Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

Audi Mannen skrev: 10 des 2021, 11:30 Jeg heller mot Givi topp boksen, men hva mener Dere som har erfaring fra så stor og firkantet toppboks, innspill mottas med takk?
SW 38L øverst og Givi 58L nederst.
Jeg er i hvert fall storfornøyd med Givi 58 liter'n :prf !
Og ser fram til lengre turer med denne i kombo med de originale KTM "brødboksene fra 2015. Praktiske og fine disse også. Men de har en svakhet og det er låsesystemet. Fortsatt ikke de mest robuste selv om de ble oppgradert for noen år siden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av rolf-arne »

Litt kom inn døra i dag.
20211210_150044.jpg
Salg på dekk - klosser og annet ---
Dekk til RTèn og STèn blandt annet nye Roadsmart 4
20211210_150107.jpg
Skal bli artig å se om 4 er 20% bedre enn 3ern`

Ellers er det klossa og filter til STèn

Beskyttelse for koffertene på RTèn
20211210_150100.jpg
Da er forbruksmateriellet til neste sesong nesten på plass.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Voodoodoo »

Etter å ha brukt mer penger på diverse senterstøtter og andre remedier enn hva en Abba Skylift kostet i utg. punktet fikk jeg ut finger'n og bestillte en.. Pr i dag har jeg 2 støtter fra Biltema, noe ræl med en kroneløfter fra Louis.de samt at jeg hadde en Constands som jeg solgte for nesten ingen penger.. Var iferd med å kjøpe et løftebord fra jula men fikk slått meg sjøl på lanken før jeg rakk å klikke på kjøp og tenkte "man skal ha det man skal ha"
Så i midten av januar kommer julegava.. det og så sendte jeg kåpesettet på lakkering da "noen" klarte å legge den stillestående ned i grusen i høst... Nå var det endel kosmetisk etter drøye 84' km så det blir greit å friske opp fargene..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Solo-rider
Innlegg: 777
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Solo-rider »

Hei og takk for sist Audi Mannen :vs
Jeg kjører SW Moteck side kofferter(Fikk inspirasjon av deg på turen i 2020 om dem) og Givi 56 Maxia toppboks på min RS. Veldig fornøyd med det oppsettet . Plass til de tunge tingene på sidene og bruker toppkofferten til "hanskerom". Vurderer å gå opp enda et hakk til 58L toppboks. Syntes at det er greit å slippe å stroppe fast sovepose etc , med plassen ekstra i en 58 l.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

KawaKjetil

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av KawaKjetil »

Voodoodoo skrev: 10 des 2021, 19:05 Etter å ha brukt mer penger på diverse senterstøtter og andre remedier enn hva en Abba Skylift kostet i utg. punktet fikk jeg ut finger'n og bestillte en.. Pr i dag har jeg 2 støtter fra Biltema, noe ræl med en kroneløfter fra Louis.de samt at jeg hadde en Constands som jeg solgte for nesten ingen penger.. Var iferd med å kjøpe et løftebord fra jula men fikk slått meg sjøl på lanken før jeg rakk å klikke på kjøp og tenkte "man skal ha det man skal ha"
Så i midten av januar kommer julegava.. det og så sendte jeg kåpesettet på lakkering da "noen" klarte å legge den stillestående ned i grusen i høst... Nå var det endel kosmetisk etter drøye 84' km så det blir greit å friske opp fargene..
Gratulerer med julegave til deg sjøl :D Tror nok det var lurt. Har Biltema sitt bord som er samme som Jula, og ZZR'en er i tyngste laget. Ihvertfall så jeg ikke tør løfte den opp. Kjørte den oppå sist vinter for oljeskift, og fikk følelsen av at bordet knelte. De andre lettere syklene går fint.
Kunne tenkt meg en Abba stand, men det er ikke brukandes på veteranene der det ikke er løftepunkt med høl i ramme.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av mekkern »

KawaKjetil skrev: 10 des 2021, 20:52
Voodoodoo skrev: 10 des 2021, 19:05 Etter å ha brukt mer penger på diverse senterstøtter og andre remedier enn hva en Abba Skylift kostet i utg. punktet fikk jeg ut finger'n og bestillte en.. Pr i dag har jeg 2 støtter fra Biltema, noe ræl med en kroneløfter fra Louis.de samt at jeg hadde en Constands som jeg solgte for nesten ingen penger.. Var iferd med å kjøpe et løftebord fra jula men fikk slått meg sjøl på lanken før jeg rakk å klikke på kjøp og tenkte "man skal ha det man skal ha"
Så i midten av januar kommer julegava.. det og så sendte jeg kåpesettet på lakkering da "noen" klarte å legge den stillestående ned i grusen i høst... Nå var det endel kosmetisk etter drøye 84' km så det blir greit å friske opp fargene..
Gratulerer med julegave til deg sjøl :D Tror nok det var lurt. Har Biltema sitt bord som er samme som Jula, og ZZR'en er i tyngste laget. Ihvertfall så jeg ikke tør løfte den opp. Kjørte den oppå sist vinter for oljeskift, og fikk følelsen av at bordet knelte. De andre lettere syklene går fint.
Kunne tenkt meg en Abba stand, men det er ikke brukandes på veteranene der det ikke er løftepunkt med høl i ramme.
Kjører HD Roadking på 350+ oppå biltemabordet uten prob. Løfter opp og senker ned på låsestanga. Så lenge du hat låst svinghjula forran med låseskruene så er det stødig som det skal.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Voodoodoo »

mekkern skrev: 10 des 2021, 21:21
KawaKjetil skrev: 10 des 2021, 20:52
Voodoodoo skrev: 10 des 2021, 19:05 Etter å ha brukt mer penger på diverse senterstøtter og andre remedier enn hva en Abba Skylift kostet i utg. punktet fikk jeg ut finger'n og bestillte en.. Pr i dag har jeg 2 støtter fra Biltema, noe ræl med en kroneløfter fra Louis.de samt at jeg hadde en Constands som jeg solgte for nesten ingen penger.. Var iferd med å kjøpe et løftebord fra jula men fikk slått meg sjøl på lanken før jeg rakk å klikke på kjøp og tenkte "man skal ha det man skal ha"
Så i midten av januar kommer julegava.. det og så sendte jeg kåpesettet på lakkering da "noen" klarte å legge den stillestående ned i grusen i høst... Nå var det endel kosmetisk etter drøye 84' km så det blir greit å friske opp fargene..
Gratulerer med julegave til deg sjøl :D Tror nok det var lurt. Har Biltema sitt bord som er samme som Jula, og ZZR'en er i tyngste laget. Ihvertfall så jeg ikke tør løfte den opp. Kjørte den oppå sist vinter for oljeskift, og fikk følelsen av at bordet knelte. De andre lettere syklene går fint.
Kunne tenkt meg en Abba stand, men det er ikke brukandes på veteranene der det ikke er løftepunkt med høl i ramme.
Kjører HD Roadking på 350+ oppå biltemabordet uten prob. Løfter opp og senker ned på låsestanga. Så lenge du hat låst svinghjula forran med låseskruene så er det stødig som det skal.
Biltemabord, erru gæærn.. De velter jo heeeelt av seg selv.. Det er sant for det har jeg sett på TV2 dreper deg :crazy:
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av mekkern »

Voodoodoo skrev: 11 des 2021, 15:08

Biltemabord, erru gæærn.. De velter jo heeeelt av seg selv.. Det er sant for det har jeg sett på TV2 dreper deg :crazy:
Jess - kom en morra så sto det i taket. Åndenes makt ble kontaktet ,men da de så det sto Biltema løp de som om djevelen var i hæla på dem. 😜🥶
Fra spøk til halvor så er bordet helt greit hvis en ikke er helt på kant med de fysiske lover og leker bajas.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

KawaKjetil

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av KawaKjetil »

mekkern skrev: 10 des 2021, 21:21
KawaKjetil skrev: 10 des 2021, 20:52
Voodoodoo skrev: 10 des 2021, 19:05 Etter å ha brukt mer penger på diverse senterstøtter og andre remedier enn hva en Abba Skylift kostet i utg. punktet fikk jeg ut finger'n og bestillte en.. Pr i dag har jeg 2 støtter fra Biltema, noe ræl med en kroneløfter fra Louis.de samt at jeg hadde en Constands som jeg solgte for nesten ingen penger.. Var iferd med å kjøpe et løftebord fra jula men fikk slått meg sjøl på lanken før jeg rakk å klikke på kjøp og tenkte "man skal ha det man skal ha"
Så i midten av januar kommer julegava.. det og så sendte jeg kåpesettet på lakkering da "noen" klarte å legge den stillestående ned i grusen i høst... Nå var det endel kosmetisk etter drøye 84' km så det blir greit å friske opp fargene..
Gratulerer med julegave til deg sjøl :D Tror nok det var lurt. Har Biltema sitt bord som er samme som Jula, og ZZR'en er i tyngste laget. Ihvertfall så jeg ikke tør løfte den opp. Kjørte den oppå sist vinter for oljeskift, og fikk følelsen av at bordet knelte. De andre lettere syklene går fint.
Kunne tenkt meg en Abba stand, men det er ikke brukandes på veteranene der det ikke er løftepunkt med høl i ramme.
Kjører HD Roadking på 350+ oppå biltemabordet uten prob. Løfter opp og senker ned på låsestanga. Så lenge du hat låst svinghjula forran med låseskruene så er det stødig som det skal.
Helt uenig. På lettere motorsykler ok, men ikke på tyngre.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av dypen »

Er det noen forskjell på løftebordet til Biltema vs Jula sitt …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

Rød vs blå farge
Ducati Multistrada V4S - 2021

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av mekkern »

Prinsippielt er alle slike bord like. Litt detaljer slik som forhjulsstøtter og ramper.
Ingen av bordene er rock solid før man senker de til låseanorningen på de faste høydene.
Største forskjellen mellom jula og biltema er kanten på bordetbiltemas er knekt ned og jula opp. Noen ganger kjekt med kant andre ganger er det i veien.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av FredrikE24 »

Biltemabordet er prima det.. løfter min sykkel pluss mye mer som ingenting. Stødig og fint.

Har bytta en o-ring på jekken da den lakk etter noen år..

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av dypen »

Er veldig fornøyd med mitt Jula løftebord! Har ikke opplevd negative opplevelser / ting ved det. Som nevnt over her har Jula bordet kant opp på løftebordet som gjør at jeg ikke kan trekke evt jekken rett ut men må over kanten på ca 25 mm. Biltema sitt løftebord har da knekken / kanten nedover som kanskje noen foretrekker, Jula vs Biltema mc løftebord … selv kunne jeg fint brukt begge og vært fornøyd :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av cannon »

dypen skrev: 12 des 2021, 18:02 Er veldig fornøyd med mitt Jula løftebord! Har ikke opplevd negative opplevelser / ting ved det. Som nevnt over her har Jula bordet kant opp på løftebordet som gjør at jeg ikke kan trekke evt jekken rett ut men må over kanten på ca 25 mm. Biltema sitt løftebord har da knekken / kanten nedover som kanskje noen foretrekker, Jula vs Biltema mc løftebord … selv kunne jeg fint brukt begge og vært fornøyd :)
Mest praktisk med kanten ned, hvis bordet skal felles ned, flush med verkstedgulvet.

Svar