Og det har jeg + en sånn skikkelig blei eller kløyvekile
Ragnhild skrev:Men de fleste gubbdagis'er har sånn vedkløversak
Nei! Vil ikke være en sånn gubbdagis Dermed ingen umiddelbare planer om innkjøp av sånt gubbdagis 'leketøy'
Ragnhild skrev:Men grana er jo lett å kløyve, klarer jo enhver selv uten riktig teknikk
Nåja... når diameteren er 60-70 cm. + grov kvist så skal det både krefter, godt arbeidsverktøy og en god posjon pågangsmot å gå på slike kubber, særlig i denne sommervarmen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Pollti skrev:Still deg nå pent opp ved komfyren Ragnhild !
Hvis du vil ha varm mat, kaffe eller stekte brød får du se til at det er bært inn komfyrved :nono
Ikke om jeg går og leiter etter ved som er småkløyvd nok til å passe i ilegget. Det er mannfolkarbeid
Ny bilder kommer i løpet av morgendagen!
Mulig jeg har fått vedasjuken...
Noen angripes av svineinfluensa, mens andre... ja, dere skjønner...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Tynningen av forvokst skau på naboeiendommen fortsetter med nesten uforminsket styrke om dagen.
Her et par bilder...:
Kikket gjennom bildene som datter Hedda tok mens jeg holdt på idag og fikk en låtassosiasjon, som neppe har noe med vedahogst å gjøre, men likevel en assosiasjon til denne flotte låta med legendene JETHRO TULL...:
[youtube]EJhAyg2LTEk[/youtube]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Skal man ha på seg alt verneutstyret som anses som nødvendig ved arbeid med motorsag, er det jo livsfarlig å arbeide med saga. Man får jo ikke rørt seg skikkelig.
Jeg tror det lureste er topptrimma sag uten kjedebrems og gassknappen stripset fast på full åpning. Dertil hører rikelige mengder Braastad både før, under og etter arbeidsøkta. Men bruk for all del miljøbensin på saga. Ingen vits å forurense mer enn nødvendig.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Må stikke fra litt her nå...
Må hente mer ved til svartovnene her i huset.
Og jada! det er snakk om fyringsved fra "hogg ned for fote" massakren i sommer
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bare gå du AJ. Pollti og jeg skal forsøke å holde forumet under kontroll så lenge.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
Jalmar skrev:Bare gå du AJ. Pollti og jeg skal forsøke å holde forumet under kontroll så lenge.
Nåja...
Kontroll, sier du...
Vel, vet ikke helt, jeg...
Uansett så er vedsekkene er allerede på plass, de... Brenner godt gjør de også, disse vedkubbene. Får vel passe på at ikke hele Forumet også tar fyr, vet je...
Vet aldri med Pollti og Jalmar...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering