utnyttet noe kjøring på eldrift? Eller lar du bilen bestemme?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av WikingTnT »

Takk , ser ut som den er veldig lik din - Carbon-sort metallic , shadow-line , black details , sort skinn med grå/beige piping.
Jeg har kjørt ca 60% El ila 8000km blandet kjøring i vinterhalvåret , noe jeg er positivt overrasket over. Jeg bruker bevisst GPS på lengre turer , da konfigurer bilen selv hva som funker best av El / bensin basert på topografi etc.
Jeg har satt den opp slik at den starter på Max e-drive som default så justerer jeg manuelt ift Sport/Comfort/Eco-Pro og Auto E-drive/Battery Control.
Du blir nok fornøyd med denne :thumleft

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Dansekris »

Bilde

En kompis skal straks kjøre opp, og trengte i den forbindelse intercom. Jeg har ny hjelm, så jeg trengte også et nytt. Planen var opprinnelig å kjøpe noen nette formstøpte spesialpropper sånn at jeg kunne høre på musikk og podcast i fred og ro, men jeg og min venn kommer til å kjøre mye sammen i sommer, så da måtte vi investere i noe.

Senaen i GT Airen har fungert greit. Klar og grei lyd når man er kobla opp mot tilsvarende enhet. Men, musikk og særlig podcastlytting på all vei over 80 km/t var håpløst. Nå har midlertid mikrofonen gitt seg, så det må reklameres på. Tenkte å selge det settet.

Beit i det sure eplet og kjøpte i dag et sett Cardo Packtalk Bold, med disse famøse elementene fra JBL. For det første, de elementene er tjukkere enn de fra Sena, og det gjør at de kommer i konflikt med ørene. Merkbart mer trykk enn i forrige hjelmen. Det er dog to forskjellige hjelmer, men skulle jo tro at man hadde bedre plass i svær adv-hjelm. Lyden uten ørepropper er merkbart bedre, men fortsatt ikke noe å skrive hjem om. Med mine formstøpte støypropper er lydkvaliteten og volumet helt lik i begge settene, så jeg regner ikke med at jeg får hørt podcast i den nye hjelmen heller.

En annen ting er at lyden ikke er i balanse. Det er merkbart mer lyd i vestre øre enn på andre siden. Min kompis meldte om det samme.

2700kr er ikke hårreisende dyrt, men det er synd ikke teknologien har kommet lengre.

GT Air er overlegen Hornet-hjelmen, både på komfort og støy. Men den passer ikke inn i adv-uniformen jeg prøver å ivareta. Neste år blir det vel en Arai.

Toven

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Toven »

Dansekris skrev: 12 mai 2020, 22:16 [img]https:/26376-n.jpg[/img]
Tar meg frihet til å korte litt ned
Har du mulighet til å skifte dempningsgrad (filter) i de formstøpte proppene?
Hvis jeg forstår det riktig at det er vanskelig å lytte på podcast o.l. med proppene i høy fart.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 12 mai 2020, 22:16 Bilde

En kompis skal straks kjøre opp, og trengte i den forbindelse intercom. Jeg har ny hjelm, så jeg trengte også et nytt. Planen var opprinnelig å kjøpe noen nette formstøpte spesialpropper sånn at jeg kunne høre på musikk og podcast i fred og ro, men jeg og min venn kommer til å kjøre mye sammen i sommer, så da måtte vi investere i noe.

Senaen i GT Airen har fungert greit. Klar og grei lyd når man er kobla opp mot tilsvarende enhet. Men, musikk og særlig podcastlytting på all vei over 80 km/t var håpløst. Nå har midlertid mikrofonen gitt seg, så det må reklameres på. Tenkte å selge det settet.

Beit i det sure eplet og kjøpte i dag et sett Cardo Packtalk Bold, med disse famøse elementene fra JBL. For det første, de elementene er tjukkere enn de fra Sena, og det gjør at de kommer i konflikt med ørene. Merkbart mer trykk enn i forrige hjelmen. Det er dog to forskjellige hjelmer, men skulle jo tro at man hadde bedre plass i svær adv-hjelm. Lyden uten ørepropper er merkbart bedre, men fortsatt ikke noe å skrive hjem om. Med mine formstøpte støypropper er lydkvaliteten og volumet helt lik i begge settene, så jeg regner ikke med at jeg får hørt podcast i den nye hjelmen heller.

En annen ting er at lyden ikke er i balanse. Det er merkbart mer lyd i vestre øre enn på andre siden. Min kompis meldte om det samme.

2700kr er ikke hårreisende dyrt, men det er synd ikke teknologien har kommet lengre.

GT Air er overlegen Hornet-hjelmen, både på komfort og støy. Men den passer ikke inn i adv-uniformen jeg prøver å ivareta. Neste år blir det vel en Arai.
God lyd i hjelm har jeg til gode og oppleve. Man hører musikken, men man får liksom ikke gåsehud, og jeg har prøvd det meste. Dog har jeg tilgode og prøve formstøpte ørepropper, men ser jo nå at jeg kanskje kan spare de pengene...

