Trottlerocker on, Lets roll!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Ragnhild

Trottlerocker on, Lets roll!

Legg inn av Ragnhild »

Kunne liksom ikke la vårværet være i dag, så jeg sala opp ørkendyret og la av gårde sånn ca når presten gikk på stolen 8)
Bilde
Tre lag ull under kjørejakka og to på føttene. Beina fikk stilongs og treningsbukse før kjørebuksa med fòr ble dratt over. Ekstra vindbukse havna i toppboksen og kameraet i tankbaggen :janikk
Tenkte jeg skulle kjøre til Koppang over Hjerkin og Atna og spise middag. Elgkarbonadene på Tiur’n kro smaker ekstra godt etter noen timer på sykkelen. Bare finværet nedover E6. Og må vel bare innrømme først som sist at sertifikatet levde farlig nesten hele turen. Vel hjemme sa iallfall kjørecomputeren at gjennomsnittshastigheta på dagens tredve mil var 70 km/t. At den ikke var høyere kommer vel helst av at knastedekk med pigg på tørr asfalt er en kombinasjon som kan føre til at man føler man kjører på en knivsegg. Og det kan være litt ubehagelig i noen situasjoner :redface
Merka allerede på sletta forbi Melhus at det var vind, mye vind. Ørkendyret er jo høy og har mye vindfang, så han er vàr for vind. Og opp gjennom dalen var det noen kastevinder som gjorde at smilet ble litt stramt enkelte ganger.
Opp Soknedalen var det tørt og fint. Ofte er det der det er glatt når man kjører tidlig på våren, men det var fine forhold der også. Både sykkelen og jeg koste oss i svingene oppover der. Merker at jeg tør å legge sykkelen mer ned, også i lave hastigheter. Var et sted jeg så en som påsto at R12GS’n hadde større nedbrekksvinkel enn en R-sykkel. Mulig det. Får jeg potteskrap på ørkendyret er det verksted neste, hvis jeg slipper så billig unna. Uansett er jeg sikrere på sykkelen og lar ham kjøre mer som han selv vil. Han ”faller” inn i svingen og retter seg pent opp ut av svingen før han faller inn i neste. Bare herlig, og smilet var på plass hele veien. Til jeg kom på flata etter Oppdal sentrum. Der kom det ei vindkule og ville legge sykkelen flat i snøfonna. Måtte legge sykkelen på vinden, og håpe jeg kom i le før vi begge fikk et enda mer ublidt møte med Moder Natur. Fortsatte sånn et stykke, men fant ut at dette ville jeg ikke. Hadde nok klart å komme fram på ren trass, men det var ikke verdt det. Snudde litt lenger opp der, og kjørte ned til Cafe Ludvik på Oppdal. Rart, men elgkarbonadene var akkurat like gode der som på Koppang :-k

Bilde

På turen tilbake til Oppdal fant jeg ut at jeg foretrekker vind fra venstre. Lettere å legge sykkelen på vinden da, enn når den kommer fra høyre. Finner ikke noen logisk forklaring på fenomenet, men finner bare at vind fra høyre er no større herk enn vind fra venstre. Som om ikke sterk vind fra sida skulle være herk nok :evil
På vei nedover fant jeg ut at vinden hadde økt betraktelig.
Denne vindpølsa hadde ikke vansker med å ligge vannrett i lufta

Bilde

Turte nesten ikke å sette fra meg sykkelen, var redd han skulle velte på meg når jeg gikk av.

Bilde

Og oppe i lia var det snøkov nok. Glad jeg snudde, hadde blitt et strev å kjøre opp Drivdalen til Hjerkin, og derfra ned til Folldal. Og om jeg hadde kjørt over Kvikneskogen hadde det blitt samme nøda. Var vind så det holdt oppe i høyden. Så selv om Kvikneskogen er tre hundre meter lavere enn Hjerkinn, er det værhardt nok den veien også.

Bilde

Men siden det var tidlig på dagen og god vei. Kjørte jeg ned Meldalen fra Berkåk til Orkanger i stedet for å kjøre rakaste veien, E6. Et par mil lenger kanskje, men absolutt verdt omveien når man har tid. Tenkte litt på å kjøre ned fra Ulsberg til Meldal, men fant at den veien sikkert var isete og glatt, og at jeg ikke hadde lyst på det sammen med vinden som kom dansende ned lia.
En ting jeg lurer på er hvorfor vievesenet ikke bygde veien fra Ulsberg til Berkåk for 80 km/t, når de først herja nedover der. 70-sone og uoversiktlig har det jo vært i all den dag. Og nå som de har holdt på og bygd om krysset på Ulsberg og rota bare verre nerdi lia mot Berkåk og retta ut noen svinger, kunne de da i Herrens navn ha ordna sånn at veien tåler at buristene kan holde 80. Men, nei da, helt greit at tungtransporten ligger og lager køer og erter opp folk til forbikjøringer som kvalifiserer for brudd på det meste i veitrafikkloven. + at UP kan håve inn noen kroner mer til statskassa.
Fra Orkanger ble det nyveien og alle tunnelene på E39. Vindfullt nok mellom tunnelene, men buristene fikk pent legge seg bak likevel.
Snøfokket på Oppdal ga litt ekstraarbeid når jeg kom ned. Fram med vaskebøtta og tua. Et eller annet nek har tatt slangekoblinga fra vannkrana vi har i gården :evil så det nytta lite å lete opp vannslangen ](*,)
Måtte nok pent ta tua og få gravd av all dritten som følger med kjøring på vårparten. Tror jeg vasker sykkelen dobbelt så mye på våren som på høsten. Alt smeltevannet legger seg ekstra tykt over alt, og sykkelen ser enda verre ut etter en tur på vårparten i snøsmeltinga, enn etter en tur i regnvær senere på sesongen.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av cheron »

Herlig turreferat! :thumleft Men gjør ikke at jeg får mindre lyst til å kjøre samt plages av denne vinteren her hjemme :) Men men, snart vår tur her nede og! :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av AJ »

cheron skrev:Herlig turreferat! :thumleft Men gjør ikke at jeg får mindre lyst til å kjøre samt plages av denne vinteren her hjemme :) Men men, snart vår tur her nede og! :)
Helt enig!
Er litt misunnelig... må bare innrømme det... :-k Her har det vært muligheter milevis fra det Ragnhild har hatt de siste dagene... Og det gjør meg rett og slett... :ills

Gleder meg for øvrig til flere gode referater fra Bikerbabe'en så snart sesongen er i gang for fullt! \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av rogg »

Godt å se at det livnar i lundar...Flott reportasje Ragnhild...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av Intruder »

Ragnhild er snuppa si , og makter å vekke kjønns........unnskyld
kjørelysta hos andre også ! :=D>

:mc5
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av Ragnhild »

En eller annen har sagt at en biker har bare en retning, han har ikke noe mål. Og det kan jeg langt på vei være enig i. Har gått hele uka og planlagt helgetur til Tigerstaden, men den turen ble avblåst torsdagskvelden. Helgeværet i det sentrale østlandsområdet så heller skralt ut for en tur på to hjul. Men fredagskvelden var det snakk om at været skulle lette på lørdagen. Og lørdagsmorran var veldig så lovende i Stiftsstaden. 2 minusgrader og antydning til sol. Som reserveløsning hadde jeg tenkt på en tur rundt Røros om ikke anna. Legger i vei sørover med godt mot og håp om cafèliv i Tigerstaden. Og det så jo lovende ut sørover. Klarna mer opp og asfalten var tørr og fin. Litt forutseende hadde dama vært, og dratt fram varmekjeldressen fra kjelleren og tatt den under kjøredressen. Hjalp godt på med Reimas ”Protection against cold”. Og selv med 5 minusgrader over Kvikneskogen og en snittastighet på over 70 over lengre strekninger holdt jeg godt på varmen.
På ørkendyret er det skuldre, lår og tær som er utsatt, og hvor kulda kjennes. Regner med at det etter hvert blir skvettlapper på begge sylindrene som tar unna mer sniktrekk på tærne. De har jo vært planlagt i et år nå, så da er de vel nært forestående :-k Låra får også kjenne fartsvinden. Ørkendyret har jo ekstra bred tank og skuldre som tar unna mye vind, men på langturer som i dag kjennes det at vindavskjerminga kunne vært bedre for låra, ja. Har tenkt på en del alternativer, for å få vinden mer bort, uten å ha funnet den optimale løsninga enda.
R12GSA’n er bygd for store førere, men vindskjermen er designa for ferdsel i tempererte strøk. Når gradestokken bikker under et to sifra tall på plussida begynner skuldrene å merke at det er noe i påstandene om at luft i bevegelse har en avkjølende effekt. Og når det begynner å bli minusgrader kunne jeg nok tenkt meg skuldre som ikke stakk like langt ut som de jeg har gjør.
Turen nedover E6 var sånn sett begivenhetsløs. Motorsykkelkjøring blir jo på en måte rutine, og når man har kjørt samme strekningen noen ganger begynner man å kjenne veien og kan tillate seg å slappe av på en måte. Lite trafikk både sørover og nordover så tidlig på dagen. Nyveien i Soknedalen var tørr og fin. Absolutt en vederkvegelse å kjøre, sammenligna med den gamle. Før var det vått og glatt oppgjennom der, nesten uansett tid på året. Men nå er det tørt hele tida, og krabbefelt et langt stykke opp Vindalslia. Derfra til Berkåk er det jo bare kos. Fant at det var litt lite på tanken for å nå helt til Oslo, og fylte likegodt på Berkåk. Ofte er bensinen billigere på Berkåk enn i Trondheim når jeg drar forbi, men ikke i dag :(
Fortsatt bare godvær og kosekjøring opp til Ulsberg. Mellom Innset og Kvikne er det retta ut en del svinger gjennom noen flåg, slik at det er veldig så bra vei der. Og med nyere byggeteknikker blir veien tørrere, noe som er en absolutt fordel på denne tiden av året. Smeltevann som fryser på veien, kan gi nokså brå overraskelser som kan ende stygt ute i periferien. Men avkjørselen var islagt. Mulig at det var et lokalt mesterskap på skøyter i emning?
Bilde

Forbi Kvikne var det grei kjøring, merka at det var vind og det føk litt enkelte steder, men ikke noe alvorlig. Men nærmere Kvikneskogen merka jeg at hastigheta ble mindre og så at underlaget var mer suspekt. Føk litt mer og smelta snø på veien kunne minne om is, og da blir jeg veldig så på tå hev og har plutselig mye bedre tid enn for bare fem minutter siden. Vinka forbi en varebil som lå bak. Kanskje ikke så veldig tett, men greit å slippe å ha noen på hekken i tilfelle føret ble glatt. Lå en buss bak ham, men han holdt god avstand, så han fikk ligge der bak. Ned fra Kvikneskogen var det greit nok, men antydning til smelta snø i bakliene gjorde at fartsgrensa ikke ble utfordra. Lenger ned ble det bedre, og fra Tynset var det bare herlighet og glede :bananas Tok igjen varebilen jeg slapp forbi oppi lia, halvveis til Alvdal.
Lengre ned begynte det å bli antydning til at det hadde snødd. Saltslaps på veien talte sitt tydelige språk.
Bilde

På Alvdal ble det stopp for kakao og pølser fra termosen i toppboksen. En SMS til Jalmar fortalte det jeg frykta. Snø og slaps i hovedstaden med tilliggende herligheter. Mens jeg sto der og strakte bena fikk jeg telefon fra Sørlandet, det vil si dalstroka innafor, og der snødde det så det holdt. Og da begynte det å snø på Alvdal òg. Når jeg så snøværet komme trekkende opp dalen, var det ikke nødvendig å repetere Fjellvettregel nr 7.
Bilde

Snudde og dro hjem til sola.
Regna med at det var bra vær over Røros, så jeg sikta på R30 fra Tynset og oppover. Og det stemte, kommet et stykke nord for Alvdal, og ble det tørr vei og sola kom så smått gjennom skydekket. Litt nord for Tynset traff jeg en flokk slaktedyr, 15 – 20 Hereford eller Herefordkryssninger på veien. Var en kar i bil som jaga på dem, og det kom en yngling med radio i hørselvernet ruslende bak.
Stoppa midt i mitt kjørefelt, mens dyra rusla forbi. Var et naut som ikke turde å gå forbi, men det ble til at han stakk opp i brøytekanten på høyresida mi. De andre hadde ikke skjønt det med at fotgjengere bør holde seg på venstre side av veien. Men de regna vel med at det er makt i mengde?
Oppover mot Røros var det noen steder det var is og snø i veibanen, men ikke så nye at det gjorde no. Traff et par onkler i bil, men de kjørte rett vei. Dvs motsatt av meg, så da var det vel ikke fartskontroll i dag heller.
Bilde

Men det var NM på ski på Røros, så gjennomgangstraffikken ble leda utenom sentrum. Greit nok for meg. NM på ski kan jeg nyte på en TV-skjerm nær meg i en dagsrevysending. Da har jeg fått skisport så jeg klarer meg.
Fra Røros ble det R30 ned Gauldalen. Tenkte på å ta R31 over Tydalen. Kjempevei på sommerstid.
Bilde

Men jeg regna med at nå hadde jeg hatt flaks så det holdt med føret så langt. Ingen grunn til å utfordre naturkreftene og tro på like godt føre fra Brekken til Tydalen. Kan ta den turen senere jeg.
Stopp i Ålen for mer kakao og termospølser.
Bilde

Gauldalen er fin, passe lite trafikk og mer svinger enn rettstrekninger. Tett før Støren ble det enda en stopp. Øya begynte å gli ned, så da tenkte jeg at det var bedre med en frivillig stopp og en hvil med beinstrekk, enn et ufrivillig møte med Mor Norge. Strekningen Støren – Stiftsstaden er og blir en ren transportetappe. Går som lusa i tjærekosten nedover der. Mens det andre veien går så det koster etter, og man sitter og koser seg fordi man endelig har veien for seg selv. Og da er det jeg tenker at bikere har en retning de skal i , de har ikke et mål.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av Misha »

Jeg har bare en ting å si til dere som tar slike utflukter under slike forhold:
Bilde

Keep it up! :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:
Bilde
Imponerende! Tydelig at vi har mye bra å se fram til når sesongen begynner for fullt - flere reisereportasjene fra Ragnhild er det absolutt grunn til å glede seg til!!

Så lurte jeg bare på en liten ting: denne tilleggsskjermen du har på sykker'n... kan du fortelle litt mer om den?
Hvor får du tak i slike? Hvordan er den festet? Virker den? I så fall, hvordan?, osv. osv. ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av Ragnhild »

:redface Takk, kjenner prestasjonsangsten river og sliter i magen allerede :sorry

AJ
Denne?
Bilde

Leveres av Touratech til originalskjermen på R12GSA-en
Ja, den fungerer. Får turbulens og støy mer opp og over hjelmen. Er fremdeles nok av begge deler, men det er merkbar forskjell.
En annen fordel er at den tvinger blikket opp og dermed lenger fram.
Den er klemmes på øverste del av vindskjermen, og låses fast. Enkel å ta av og sette på igjen om behovet skulle være der.
Touratech leverer jo også stash til Yahama, mulig de har no som passer TDM'en? :dontknow
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 750-0.html[/b]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:
AJ
Denne?
Bilde

Leveres av Touratech til originalskjermen på R12GSA-en
Ja, den fungerer. Får turbulens og støy mer opp og over hjelmen. Er fremdeles nok av begge deler, men det er merkbar forskjell.
En annen fordel er at den tvinger blikket opp og dermed lenger fram.
Den er klemmes på øverste del av vindskjermen, og låses fast. Enkel å ta av og sette på igjen om behovet skulle være der.
Touratech leverer jo også stash til Yahama, mulig de har no som passer TDM'en? :dontknow
http://shop.touratech.se/SE/Catalog/bmw ... 750-0.html[/b]
Takker! :thumleft
Tror jeg stikker innom Touratech og sjekker jeg, gitt!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Trottlerocker on, Lets party!

Legg inn av Ragnhild »

Starta dagen litt sakte. Har tenkt på en Harrytur hele ettervinteren, men været har gjort at den har blitt utsatt. Men denne helga tenkte jeg at kanskje. Men til morran lå skodda langt ned i fjella på Fosen og Munkholmen slet med å vise seg mellom skoddeflakene. Og værmeldinga fortalte at det skulle være regn og vind oppover Stjørdalen mot Meråker og på svensk side trua'n med sludd. Men tenkte at jeg fikk kjøre å se, og eventuelt snu hvis det ble for mye vann i lufta.
Var jo bra værmelding nedover Mørekanten, kunne jo være en mulighet hvis Sverige ble for vått og kaldt.
Dro på meg varmekjeldressen under kjøreklærne. Lite kos å kjøre når man er kald, så finlandshetta kom på under hjelmen.
Ørkendyret har virka litt lealøs i det siste, så han fikk noen pund ekstra i dekka før vi la ut på E6'n nordover mot Stjørdalen. E14 opp mot Meråker starta sånn:
Bilde


Videre oppover virka det sleipt, og skodda var enkelte steder litt sjenerende. Knastedekka med pigg er ikke de beste på bar asfalt, så det ble å kjøre litt mer defensivt. Forbikjøringene ble planlagt og sikra med god sikt, for ørkendyret ble veldig så bevegelig i sideretningen når farta kom opp mot sertifikatgrensa. Men de dekka får stå på over påske, holder været kan det bli tur som krever dekk med grep.
Men når vi kom opp til svenskegrensa og ned forbi Storlien, ble det bare fryd og glede
Bilde

