Spørsmål om varmeholker og montering

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Tonys »

Noen som har testet disse?
Liker ikke de svære knappene til de andre varmeholkene jeg har sett, men disse ser bra ut.

http://www.heatdemon.com/catalog/Motorc ... ycle-Grips
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av DrGreve »

De om videoen viste passer ikke for oss som har holkene tredd over gaffelbeina. Det er ikke plass til kontrollenheten.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Bjerknez »

Jaran skrev:
Bjerknez skrev:Det er orginalt fra Triumph det jeg bruker. Stort sett blir det penest med orginalt tror jeg. Hadde Oxford på Cruiseren jeg hadde og det funket det, men det var bare en blank plastdings som var stripset til styret. Ikke spesielt elegant.

Varmeholker trekker relativt mye strøm så denne vil jeg annta er koblet rett på batteriet ja, med sikring i mellom. Men jeg er på langt nær noen elektriker så kan ikke akkurat gå i dybden eller komme med noe koblingsskjema. Vil annta du finner en del informasjon om dette på nett. Prov også youtube. :thumleft
Er elektriker selv, så jeg vet hvordan jeg gjør det :-) Var mer interresert i å få alt samla i en "sikkringsboks" for å få mer system på det, og ikke pøse på med kabler direkte kobla på batteriet :thumleft
Kan sjekke i morgen hvordan dem har lagt opp ledningene hos meg :thumleft

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av ejs »

DrGreve skrev:De om videoen viste passer ikke for oss som har holkene tredd over gaffelbeina. Det er ikke plass til kontrollenheten.
På Guzzien min er det ikke flass til folien inni styreendene, så Biltema er et bedre valg for meg.

Hvert handtak er vel på ca 20 watt . Disse seriekobles eller parallellkobles
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Misha »

Har to typer varmeholker, på to sykler. Har brukt Oxford tidligere, så jeg kjøpte de igjen da jeg skulle ha varme på gyngehesten. Med slikt intelligent touch-panel denne gangen. Og ble skikkelig skuffa da jeg så de er designet i Uk, men er laget i Kina... :oh
Men de ble da montert, og panelet passet på kåpen rett under styret så det er lett å komme til. Knappene på panelet føles godt gjennom hansken så jeg slipper å kikke ned for å regulere temperaturen. Godt fornøyd med dem selv om de er laget i kina... :sk?

Må nevne jeg ble like skuffa da jeg kjøpte et originalt dieselfilter til en passat hos merkeforhandler - og oppdaget at også det var laget i Kina! :oh :oh

Anyway, på FJR1300'en monterte jeg en annen type holker, fra Datatool. http://www.datatool.co.uk/home/products/THERMAGRIP
Måtte kjøpe dem på nett, men fordelen er at også disse er intelligente - slår seg av selv når du stanser - og har ikke noe ekstra panel man skal finne plass til. Skyvebryter med en liten rød diode ved tommelen. Bakdelen er at de er litt store endestykker, så de er litt i veien for blinklysbryteren. Til man blir vant med de. Har bare hatt de 2 sesonger og er fornøyd med disse også. Glemte å se etter hvor de er produsert... :scratch

Begge er koblet rett på batteriet, ekstra koblingskinne blir bare aktuelt hvis det begynner å minke på plassen på polene.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Flanker »

Er det noe elektronikk som ikke er laget i Kina i dag? Designed in «sett inn vestlig land her» - Manufactured in China. Dette er etterhvert regelen, og ikke unntaket.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Sopranoo »

Tenkte bestille et styck varmeholker til en Yamaha R3. Labert med info om hva som passer på nett. Er det forholdsvis standard dimensjoner? Ser at oxford har en sport modell. Kanskje burde være den riktige? :)
Drive safe!

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av gorbys »

Standard 22 mm. Sport burde passe greit. Eg har touring utgaven på min. Men einaste forskjellen på dei er mønsteret på holken :-)

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Sopranoo »

gorbys skrev:Standard 22 mm. Sport burde passe greit. Eg har touring utgaven på min. Men einaste forskjellen på dei er mønsteret på holken :-)
Allright :) Da blir det kjøp av et styck varmeholk! :)

Kan man spørre hvor man får tak i dem enklest å greiest? Forhandler eller eventuellt Ebay?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Snikkeren »

Jeg kjøpte nettopp Oxford varmeholker fra agmshop.no. Rask og grei leveranse. Hadde ikke blitt billigere om jeg kjøpte via ebay heller.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Sopranoo »

Snikkeren skrev:Jeg kjøpte nettopp Oxford varmeholker fra agmshop.no. Rask og grei leveranse. Hadde ikke blitt billigere om jeg kjøpte via ebay heller.
King. Får ikke åpnet websiden. Kommer sikker opp etterhvert :)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Snikkeren »

Ser ut som siden er nede for øyeblikket. Du får prøve i morgen, eller ringe til de. Bare å Google Alf Graarud Motor. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
jokke
Innlegg: 1
Registrert: 15 aug 2014, 21:13
Motorsykkelen din: Homda cbr600rr
Sted: Bergen

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av jokke »

Den eneste forskjellen på oxford premium heated grips er utformingen av selve gummihåndtakene.

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av Sopranoo »

Allright Takk for svar! ;)
Så diameteren på styret er nesten alltid helt likt ;)!
Da blir det sikkert helt Perfect!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Spørsmål om varmeholker og montering

Legg inn av DrGreve »

Ja, bestiller du til 22mm så vil den høyre holken ha større diameter for å passe over gassrulla..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar