chav_daedal skrev: ↑20 jun 2023, 13:51
Kjøpte meg ny BMW S1000XR rett før helg Kjørte 80mil til nå og klar til førstegangs service.
Men det som jeg merket er at jeg bør vurdere mer komfortabelt sete til lengre turer.
*Jeg vil sete pris til hints hvor kan man bestille custom made sete for bedre komfort. Bor i Sandnes, Rogaland.
*Også om noen kjører S1000XR med lav sete hvordan oppleves sittekomfort?
Gratulerer med flott sykkel
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT
4 liters kanne med Castrol 10W 60 til Moto Guzzi'en som skal ha 1,75 liter når det byttes olje.
Store prisvariasjoner på denne oljen nå om dagen...:
prisjakt 1.png
prisjakt 2.png
prisjakt 3.png
Jeg endte opp med å bestille fra Skruvat .
thansen opererte for øvrig med samme pris som BilXtra.
Og for de som lurer på hvorfor jeg kjøper bilolje så er det fordi Moto Guzzi V7 motoren er en "bilmotor". Dvs. en motor med tørrclutch, som på en bil med egen olje til girkassa. I motsetning til andre MC'er med flerplate våtclutch hvor motorolja også er girkasseolje.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her. Eller denne Spleisen.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det vil helt klart lønne seg å følge med på tilbudene som det er veldig stor variasjon på. Typisk motorsykkel relaterte oljer, servicedeler og utstyr er desidert billigst utenom sesong. Eksempel kr 349,- for 4 liters kanne med Semisyntetisk JASO MA2 motorolje utenfor sesong, pris nå på sommer kr 499,- og oppover.
dypen Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT
I går ble det en tur til Jula for å handle inn gressklipper og kantklipper. Det ble også kjøpt en liter Castrol helsyntetisk 10W40 MC-olje i tilfelle det må etterfylles på Tigergutt. Mor har handla inn mosefjerner, men den sier hun at hun skal montere sjøl. Fint å ha noe å bruke fritida til... Men plenen kommer sikkert til å bli fin! Bare synd at den er så stor...
Greit for å kunne lese feilkoder (har ingen foreløpig), synkronisere throttle bodies, skifte ut bremsevæske i ABS-enheten, eller nullstille servicevarsel. Denne skal ha rett chipsett for å fungere med et Windows-program som heter Tiger Tools. Time will show!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Olav K skrev:Leasingkontrakten går ut på mandag, så idag blei denne godbiten ført over på meg
Sånn vil jeg også ha, men så var det de pengan, som skal strekke til....alt man lyst på
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Jompa skrev: ↑29 jul 2023, 00:14
Fin bil, er det 3,2 l ?
Selv har jeg en 2017mod Limited
20220605_132312.jpg
Nei, det er en 2020, 2,2 ltr diesel, så den er ikke "grom-maskina" på 3.2. Men 213 hk kombinert med 10 trinns kassa fungerer veldig bra.
Eneste minuset er litt redusert hengervekt.
Var veeldig lysten på å oppgradere til den nye 2023 mod med 3.0 liter V6 bensinmotor, men siden jeg ikke har kontrakt på jobb lengre enn ut 2024, tok fornuften kontroll denne gang.
Flott pick up den Limitid edition også!
svogeren min har en liknende, eller var det en Wildtrack? Må sjekke neste gang jeg er innom på gården der
Tankveske til Pan European, kommer med ei ukes margin til tur....Tirsdag er en plan
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
MC Cargo bukse med Aramidforsterkning.
Jeg har bare tenkt å bruke denne bort på bensinstasjonen og andre lokale veldig korte ærend på småveier.
Gjenstår å se om den passer
Gammelsmurfen skrev: ↑31 jul 2023, 21:44
MC Cargo bukse med Aramidforsterkning.
Jeg har bare tenkt å bruke denne bort på bensinstasjonen og andre lokale veldig korte ærend på småveier.
Gjenstår å se om den passer
Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
Har en lignende fra tyske Held, som er som å ta på seg en vanlig olabukse og som brukes til butikkturene i nærområdet.
Fortsatt med gode beskyttelsesdetaljer i knær og mulighet for ekstra beskyttelse i hoftepartiet, om jeg ikke husker helt feil.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her. Eller denne Spleisen.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering