Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Online
Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 772
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av Audi Mannen »

Det ville blitt en lang omvei.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 17 mar 2022, 11:33 Det ville blitt en lang omvei.
Er ikke veldig langt fra Atlanterhavsveien til kjellv :)

Ca. 6 mil.

Så kan man jo diskutere om man synes dette er langt selvsagt. Kommer litt ann på hvor du var på vei hen :)

Uansett så er det gratis kaffe der han jobber :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Den store "Blir du med på tur?" - tråden

Legg inn av Bjerknez »

Tenkte jeg kunne starte en ny tråd her inne hvor den som hadde lyst kunne spørre andre om dem blir med på tur etc. Alt fra små svippturer til det lokale kaffestedet til lengre turer.

Man må selvsagt fortelle hvilket fylke/sted man har tenkt å dra på tur og sånn ca. hvilken rute man har tenkt etc. Enkelt og greit.

_______

Så da starter jeg...

I morgen lørdag 19. april har jeg tenkt meg en tur til Høk for å ta en kaffe i strålende vær. Hvis andre har lyst til å slå seg med om ikke annet for en prat, så klin til.

Høk ligger da i Halden og er et ganske kjent sted hvor motorsyklister samles i finværet. Maten der er veldig enkel og god. Dyrt er det heller ikke.

Jeg kan møte deg/dere i Fredrikstad/sarpsborg området og vise vei hvis dere ikke er kjent.

Planen er å kjøre sånn i 12:00 tiden i morgen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store "Blir du med på tur?" - tråden

Legg inn av AJ »

Bra initiativ til ny tråd, Bjerknez :thumleft -
Men jeg tenker likevel at vi antakelig greier oss med en slik tråd. Derfor slår jeg sammen denne med den vi allerede har samtidig som jeg endrer litt på trådtittelen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Se der ja, den fantes allerede ja :)

Jajo82
Innlegg: 338
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Jajo82 »

Bare en liten kommentar, høk ligger i skjeberg ved ingedal, ikke Halden

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 18 mar 2022, 17:44 Bare en liten kommentar, høk ligger i skjeberg ved ingedal, ikke Halden
Det har du selvsagt helt rett i. :thumleft

Takk for rettelsen :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Da skal jeg møte Solo-rider på Shell Solli om ikke lenge og vi er trolig på Høk rundt 13:00-13:30 tiden.

Flere som dukker opp kanskje?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Møtte Solo-rider på Shell Solli og kjlrte sammen til Høk for en hyggelig prat og en kaffe eller to. Takk for turen Solo-rider :)

Et lite bilde fra Høk.
DBC2CC44-5312-4A30-AB99-5EC8914D4EEC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Solo-rider »

Takk for turen Bjerknez :thumleft
Ble en svipptur på 21 mil i finværet :D
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev: 19 mar 2022, 17:28 Takk for turen Bjerknez :thumleft
Ble en svipptur på 21 mil i finværet :D
Ja, det ble nok lenger for deg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

I dag er det fredag og snart helg. Været er meldt veldig bra og temperaturene skal holde seg bra ut over kvelden!

I den forbindelse så tenker jeg en liten tur på Høk i dag for en hyggelig prat og en kaffekopp eller to. '
¨
Er det noen flere som har blåst støvet av mopeden sin, eller står den fortsatt og støver bort? :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Til helgen (lørdag eller søndag) er det meldt bra vær. Man blir ikke solbrent, men det kan by på en frisk tur hvor varm kaffekopp i ny og ne vil smake ekstra godt.

Jeg inviterer derfor folk til å bli med på en liten svingom til helgen. Ruten som er planlagt går via Halden, hvor vi tar kabelfergen Sund - jarenleden før vi setter kursen mot ED i Sverige før vi brekker av mot Kornsjø, Prestebakke og tilbake til Halden igjen hvor vi kanskje avslutter turen med en kaffe på Høk som ikke ligger langt fra Halden.

Rundturen fra Halden og tilbake til Halden igjen er ca. 13 mil. Ikke fryktelig langt, men trolig langt nok for dem som evt. får en transportetappe til og fra Halden etc.

I mitt hode er dette en tur for alle hvor hovedmålet er å kjøre en tur, sparke en del dekk, drikke kaffe og ha det litt sosialt. Dette er derfor en tur for ALLE og det blir ikke noe svinkjøring. Kun en hyggelig utflukt :)

Så er det noen her som har lyst til å henge seg på?

Her er ruteforslaget:
tur.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 496
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Snekker.edvin »

Bjerknez skrev: 07 apr 2022, 07:08 Til helgen (lørdag eller søndag) er det meldt bra vær. Man blir ikke solbrent, men det kan by på en frisk tur hvor varm kaffekopp i ny og ne vil smake ekstra godt.

Jeg inviterer derfor folk til å bli med på en liten svingom til helgen. Ruten som er planlagt går via Halden, hvor vi tar kabelfergen Sund - jarenleden før vi setter kursen mot ED i Sverige før vi brekker av mot Kornsjø, Prestebakke og tilbake til Halden igjen hvor vi kanskje avslutter turen med en kaffe på Høk som ikke ligger langt fra Halden.

Rundturen fra Halden og tilbake til Halden igjen er ca. 13 mil. Ikke fryktelig langt, men trolig langt nok for dem som evt. får en transportetappe til og fra Halden etc.

I mitt hode er dette en tur for alle hvor hovedmålet er å kjøre en tur, sparke en del dekk, drikke kaffe og ha det litt sosialt. Dette er derfor en tur for ALLE og det blir ikke noe svinkjøring. Kun en hyggelig utflukt :)

Så er det noen her som har lyst til å henge seg på?

Her er ruteforslaget:

tur.PNG
Bra jobba. Støtter ditt forslag. For min del passer bedre på søndag. Da jeg er fri hele dagen og kan komme når som helst. Lørdag kan kun etter kl 14. Håper noen melder seg også.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Det er samme for meg hvilken dag det blir, så flertallet kan bestemme hvilken dag det blir. Skriv gjerne vilken dag som passer for dere som evt. vil henge seg på. :)

Svar