Skully

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
vegradd
Innlegg: 12
Registrert: 15 feb 2015, 21:19
Motorsykkelen din: Kawasaki - ZZR- 1400 - 2012

Skully

Legg inn av vegradd »

http://www.skully.com/#smartest-helmet" onclick="window.open(this.href);return false;

13000 pluss frakt og fortolling, så rundt 16/17lax da. Hva tror dere?
Har jo Nuviz HUD og, men det ser alt for lite Tron ut :D

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Skully

Legg inn av jongsanim »

Har vært noen tråder på denne allerede her.

Jeg kunne godt tenkt meg en, men ikke til den prislappen og aldri uten å ha prøvd passformen osv ;)

vegradd
Innlegg: 12
Registrert: 15 feb 2015, 21:19
Motorsykkelen din: Kawasaki - ZZR- 1400 - 2012

Re: Skully

Legg inn av vegradd »

jongsanim skrev:Har vært noen tråder på denne allerede her.

Jeg kunne godt tenkt meg en, men ikke til den prislappen og aldri uten å ha prøvd passformen osv ;)
ah, seff. burde ha søkt før jeg postet.
Kunne også tenkt meg en, men synes det ser litt ekkelt ut med den HUDprojektoren rett ved øyet.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Skully

Legg inn av jongsanim »


Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: RE: Re: Skully

Legg inn av cevillan »

vegradd skrev:
jongsanim skrev:Har vært noen tråder på denne allerede her.

Jeg kunne godt tenkt meg en, men ikke til den prislappen og aldri uten å ha prøvd passformen osv ;)
ah, seff. burde ha søkt før jeg postet.
Kunne også tenkt meg en, men synes det ser litt ekkelt ut med den HUDprojektoren rett ved øyet.
Litt av poenget med HUD er at det ikke vises rett ved øye, men 20-30 m foran deg, like under ditt vanlige fokusområde. Kunne godt tenkt meg hastighet, navigasjon og "sladrespeil" som HUD. Håper flere kaster seg på trenden og utvikler dette, spesielt siden Skully er belly-up

Hal73
Innlegg: 69
Registrert: 09 jun 2016, 22:43
Motorsykkelen din: BMW GSA 1200
Sted: Lillehammer

Re: Skully

Legg inn av Hal73 »

En kompis av meg kjøpte den under Kickstarter-perioden og venter nå på å få den i postkassa. Blir spennende å få testet den! Leveransen har allerede blitt utsatt to ganger og han fikk nylig en mail der de skrev at som plaster på såret så får han et kraftig portabelt batteri for lading av hjelmen. Det er bra service. Spesielt siden han har gått og dirret i spenning på hjelmen siden i våres.

Når det gjelder passformen så beskriver Skully hvilken hjelm man skal prøve for å se om den passer eller ei. Husker ikke i farta om det er en Shoei hjelm eller ei, men dette står på hjemmesiden deres. Passer allikevel ikke hjelmen når den dukker opp, så sender de kostnadsfritt pads for å få den til å sitte riktig.

Kompisen min får Skully´en til rett under 11.000,- inkl frakt, uten toll, men det er kanskje fordi han var en "early bird" på Kickstarter.

Jeg derimot avventer denne hjelmen til "barnesykdommene" blir plukket vekk og man har kommet til versjon 3-4. Frister ikke med en hjelm som "hele tiden" må lades. Problemet pr i dag er som de fleste flotte og moderne mobiltelefoner, de trenger mye strøm; ofte.

Jeg kjøper nå i stedet en Schubert S2 Pro fra FC-Moto til den latterlige summen av 4150,-. Plukker den opp på en privat adresse i Tyskland (fri leveranse med DHL) og hjelmen tas inn tollfritt.

edit: leste akkurat nyheten på techcruch. Lukter bokstavelig talt svidd for kompisen min - han får neppe hjelmen sin
Yamaha Tenere 700 '23
(Tidligere Ducati Monster 600, BMW R1200R ´07, BMW R1200 GSA '18 og BMW R1200 GS '18)

Brukeravatar
F4celess
Innlegg: 47
Registrert: 09 feb 2016, 02:49
Motorsykkelen din: 07' FZ6
Kontakt:

Re: Skully

Legg inn av F4celess »

Skully som konsept er ganske kult, men det hjelper ikke når prisen er drøy og firmaet går ned.
Venter heller på noe jeg kan ettermontere i andre hjelmer, og ta med videre til neste hjelm.

Svar