Neck warmer - Anbefalinger?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av LordShaft »

Hallaien godtfolk...

Jeg har i et par år nå, hatt og kjørt rundt med denne "Neck'en".... Den er vindtett, behagelig å ha på og sitter godt.
Bilde

Men, det har seg slik at den er kort i nakken. Så du skal ikke bevege hodet mye før du får glipe i nakken og du får kald trekk der bak. Som igjen gjør at jeg blir stiv i nakken etter lange turer (under 15 grader) og lurer på om noen har gode anbefalinger til necks som dekker godt ned på bryst, skuldre og rygg.... Så du får godt under dressen på en måte. :-k

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av abakuss »

REMA 1000 løsning: Snu den :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av LordShaft »

Problemet med slike rette er at det blir åpning mellom dress og neck og kald luft blir å komme gjennom. Mener på min bror kjøpte en slik jeg er på jakt etter på MC marine for en stund tilbake. Må oppom der å se om de har om ingen andre har noen gode forslag :thumleft

Note4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av LordShaft »

Det driter jeg i :lol funker den som jeg ser på bildet, betaler jeg glatt 600 :redface tusen takk for tips

Note4

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av Flanker »

Mener Rukka også lager en som går oppå hodet som en hette, og det er nok løsningen for å garantert slippe unna trekk.

Har selv Halvarssons saken du refererer til, og er godt fornøyd med den. Men den blir ikke brukt lengre pga. Klim Overland jakka har høy hals, og da koker jeg opp med den i tillegg.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av LordShaft »

Jeg kan ikke ha full balaklava eller hva det heter. Det blir faktisk veldig ubhagelig over tid (min erfaring) Er godt fornøyd med utformingen og funksjonen til den jeg har... Men den går liksom ikke under dressen i ryggen. Bare på brystet. Snur du hodet for å sjekke blindsonen så har du nappet den ut av skinndressen og den "ruller" eller "klumper" seg litt i nakken og bar hud er et faktum.

Dette er et så stot irritasjonsmoment på litt kaldere dager, at jeg bare er nødt å ha ny. :roll

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg bruker Held sin. Kjempefornøyd med den.

http://www.firecrestmoto.co.uk/held-gor ... -4826.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av LordShaft »

Kjørte ned på Ride å kjøpte rukka sin når de åpnet i dag :thumleft kostet 489,- men vel verdt hver en krone. Utrolig behagelig å ha på, dekker godt og bygger nesten ingen ting.

Eneste jeg har å utsette på den er at det ikke er fleece inni, som gjør stoffet litt kaldt på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det :redface

Anbefales
Bilde

Note4

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av Tonys »

Jeg bruker buff med windstopper, fryser ikke.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av LordShaft »

Ja, jeg har en sånn tynn tynn neck, som du kan legge dobbelt, akkurat som en lang pølse... Denne går helt fint å ha under på de aller kaldeste dagene. Nei prisen du sa stemmer den, men det var på full baliklava eller hvordan det skrives. Den uten "hodepryden" som jeg kjøpte kostet 489,- :thumleft

Den er helt vindtett, og det føles litt rart, for den er egentlig veldig tynn. Men den er IKKE vanntett... greit å være obs på om andre velger samme :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Hallaien godtfolk...

Jeg har i et par år nå, hatt og kjørt rundt med denne "Neck'en".... Den er vindtett, behagelig å ha på og sitter godt.
Bilde

Men, det har seg slik at den er kort i nakken. Så du skal ikke bevege hodet mye før du får glipe i nakken og du får kald trekk der bak. Som igjen gjør at jeg blir stiv i nakken etter lange turer (under 15 grader) og lurer på om noen har gode anbefalinger til necks som dekker godt ned på bryst, skuldre og rygg.... Så du får godt under dressen på en måte. :-k
Ser jo at du har handlet Rukka allerede, men! om du snur den Halvardsons necken bak-fram,
fungerer den veldig bra. litt luft vef halsen gjør bare godt.
Har tre sånne selv og er helfornøyd. :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av gorbys »

Har course hals fra xlmoto selv og er meget nøyd med den. Vindtett og med fleece innvendig :-)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Neck warmer - Anbefalinger?

Legg inn av SuperMorten »

ojda skrev:
LordShaft skrev:Hallaien godtfolk...

Jeg har i et par år nå, hatt og kjørt rundt med denne "Neck'en".... Den er vindtett, behagelig å ha på og sitter godt.
Bilde

Men, det har seg slik at den er kort i nakken. Så du skal ikke bevege hodet mye før du får glipe i nakken og du får kald trekk der bak. Som igjen gjør at jeg blir stiv i nakken etter lange turer (under 15 grader) og lurer på om noen har gode anbefalinger til necks som dekker godt ned på bryst, skuldre og rygg.... Så du får godt under dressen på en måte. :-k
Ser jo at du har handlet Rukka allerede, men! om du snur den Halvardsons necken bak-fram,
fungerer den veldig bra. litt luft vef halsen gjør bare godt.
Har tre sånne selv og er helfornøyd. :thumleft
Bruker den samme. Har den lengste delen bak.. :knegg


Sent from my iPad using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar