Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Dansekris »

cannon skrev: 09 jun 2020, 09:43
Dansekris skrev: 09 jun 2020, 09:26
Olav K skrev: 08 jun 2020, 18:39
Dansekris skrev: 08 jun 2020, 13:59 I dag har jeg svidd av halve feriebudsjettet på noe jeg har sikla lenge etter.

Bilde

Bakdemperen er ikke justerbar, men håper og tror den lever opp til forventningene likevel.
Har et sånt lilla oppsett på min kjære gamle XT 660 Tenere, det funker gull... det blei en helt annen sykkel. Og det er garantert mye mye bedre enn det som står på sykkelen din, originalt..
bare om å gjøre å få justert bakdemperen sånn noenlunde, men den er gjerne bestillt til vekt på fører og evt bagasje?

:prf
Den er bestilt til org.spec. De andre modellene bygges på bestilling, tar over en måned å få og koster dobbelt så mye.

Heldigvis er jeg godt innenfor normalområdet på 60-95kg.
Vet du hvor Hyperpro selges/serves i Norge? Har en Hyperpro styredemper som trenger service. God kvalitet, den har fått mye julig gjennom 6 år.
Du har allerede fått svar ser jeg. Jeg kjøpte min boks hos BMW-sjappa Motorworks i England. Regna ikke med at noen norske aktører hadde dette kittet inne til min modell.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 763
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

I påvente av tidenes sommer og håp om mye mc kjøring så har jeg i dag kjøpt en ny bil. Fly i morgen tidlig til Gardermoen og en aldri så liten kjøretur hjem. Gleder meg som en unge. Ikke vanskelig å vite hva slags merke kanskje, men modell og type er ikke like lett. Bilder i morgen.

Siden jeg skal nesten inn til Oslo for så og kjøre E6 nordover igjen så er det vel noen gode mc butikker på veien hvor jeg kan droppe innom og "myse litt på kjøre utstyr? Noen som har anbefalinger?
Ducati Multistrada V4S - 2021

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Audi Mannen skrev: 09 jun 2020, 23:52 Siden jeg skal nesten inn til Oslo for så og kjøre E6 nordover igjen så er det vel noen gode mc butikker på veien hvor jeg kan droppe innom og "myse litt på kjøre utstyr? Noen som har anbefalinger?
Ny Audi selvfølgelig ;) . Og ganske sikkert et råskinn :crazy: !

MC-butikker med gode utstyrsavdelinger?
Stikk gjerne innom disse:

https://nstgardermoen.no/

https://www.mc-huset.no/

Men pass på slik at du ikke ender opp med å handle sykkel på denne Audihandleturen din... :erte :P .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 763
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

AJ skrev: 10 jun 2020, 00:00
Audi Mannen skrev: 09 jun 2020, 23:52 Siden jeg skal nesten inn til Oslo for så og kjøre E6 nordover igjen så er det vel noen gode mc butikker på veien hvor jeg kan droppe innom og "myse litt på kjøre utstyr? Noen som har anbefalinger?
Ny Audi selvfølgelig ;) . Og ganske sikkert et råskinn :crazy: !

MC-butikker med gode utstyrsavdelinger?
Stikk gjerne innom disse:

https://nstgardermoen.no/

https://www.mc-huset.no/

Men pass på slik at du ikke ender opp med å handle sykkel på denne Audihandleturen din... :erte :P .
Googla meg fra til de jeg også og håper de har litt i hyllene, greit å få litt å velge mellom på hansker etc.

råskinn og råskinn..... men jeg tror KTM'en din skal slite med å bli kvitt meg i speilet :twisted ... også på 0-100.

sykkel handel hjelper kjellv meg med når det blir aktuelt igjen :prf
Ducati Multistrada V4S - 2021

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Audi Mannen skrev: 10 jun 2020, 00:07 råskinn og råskinn..... men jeg tror KTM'en din skal slite med å bli kvitt meg i speilet :twisted ... også på 0-100.

sykkel handel hjelper kjellv meg med når det blir aktuelt igjen :prf
:-k
En Audi med midtplassert motor, høres det ut som... :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:
Audi Mannen skrev: 10 jun 2020, 00:07 råskinn og råskinn..... men jeg tror KTM'en din skal slite med å bli kvitt meg i speilet :twisted ... også på 0-100.

sykkel handel hjelper kjellv meg med når det blir aktuelt igjen :prf
:-k
En Audi med midtplassert motor, høres det ut som... :crazy: .
Her må det nesten komme bilder etterhvert Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

I dag har kjøpt rørlegger tjenester for tilkobling av vask og opppvaskmaskin etter oppussingen. Ikke akkurat det mest spennende kjøpet jeg har foretatt meg...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av kjellv »

kjellv skrev: 10 jun 2020, 07:43
AJ skrev:
Audi Mannen skrev: 10 jun 2020, 00:07 råskinn og råskinn..... men jeg tror KTM'en din skal slite med å bli kvitt meg i speilet :twisted ... også på 0-100.

sykkel handel hjelper kjellv meg med når det blir aktuelt igjen :prf
:-k
En Audi med midtplassert motor, høres det ut som... :crazy: .
Her må det nesten komme bilder etterhvert Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det var dårlig med bilder her synes jeg.. :scratch

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av oivindg »

kjellv skrev: 10 jun 2020, 19:36 Det var dårlig med bilder her synes jeg.. :scratch
Er ikke lett å få tatt bilder av en så kjapp bil.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av cannon »

Audi Mannen skrev: 09 jun 2020, 23:52 I påvente av tidenes sommer og håp om mye mc kjøring så har jeg i dag kjøpt en ny bil. Fly i morgen tidlig til Gardermoen og en aldri så liten kjøretur hjem. Gleder meg som en unge. Ikke vanskelig å vite hva slags merke kanskje, men modell og type er ikke like lett. Bilder i morgen.

Siden jeg skal nesten inn til Oslo for så og kjøre E6 nordover igjen så er det vel noen gode mc butikker på veien hvor jeg kan droppe innom og "myse litt på kjøre utstyr? Noen som har anbefalinger?
Motorspeed Lillehammer. MC Oslo og Yamaha Vinterbro på Furuset og Kalbakken i Oslo.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Juicebox »

AJ skrev: 10 jun 2020, 00:17
Audi Mannen skrev: 10 jun 2020, 00:07 råskinn og råskinn..... men jeg tror KTM'en din skal slite med å bli kvitt meg i speilet :twisted ... også på 0-100.

sykkel handel hjelper kjellv meg med når det blir aktuelt igjen :prf
:-k
En Audi med midtplassert motor, høres det ut som... :crazy: .
Kanskje en Audi A2?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 11 jun 2020, 04:52
AJ skrev: 10 jun 2020, 00:17
Audi Mannen skrev: 10 jun 2020, 00:07 råskinn og råskinn..... men jeg tror KTM'en din skal slite med å bli kvitt meg i speilet :twisted ... også på 0-100.

sykkel handel hjelper kjellv meg med når det blir aktuelt igjen :prf
:-k
En Audi med midtplassert motor, høres det ut som... :crazy: .
Kanskje en Audi A2?
Kanskje den mest misslykkede Audien som noengang er laget, med tanke på utseendet :lol :lol

Men det er EN bil som slår den ned i støvlene!
images.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Flattop »

oivindg skrev: 10 jun 2020, 19:44
kjellv skrev: 10 jun 2020, 19:36 Det var dårlig med bilder her synes jeg.. :scratch
Er ikke lett å få tatt bilder av en så kjapp bil.
Ring ATK sentralen så blir det vel råd med å få et bilde av bilen, og fører.....
Bilde

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 763
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

God formiddag,
Det starta med en heller sløv flytur med store munnbind og et flott flyvær, lett skyet men fint. Sommerfuglene var ihvertfall ute på tur sammen med min mage.
Lander på Gardermoen i god tid før planlagt grunnet medvind (alt har liksom medvind for tida føler jeg) og tar meg sjøl i en relativ hurtig gange og spisse albuer gjennom ankomst hallen før jeg tar doble skritt i rulletrappa, ser sikkert ut som en tomsing for alle andre men driter i det. Opp og ut på ankomst plattformen, og der ser jeg den live for første gang, kjenner på en glede jeg ikke har hatt rundt materielle ting siden jeg fikk Apache sykkel på liten gutt med stor gir spake på den bøyde ramma og lang sal. Rart det der, men det var faktisk tanken min. Det er rart hva nesten 4 uker med bilder, utveksling av tekniske detaljer og praktisk info mellom 2 "tullinger" på samme nivå kan gjøre med forventningene.

Får raskt beskjed fra han som kom og henta meg at " hopp inn du kjører, vi har annet å gjøre enn å stå her å kikke" og siden jeg har kjørt samme merke helt fra '95 så føler jeg meg hjemme bak rattet og det er veldig likt det jeg har på A7'n samt at jeg har lest meg opp i noen uker på alt som er med bilen, både orginalt fra fabrikk og det som er skrudd på i etterkant. Men....det ingen har kunnet forklart eller vist meg fysisk er hvordan alt dette i en pakke virker da jeg ikke vet om noen som har likt oppsett.

Det var ikke lett å få til bilder de første 5 timene da jeg hadde store problemer med latter anfall. Hadde før avreise på måran latt være å ta den daglige tabbisen for høyt blodtrykk. men den trengte jeg ikke resten av dagen heller. Dette er balsam for kropp og sjel. Herre min jesus og gud bevare så mye morro man kan ha det uten å bli lovbryter. På slike kystveier som vi har så er fartsgrensa mer enn nok :redface . Fikk dempa adrenalinet litt når jeg var ferdig med svingene fra Oppdal og etter Tingvoll på vei hjem og tok meg tid til en stopp.
20200610_173936_resized.jpg
Dette er en S5 for de som vet hva det betyr og er en ulv i fåreklær slik som denne er nå idag. Stort sett det meste av utstyr som kan monteres fra fabrikk + litt til og det skal sies at bare det som hører til under "litt til" har en kost pris på minst 100K før arbeid med montering. Det er en 1 eiers bil etter den ble kjøpt direkte fra Audi i Ingolstadt og har kun 45K på telleren, praktisk talt som ny selv om det er en 2012 mod, både utenpå, under og inne i interiøret. Eid av en som mest sannsynlig måler slitasje på tannbørsten med micrometer.
Det sitter en 3.0 V6 med kompressor foran som er skrudd sammen mot en 7 trinns dobbelt clutch girkasse (S-tronic) som er "optimalisert og girer å raskt og smuuud at det er en fryd. ( ble ikke midt stilt motor denne gangen heller AJ, har hjemmeboende unger enda i et år eller 2 og de liker fortsatt å være med på en tur i cab'en.) Launch controll justert opp til 4K fra fabrikk 3K og når man da er i dynamic mode så gir den et lite spark når det legges inn neste trinn. Resten av detaljene motor teknisk kan vi ta på Sandvik camping i August da det ikke egner seg på trykk :roll , men den er mest glad i 98 oktan og lager 4 stk. 5 meter++ lange svart spor hvis man uheldigvis kommer borti knappene for launch control :-k
B&O anlegg, Sports stoler, selvfølgelig Quattro med sportsdiff (for de som vet hva det innebærer på Audi, de som ikke vet bør sitte på med en som har det og kjenne... ufattelig til veigrep i svinger) magnetic ride control, Adaptiv cruise control, lane assist, KW justerbart (er forøvrig plass til mer felg i hjulhusene så vi får se litt om noen jeg har hjemme kan passe bedre med litt mer gummi.... i bredden ja ikke høyden. 285/30-20 skal vel bli akkurat sett opp mot 265 i dag, oppgraderte bremser, AWE tuoring eksos fra manifold og helt bak, AWE S-flow carbon luft inntak og AWE komplett olje kjøler pakke til kompressor. Lydbilde er egentlig umulig å beskrive, men jeg tror det er "gåsehud garanti" i dokumentene.
20200610_173958_resized.jpg

Så hvis noen er på utkikk etter sommer bil så har jeg nå den gamle for salg, ikke rett plass å selge på her inne, men slik ser den ut og ligger på finn med ny service og EU kontrollert i går, topp stand og klar for ny eier for gode opplevelser. Kan vel kanskje si at den er entusiast eid og jeg har hatt den i litt over 4 år selv:
20200608_191616_resized.jpg
Ble et fryktelig langt innlegg, men bil er så vannvittig mye mer enn bare et fremkostmiddel for meg, at det er kun en nydelig kjøretur på MC som kan måle seg..... i den materielle verden vel og merke. Innlegget kan flyttes til en annen tråd, men det ordner en Admin hvis de har lyst.

PS! Det ble IKKE noen stopp på mc butikk for å kikke eller kjøpe.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av oivindg »

Gratulerer med fantastisk bil!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Svar