Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har skrustikke :)

Men jeg monterer den ikke før bordet er ferdig. Jeg har også en bordslipemaskin. Kapp og gjærsag, bordsag og kompressor er på plass. Nå mangler jeg bare en fres...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 27 aug 2019, 21:48 Jeg har skrustikke :)

Men jeg monterer den ikke før bordet er ferdig. Jeg har også en bordslipemaskin. Kapp og gjærsag, bordsag og kompressor er på plass. Nå mangler jeg bare en fres...
Du verden.. :scratch
Du må snart bygge på arbeidsbenken din :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Haha, ja det blir trangt der inne, men jeg skal nå ikke ha alt på bordet da :)

Må ha et furterom nå til vinteren. :)

Det med fresen blir nok ikke noe av. Men mulig jeg kjøper meg en slik:
https://www.verkter.no/stasjonaere-mask ... ype-2.html

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kjellv »

Ikke dum den der.. om man har bruk for den :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 27 aug 2019, 22:08 Ikke dum den der.. om man har bruk for den :thumleft
Bruk for den har jeg vel ikke. Men artig å pusle litt i furtebua :redface

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 27 aug 2019, 22:54
kjellv skrev: 27 aug 2019, 22:08 Ikke dum den der.. om man har bruk for den :thumleft
Bruk for den har jeg vel ikke. Men artig å pusle litt i furtebua :redface
Tror jeg skulle sett et behov før jeg gikk til innkjøp av såpass dyrt verktøy. Sikkert knallfin, men må ærlig innrømme at jeg ikke vet helt hva den brukes til... :P
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av kjellv »

Sakkle skrev: 27 aug 2019, 22:59
Bjerknez skrev: 27 aug 2019, 22:54
kjellv skrev: 27 aug 2019, 22:08 Ikke dum den der.. om man har bruk for den :thumleft
Bruk for den har jeg vel ikke. Men artig å pusle litt i furtebua :redface
Tror jeg skulle sett et behov før jeg gikk til innkjøp av såpass dyrt verktøy. Sikkert knallfin, men må ærlig innrømme at jeg ikke vet helt hva den brukes til... :P
Jeg vil nok tro at selv nevenyttige og kreative hobbysnekkere med stor snekkerbu kjøper inn mye annet verktøy før de kjøper en slik. Men joda, en dimensjonshøvel kan til enkelte oppgaver være ganske uunnværlig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

Med en bordsag (som kan sage materielaer helt rett og på langs), en gjærsag som kapper materielaer på tvers, samt en slik høvel jeg linket til over som kan planere feks. Flere planker samtidig for å lage brødfjøler, bordprikker, borplater og masse andre ting. Kompressoren er ment brukt til luftfylling i dekk og renblpsing av utstyr etc.

Så har jeg jo også en del proff driller fra bosch, samt elektriske håndhøvler, stikksag og andre ting. Artig å pusle litt for seg selv :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av FredrikE24 »

kjellv skrev: 27 aug 2019, 21:37 Kjøp deg ei skikkelig skrustikke også nå som du har så solid arbeidsbenk. Det finnes knapt noe mer uunnværlig og allsidig verktøy :thumleft
Absolutt! Har en skikkelig stikke fra tyske «Brockhaus Heuer». Den er helt rå. Aktivt brukt i snart 10 år, like tight og fin. Smooth i bruk, ikke noe slark sideveis og bakkene holder godt. De koster skjorta dessverre, men er også verktøyet som brukes mest. Lurer på om veiledende pris ligger på mellom 8-9 000kr nå.

Ser at enkelte nettbutikker selger i passe størrelse for rundt 4-5k. Virker som prisene har gått ned på 10 år.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 28 aug 2019, 00:55
kjellv skrev: 27 aug 2019, 21:37 Kjøp deg ei skikkelig skrustikke også nå som du har så solid arbeidsbenk. Det finnes knapt noe mer uunnværlig og allsidig verktøy :thumleft
Absolutt! Har en skikkelig stikke fra tyske «Brockhaus Heuer». Den er helt rå. Aktivt brukt i snart 10 år, like tight og fin. Smooth i bruk, ikke noe slark sideveis og bakkene holder godt. De koster skjorta dessverre, men er også verktøyet som brukes mest. Lurer på om veiledende pris ligger på mellom 8-9 000kr nå.

Ser at enkelte nettbutikker selger i passe størrelse for rundt 4-5k. Virker som prisene har gått ned på 10 år.
Jeg har lest mye om denne. Har selv en billig sak fra Biltema som har gjort nytten i fem år og den er like fin i dag. Nå blir den ikkebrukt mye, men til mitt bruk er selv denne overkill.

Jeg er i utgangspunktet ikke en stor fan av Biltema, men enkelte ting er så billig at man bare ikke kan la være. Har bebgynt å lære meg nå hva man bør kjøpe på Biltema og ikke. Bor og bits, slitedeler og i hele tatt ting med mye leamikk er tabu. Fastnøkler, skruer, enkelte kjemikalier som kobberpasta etc. er gode saker.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 28 aug 2019, 06:41 Fastnøkler, skruer, enkelte kjemikalier som kobberpasta etc. er gode saker.
Ikke alt av skruer dessverre. Gjengestenger osv må du sjekke kvaliteten på, ikke alt er 8.8
Men en del ting er faktisk billigere på feks Monter. Terrasseskruer var dyrere på Biltema sist jeg bygget terrasse, men Biltema solgte 100 stk mot Monter som hadde 250 stk så var Biltema billigere pr pakke men ikke pr skrue.
Søylesko var også billigere på Monter, så du kan gjerne spare litt ved å ikke handle på BT også :D

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av LarsE »

Ikke akkurat i dag, men ramlet innom Alf Grorud sin webshop forrige uke og oppdaget at de hadde 15% tilbud på alt av SW-Motech utstyr.. Da gikk det selvsagt som det måtte gå, med en smell på 8300,- :-)å

Lyktefester til ekstralys, Trax Ion sidevesker, låsekit, veske til innerlokket, adapter til både sidevesker og toppboks. Det baller fort på seg med alt slags småting :redface

Var også på butikken i går og hentet nye plastpaneler til sykkelen, i oransje selvsagt :twothumbs:

Bilde

Står for tiden karbonpaneler på, veldig greie sånn sett, men syntes det ble for lite farge, derfor forsvant det plutselig en tusenlapp til Storbritannia... Folk sier det er dyrt å kjøre motorsykkel, men kan skrive under på at det er enda dyrere å ha en stående som du ikke kan kjøre, bare montere nye deler på :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Olav K »

Igår...
Var innom den lokale Dekkmann, og skulle bestille nye dekk (TKC 80) der han er ganske konkurransedyktig på pris.
De hadde et lite lager med diverse dekk de ønsket å bli kvitt før vinteren, så jeg tok med meg et sett TKC 70 og et sett Trail Attack 3.
Betalte 3400 for alt.
Strengt tatt TRENGER jeg dem ikke, men til den prisen er de kjekk å ha liggende :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 28 aug 2019, 07:03
Bjerknez skrev: 28 aug 2019, 06:41 Fastnøkler, skruer, enkelte kjemikalier som kobberpasta etc. er gode saker.
Ikke alt av skruer dessverre. Gjengestenger osv må du sjekke kvaliteten på, ikke alt er 8.8
Men en del ting er faktisk billigere på feks Monter. Terrasseskruer var dyrere på Biltema sist jeg bygget terrasse, men Biltema solgte 100 stk mot Monter som hadde 250 stk så var Biltema billigere pr pakke men ikke pr skrue.
Søylesko var også billigere på Monter, så du kan gjerne spare litt ved å ikke handle på BT også :D
Mulig terasseskruer er billigere andre steder, men ikke vanlige skruer vertfall. Har nettopp kjøpt en drøss med skruer for å skru sammen kjellerbordet jeg lager. MYE billigere på Biltema. Jula er også ganske billig.

Gjengestenger er slikt jeg IKKE kjøper på Biltema. Men det har jeg ikke bruk for heller.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av cannon »

Bjerknez skrev: 28 aug 2019, 08:02
simpson skrev: 28 aug 2019, 07:03
Bjerknez skrev: 28 aug 2019, 06:41 Fastnøkler, skruer, enkelte kjemikalier som kobberpasta etc. er gode saker.
Ikke alt av skruer dessverre. Gjengestenger osv må du sjekke kvaliteten på, ikke alt er 8.8
Men en del ting er faktisk billigere på feks Monter. Terrasseskruer var dyrere på Biltema sist jeg bygget terrasse, men Biltema solgte 100 stk mot Monter som hadde 250 stk så var Biltema billigere pr pakke men ikke pr skrue.
Søylesko var også billigere på Monter, så du kan gjerne spare litt ved å ikke handle på BT også :D
Mulig terasseskruer er billigere andre steder, men ikke vanlige skruer vertfall. Har nettopp kjøpt en drøss med skruer for å skru sammen kjellerbordet jeg lager. MYE billigere på Biltema. Jula er også ganske billig.

Gjengestenger er slikt jeg IKKE kjøper på Biltema. Men det har jeg ikke bruk for heller.
Lurt å ikke kjøpe det man ikke trenger, og da kjøper du vel ikke gjengestang andre steder heller?.... :crazy:
Jeg har brukt mye gjengestang fra BT, aldri noe problem. Noen gjengestener i ulike diametre er godt å ha i garasjen, som "problem solvers" i en del sammenhenger.
Jeg bygde terrasse for 18 år siden og brukte BT terrasseskruer. De er der fortsatt, de skrur seg ikke ut og de ruster ikke. Hva mer skal man forvente? Brukte syrefaste, og de var svært mye billigere enn alt annet på den tiden.
Ser at mange er opptatt av at BT skal være billig. Mye av det de selger er ganske rimelig, men det de reklamerer mest med, og som jeg liker, er at de har omtrent "alt", bortsett fra mat og klær og møbler. Enklere blir det ikke.
Den virkelig dårlige kjøpsopplevelsen får jeg på feks Maxbo, hvis BT er utsolgt for feks skruer. Der blir man flådd..... :[-(

Svar