Visum: Hvor skaffe invitasjon til Russland for motorsyklist?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
HPH
Innlegg: 1
Registrert: 05 apr 2016, 18:25
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 Vstrom 2010
Sted: Tromsø

Visum: Hvor skaffe invitasjon til Russland for motorsyklist?

Legg inn av HPH »

Hei! :)

Vurderer MC tur gjennom Russland og har sjekket ut litt med visumregler.
Man må altså ha en invitasjon for å få visum. Og kjører man egen bil/motorsykkel trengs det en spesiell invitasjon.

Da lurer jeg på om noen her har tips på hvor man kan kjøpe dette? Jeg ser http://www.pasvikturist.no er anbefalt her tidligere, men da jeg tok kontakt, sa de at de ikke solgte invitasjon for motorsyklister.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Visum: Hvor skaffe invitasjon til Russland for motorsyklist?

Legg inn av Relax »

Du må finne "venner" som inviterer deg.....eller booke hotell som så skriver ut en invitasjon.
Hvis du søker hotell på nett så finner du fort hotell som skryter av at de fikser det!
(Kan meget godt hende at du eventuelt kan kansellere booking etterpå;) ..og beholde invitasjon )

Kan også være at du finner MC venner der borte som "inviterer" deg,,, denne problematikken er selvsagt velkjent for dem! ;)
"Do the right thing"

PoseFant
Innlegg: 49
Registrert: 17 jun 2015, 13:39
Motorsykkelen din: Harley Davidson
Sted: Vestfold

Re: Visum: Hvor skaffe invitasjon til Russland for motorsyklist?

Legg inn av PoseFant »

Det er en motorsykkelklubb som heter Night Wolfes der som har en hjemmeside på facebok. Kanskje du kan høre med de om å få en invitasjon.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Visum: Hvor skaffe invitasjon til Russland for motorsyklist?

Legg inn av AJ »

Velkommen til oss på MCsiden.no, HPH :vs

Har du sjekket her: http://www.russlandspesialisten.no/?gcl ... cgodi1kIKA

Kjenner ikke til visumreglene til Russland, men på denne siden ser det da rimelig enkelt ut... :scratch
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Visum: Hvor skaffe invitasjon til Russland for motorsyklist?

Legg inn av Ketil »

Hei! Du trenger ingen spesiell invitasjon for å kjøre motorsykkel eller bil i Russland. Så lenge du reiser som turist trenger du bare en ordinær invitasjon som de fleste russiske hoteller og reisebyrå ordner. Her har du link til et byrå i Murmansk som er seriøse og har ansatte som også snakker norsk, de kan helt sikkert hjelpe deg http://russland.ru/norge/turistvisum-ti ... -av-visum/
Du trenger imidlertid å skaffe deg "grønt forsikringskort" fra ditt selskap som viser at du også er forsikret i Russland. Lykke til :D

Aagejandersen
Innlegg: 1
Registrert: 03 feb 2018, 16:55
Motorsykkelen din: BMW F800GS

Re: Visum: Hvor skaffe invitasjon til Russland for motorsyklist?

Legg inn av Aagejandersen »

Hei der. Jeg har startet med å planlegge tur i Russland sommeren 2019, altså ikke før til neste sommer. Jeg ser at det er rimelig enkelt å få visum for noen få dager. Det jeg trenger er et 3 måneders visum da jeg skal kjøre langt i Russland. Sjekket med et reisebyrå i Oslo, de ville ikke ha noe med MC å gjøre. Sjekket med et selskap i Finnmark, men de viste ikke hvor en kan få "invitasjon" for 3 mnd. Kanskje jeg skulle sjekke med hotell i byen hvor jeg planlegger å reise ut fra, sjekke om de kan "invitere" meg? Har du noen tips? Vennlig hilsen Aage

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Visum: Hvor skaffe invitasjon til Russland for motorsyklist?

Legg inn av Relax »

Ja, flere hoteller i Russland gir slike "invitasjoner" hvis du bestiller hotell der. De er kjent med problematikken og er behjelpelige.
Ring dem og spør! De snakker engelsk mange av dem.

Jeg droppet tur til Russlanden fordi de er for pirkete i søknaden. De skulle vite når du ankom landet, når du skulle dra, hvor du skulle bo osv,,alle de detaljene som jeg aldri vet nøyaktig. Vi måtte også ha eget visum om vi skulle innom Kaliningrad etterpå...samme pirket, og å betale en gang til.

Det finnes løsninger på dette, det er jo mange som har kjørt slik!
Om du ikke finner svaret her, så er det helt sikkert noen på Adventure riders som har erfaring på dette.
Men...vær forsiktig....
Jeg har en regel når vi kjører sykkel i utlandet: Jeg kjører ikke der hvor jeg ikke stoler på politiet! ;)
I Russland stoler jeg ikke på politiet ;)
Lykke til!! :thumleft
"Do the right thing"

Svar