Og med lite trafikk og svensk asfalt under hjula gikk det radig nedover mot Åre. I Åre ble det rast på en benk på jernbanestasjonen. Svenske rundstykker med Gildes grillpølser fra termosen var passe turmat i sola. Var enda tidlig på dagen når vi etter tankfylling fortsatte nedover E14 mot Østersund. Hadde en svak formening om at det burde være gjennomførbart å kjøre hjem over Funäsdalen og kanskje kjøre ned Tydalen. Og været lova jo at det kunne være mulig.
Litt nedafor Mattmar tok vi 321 på vestsida av Storsjøn. Kunne kjørt helt ned til Østersund og kjørt på østsida, men det det så litt langt ut på kartet, så vi tok 321 istedet for. Om mulig enda mindre trafikk. Og turens eneste MC traff vi et stykke lenger ned forbi Svenstadvik på 315 over til Vemdalen. En Harley som var ute på kosetur. Hva han tenkte når en "Norrbagge" feis forbi er ikke så godt å si. Vil iallfall tro at han kosa seg på sin tur.
Her ble det en ny stopp for beinstrekk og flere bilder.
Ørkendyret blir utrolig skitten, men ikke om jeg klarer å vise det på bilder. Skiten sitter liksom ikke på filmen. Men han kan være utrolig fotogen i vårsola ;)
Bilde

Riggen for sidekoffertene kan brukes til så mangt:
Bilde

Videre ned til Hedeviken og opp til Funäsdalen var det samme gode kjøreværet og det ble faktisk varmt med termokjeledressen under kjøreklærne. Til Åre hadde jeg dratt et par av Norrønas vindvotter utapå kjørehanskene, men både de og finlandshetta havna i toppboksen i Åre. Kjørte resten av turen med tynne lærhansker og det var akkurat passe. Varmen i holkene ble også slått av.
Bilde

I Funäsdalen ble det stopp for litt Harryhandel og bensinfylling. Svenske bensinpriser er ikke så mye å skrive om, men med en kurs på 85 Norske mot 100 svenske ble det iallfall ikke dårligere pris på bensinen. Og med samme godværet opp Herjedalen og ned til Brekken ble det tur over over fjellet til Tydalen :bananas
Her sett sørover mot fjella ved Femunden
Bilde

Og nordvestover
Bilde

Ånkli kosevei fra Svenskegrensa til Brekken og over fjellet til Stuggudalen, Tydalen og ned til Selbu. Lite trafikk og tørre veier, kan ikke ønske mer på en sånn dag. PÅ Hell rota jeg som vanlig med avkjørselen til Værnes og E6, så det ble gamle E6 til Hommelvika.
MC-kjøring handler mye om det som er rundt neste sving, hva man opplever og ser når et nytt landskap åpner seg. Noen ganger skulle man hatt et videokamera og kjørt hele turen på storskjerm når man kom hjem. Men som oftest er de beste bildene de du har i hodet. De som er festa på film gir bare et lite blikk inn opplevelsene.
Bilde

Som dette ut Trondheimsfjorden over havna i Muruvika
Bilde

Kart over dagens runde i EU
Bilde

Ble nøyaktig 666 km fra jeg rulla ørkendyret ut av hiet, til han ble rulla inn igjen 11 timer senere. Erfaringsmessig blir det ca 6 mil på timen, når man tar seg passe lange stopp for beinstrekk sånn ca hver 10 - 12 mil. Og det holdt stikk i dag også.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trottlerocker on, Lets rock!

Legg inn av AJ »

Wow... :O
Også 666 km da, gitt... :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Trottlerocker on, Lets rock!

Legg inn av Ragnhild »

Ja, tripptelleren har en stygg uvane, den sladrer :8-[

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trottlerocker on, Lets rock!

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Ja, tripptelleren har en stygg uvane, den sladrer :8-[
Vel, 666km. er djevelsk langt, for å si det slik... :twisted

:bananas

Får meg til å tenke på Infernofestivalen i påskeuka, faktisk... ;e
Skal dit sammen med datter og hennes samboer på torsdag og høre på skremmemetalband som mer enn gjerne slenger om seg med 666 og andre skumle symboler... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Re: Trottlerocker on, Lets rock!

Legg inn av Ragnhild »

Tror ikke jeg tar Apokalypsen så bokstavelig

Svar