Et under at ikke noen har kommet med en integrert løsning som faktisk gir skikkelig godlyd! Det finnes mange ettermarkedsløsninger, men de jeg har prøvd fungerer vertfall i beste fall kun "helt greit".

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av cannon »

Det funker aller best med en pose skumpropper fra 3M, en god shoei-hjelm og passe mye motorlyd i bakgrunnen..... (c;

Toven

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Toven »

@Bjerknez

Å få god lyd fra eksterne høyttalere med ørepropper kan fort bli vanskelig, selv med formstøpte ørepropper eller ikke. Typen jeg bruker har utskiftbare filtre som gjør at man kan variere dempningsgrad. Disse filterne er også laget akustiske for å bevare et så naturlig lydbilde som mulig, relativt flat dempning over frekvensspekteret (varierer med type ser jeg til ACS), og ikke som typiske skumgummi som demper svært mye i diskantområdet - som kan føre til veldig utydelig lydbilde med for mye diskant-kutt. Se for deg stereoanlegget og skru ned all diskant og bare litt bass, ikke så god musikkopplevelse. Sleng på vindstøy i tillegg så er det dårlig miks.. :knegg

Min kommentar til Dansekris var med tanke på disse filterne, om han kan bytte til et filter med lavere dempningsgrad sånn at musikk og tale kan lettere 'filtreres' gjennom men fortsatt ha god nok dempning slik at hørselen beskyttes.

Den beste løsningen til musikk (kommunikasjon spørs litt på enhet om det lar seg gjøre å koble til AUX) mener jeg fortsatt er formstøpt propp med innebygd høyttaler med eller uten filter :) Et filter til kommunikasjon er kjekt for å 'lufte' mer av bassområdet, slik at det blir mindre okklusjonseffekt når man snakker (f.eks. tette igjen øra med fingerne og snakke). Noen filter er spesielt rettet mot dette :)
Veldig kostbart, så selvfølgelig ses opp mot det man gidder å bruke av penger på sånt.

GstarOne
Innlegg: 27
Registrert: 02 mai 2020, 21:45
Motorsykkelen din: Ktm Duke 790 2019 ,Aprilia rsv4 rr 2019

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av GstarOne »

BildeDenne !!! EndeligBildeBilde

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

-Ktm 690 smc 2015-
-Ktm 1290 superduke 2016-
-Ktm 1290 adventure s 2018-
-Ktm 790 duke 2019-

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Tøft :jada:

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Dansekris »

Toven skrev: 13 mai 2020, 06:29
Dansekris skrev: 12 mai 2020, 22:16 [img]https:/26376-n.jpg[/img]
Tar meg frihet til å korte litt ned
Har du mulighet til å skifte dempningsgrad (filter) i de formstøpte proppene?
Hvis jeg forstår det riktig at det er vanskelig å lytte på podcast o.l. med proppene i høy fart.
Ja, jeg har vel fortsatt et filter liggende. Men, det støyer såpass godt at jeg har konkludert med at full blokk er det beste.
På lange motorveistrekk er støyen så øredøvende at jeg vil dempe så mye som mulig, så da får jeg heller leve med at begrensingene.

Brukeravatar
MaGr
Innlegg: 59
Registrert: 11 feb 2020, 18:19
Motorsykkelen din: KTM SuperDuke R 1290
Sted: Buskerud ;)

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av MaGr »

Dekkonline levert på døra etter 12 dager. Det må jeg si er bra i disse dager. :prf
E85AB406-2A1A-4D04-88C4-11540A5B45D5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Min MC historikk:
82’ Suzuki GSX 750/1100, 84’ Honda VF 750F, 86’ Kawasaki GPZ 1000RX, 96’ Kawasaki ZX-7R Ninja,
98’ Suzuki TL 1000R, 98’ Honda CBR 900RR, 98’ Boom Trike, 98’ Honda CBR 900RR, 02’ Honda CBR 954RR,
04’ Aprilia RSV 1000R og nå 14’ KTM SuperDuke R 1290

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av niko »

Dansekris skrev: 13 mai 2020, 12:42
Toven skrev: 13 mai 2020, 06:29
Dansekris skrev: 12 mai 2020, 22:16 [img]https:/26376-n.jpg[/img]
Tar meg frihet til å korte litt ned
Har du mulighet til å skifte dempningsgrad (filter) i de formstøpte proppene?
Hvis jeg forstår det riktig at det er vanskelig å lytte på podcast o.l. med proppene i høy fart.
Ja, jeg har vel fortsatt et filter liggende. Men, det støyer såpass godt at jeg har konkludert med at full blokk er det beste.
På lange motorveistrekk er støyen så øredøvende at jeg vil dempe så mye som mulig, så da får jeg heller leve med at begrensingene.
Du sitter ikke midt i turbulensen og får deng med uoriginal vindskjerm slik jeg har gjort tilfeldigvis?

Svar