Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Bjerknez »

Fredag 11.desember så har jeg og Tommas bestemt oss for å treffes i Oslo og jangle litt over en pils eller ti. I den forbindelse så vil vi gjerne be med flere hvis noen har lyst. Den foreløpige planen er å møtes på Fridays kl. 17:00 og er det noen som ikke har mulighet før senere så blir vi sikkert sittende en stund :knegg

Så hvis det er noen her som ønsker å slå seg med, så gi beskjed i denne tråden så fører jeg opp nick'ene etter hvert som folk melder seg på. Vi bør vite sånn ca. hvor mange vi blir da vi mest sannsynlig er nødt til å bestille bord.

Så hva sier dere folkens?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Tommas »

Det blir Fridays på Aker brygge!

Eller kan Cochs Pensjonat anbefales for de som ikke ønsker å dra hjem. Har fått enkeltrom (med enkeltseng) der fra 300,- per natt.

http://www.cochspensjonat.no/


Vi sees :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Bjerknez »

Er det virkelig ingen her inne som ønsker å bli med på dette? :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Er det virkelig ingen her inne som ønsker å bli med på dette? :-k
Prisverdig initiativ, men ikke aktuelt for meg å reise inn til Oslo for noen pils en fredagskveld i desember...
Blir heller med på noe slikt en varm og lys sommerkveld :hallo :cheers
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg bumper denne :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Bjerknez »

Gir meg ikke så lett, så jeg bumber igjen :thumleft

Flere som blir med på en Pilstreff førstkommende fredag 11.desember i Oslo?

Jeg og Tommas kommer uansett til å treffes, men hadde vert artig hvis det dukket opp flere også. Hvem vet, kanskje vi endelig kan bli enige om at BMW er den beste sykkelen? :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Gir meg ikke så lett, så jeg bumber igjen :thumleft

Flere som blir med på en Pilstreff førstkommende fredag 11.desember i Oslo?

Jeg og Tommas kommer uansett til å treffes, men hadde vert artig hvis det dukket opp flere også. Hvem vet, kanskje vi endelig kan bli enige om at BMW er den beste sykkelen? :knegg
Hadde det ikke vært så langt å reise midt i førjulsstria skulle jeg tatt en tur, noen burde stille med noen vektige argument for diverse andre sykler også! :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av AJ »

Treffet skjer i en siste jobbinnspurt før jeg tar juleferie. Så sånn sett passer det dårlig... :[-( .
I tillegg til det kreker jeg meg ikke veldig langt for noen pils i kalde, mørke førjulsdesember... :sk?

Men om sommer'n derimot, da er situasjonen en helt annen :D !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:Gir meg ikke så lett, så jeg bumber igjen :thumleft

Flere som blir med på en Pilstreff førstkommende fredag 11.desember i Oslo?

Jeg og Tommas kommer uansett til å treffes, men hadde vert artig hvis det dukket opp flere også. Hvem vet, kanskje vi endelig kan bli enige om at BMW er den beste sykkelen? :knegg
Flott initiativ, men passer itte denne gangen. Håper dere itte drekker så mye at BMW kåres til beste MC. :lol

Ha en flott vintersesong, om noen dager snur sola. :prop: :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Olav K »

MrPitlane skrev:
Bjerknez skrev:Gir meg ikke så lett, så jeg bumber igjen :thumleft

Flere som blir med på en Pilstreff førstkommende fredag 11.desember i Oslo?

Jeg og Tommas kommer uansett til å treffes, men hadde vert artig hvis det dukket opp flere også. Hvem vet, kanskje vi endelig kan bli enige om at BMW er den beste sykkelen? :knegg
Flott initiativ, men passer itte denne gangen. Håper dere itte drekker så mye at BMW kåres til beste MC. :lol

Ha en flott vintersesong, om noen dager snur sola. :prop: :thumleft

Jeg tror jeg må ta turen dit på freddan for å argumentere for det motsatte =;
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:Jeg liker denne popcornmaskinen fra Tyskland :knegg

https://youtu.be/sMLHMz_6Hyc

Dette er jo en god grunn til å ta med BMW folket på fest. Smaker alltid godt med popcorn til pilsen :lol

:thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
MrPitlane skrev:
Bjerknez skrev:Gir meg ikke så lett, så jeg bumber igjen :thumleft

Flere som blir med på en Pilstreff førstkommende fredag 11.desember i Oslo?

Jeg og Tommas kommer uansett til å treffes, men hadde vert artig hvis det dukket opp flere også. Hvem vet, kanskje vi endelig kan bli enige om at BMW er den beste sykkelen? :knegg
Flott initiativ, men passer itte denne gangen. Håper dere itte drekker så mye at BMW kåres til beste MC. :lol

Ha en flott vintersesong, om noen dager snur sola. :prop: :thumleft

Jeg tror jeg må ta turen dit på freddan for å argumentere for det motsatte =;
Så ikke denne før nå Olav :thumleft
Vil det si at du dukker opp?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Bjerknez »

I morgen braker det løs gutter! :thumleft

Jeg tar toget som går fra Fredrikstad kl. 15:44 og det er i Oslo litt før 17:00. Så tar det vel litt tid før jeg kommer meg til Fridays på Aker Brygge, men det bør vel ikke ta mer enn 20 minutter og komme seg dit vil jeg tro. Så mellom 17:00-17:30 er jeg nok på Fridays.

Hvis noen skulle finne på å være så gærne og ta det samme toget som meg, så er dte bare å se etter meg. Jeg sitter ved viduet :lol

Detta blir bra gutter!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Bjerknez »

Da må jeg bare takke for en uhyre trivelig kveld i går gutter :thumleft

Ble kun tatt tre bilder for min del i går. Et bilde tatt fra bussvinduet på vei til Fredrikstad som åpenbart ikke ble noe av. Et bilde av tippeautomaten på Fredrikstad Jernbanestasjon som heller ikke er så spesielt spennende og ett bilde av gjengen mens vi sitter på et utested på Aker Brygge som heller ikke ble så voldsomt bra, men det inneholder vertfall noe som kan være LITT mer interresant for mange.

Jeg møtte freddy123 og JLafton på Plata utenfor Oslo S og derfra gikk vi samlet ned mot Fridays på Aker Brygge for å møte de andre. Tommas og OlavK hadde tjuvstartet tidligere på dagen og var allerede i siget. Ambro og Agnar var også tilstede når vi dukket opp.

En Bacon Cheeze ble bestillt for min del og den var sabla god. Men ikke ta mine matkritikker for høytidelig. Jeg liker tross alt Grandiosa også :lol

Etter en times tid så bestemte vi oss for å rusle videre til neste vannhull og siden var litt småguffent så ble det ikke så langt mellom stoppene. Var vel innom ett par steder etter Fridays før jeg måtte komme meg til toget hjem. Lur som jeg var hadde jeg satt en pose med pils i en oppevaringsboks på Oslo S så jeg hadde litt drikke på vei hjem. Enda bedre var det at jeg traff en meget hyggelig fyr på toget jeg kom i prat med. Han hadde med seg en slik "lommehøytaler" som vi koblet til telefonen. Vi hadde utrolig nok også hele vognen for oss selv så det ble nesten et lite diskotek inne i denne vognen :lol

Han skulle dog videre til Halden så vi skilte lag når toget stoppet i Fredrikstad. Deretter gikk turen for min del sporenstreks ned til en brunpub i Fredrikstad og der ble jeg sittende å jangle med noen mennesker til rundt kl. 02:00. Da synes jeg egentlig det var greit å tenke på hjemmoverturen og bestillte meg en taxi. Taxisjåføren var dog ikke like hyggelig som han fyren på toget og krevde forskuddsbetaling. Jeg blånektet og måtte derfor ta en annen taxi hjem...

Jeg viste at jeg hadde en Grandiosa i fryseren hjemme så det ble ikke noe mat på veien hjem. I ettertid skulle jeg nok kjøpt med meg noe mat siden jeg klarte og sovne fra ovnen. En Pizza som har stått i ovnen i over to timer er ikke akkurat fristende...selv for meg... :lol

Madammen ble ikke akkurat veldig imponert, men det var ikke værre enn at vi fikk luftet ut lukten. Jaja... sånn kan det gå!

Et lite bilde helt til slutt av gutta på Aker Brygge:

Bilde
Fra venstre: Olav K, Ambro, Agnar, JLafton, Tommas og freddy123.

Toven

Re: Pilstreff i Oslo fredag 11.desember?

Legg inn av Toven »

Godt det ikke endte med avisoppslag "Glemte grandiosa i ovnen" ;)

Svar