Turplaner for 2017 sesongen?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Fosser
Innlegg: 23
Registrert: 05 jan 2017, 14:59
Motorsykkelen din: Bmw R 1200 GS 2017

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av Fosser »

Spaghettiræser skrev::scratch

Da er kartet "googlisert" og oversatt til TomTomsk..

Foreløpig er det, som vanlig, alenetur med passasjer. Og en kanskje, usikkert med jobbsituasjon.

Ser gjerne at noen hiver seg på.

Som gamlinger flest må prostata sjekkes hver 15 mil+/-.

Skal straks til med hotellbestillinger. Bestiller kun med åpen kansellering, vet aldri hva som skjer i mellomtiden.

Noen som vil med?
https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3 ... ecqUPg&s=1
Hei
Jeg ser at ruta vår krysses på et par steder , når reiser du ?

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av Zettexx »

Dato ikke satt, men 29. juni er trolig det rette. Da er det gjennom Polen på en fredag på de beste veiene. Og ut fra Praha og det meste av Alpenstrasse på en søndag. Må bare sjekke oppdaterte åpningstider på Ringen.

Brukeravatar
Fosser
Innlegg: 23
Registrert: 05 jan 2017, 14:59
Motorsykkelen din: Bmw R 1200 GS 2017

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av Fosser »

Jeg er nok på Ringen 28 - 29 juni tenker jeg. Omtrent en uke for tidlig med tanke på å møtes. Min europatur er styrt av skiftplan på jobben så tiden er spikra.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av Zettexx »

:prf

Da får vi se hva som skjer.

Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Re: RE: Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av wamporey »

Jompa skrev:Har ikke lagt noen konkrete planer enda, men Nordnorgestreffet i Harstad i begynnelsen av juni frister.
Ble litt frista av FIM-rally også.
Og om noen forummedlemmer skulle ta turen nordover, kan jeg alltids slå følge et lite stykke, evt bidra med middag og kanskje overnatting.
Time vill sjåv
Var på Nord-Norgetreffet i fjor, mitt første MC-treff, og det falt absolutt i smak! Bra live-musikk, god mat og trivelige MC-folk som tok godt imot en 36 år gammel fersking. I år har jeg lovet meg til Sjømatfestivalen i Lødingen samme tid...

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av Zettexx »

Zettexx skrev: 29 jan 2017, 19:26 Dato ikke satt, men 29. juni er trolig det rette. Da er det gjennom Polen på en fredag på de beste veiene. Og ut fra Praha og det meste av Alpenstrasse på en søndag. Må bare sjekke oppdaterte åpningstider på Ringen.
Vår avreise er nå den 24. Så vi er på ringen omtrent samtidig som Fosser.
Sist redigert av Zettexx den 06 apr 2017, 00:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Re: RE: Re: RE: Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av wamporey »


wamporey skrev:
Jompa skrev:Har ikke lagt noen konkrete planer enda, men Nordnorgestreffet i Harstad i begynnelsen av juni frister.
Ble litt frista av FIM-rally også.
Og om noen forummedlemmer skulle ta turen nordover, kan jeg alltids slå følge et lite stykke, evt bidra med middag og kanskje overnatting.
Time vill sjåv
Var på Nord-Norgetreffet i fjor, mitt første MC-treff, og det falt absolutt i smak! Bra live-musikk, god mat og trivelige MC-folk som tok godt imot en 36 år gammel fersking. I år har jeg lovet meg til Sjømatfestivalen i Lødingen samme tid...

MC-messig kunne jeg tenke meg å utforske Senja i noen dager, men det er mulig den øya kryssogtverskjøres med madammen i bil i løpet av sommeren, og da spørs det om jeg orker samme øya og veiene på MC samme år.

Vi var i Lofoten med bil i fjor, men jeg har lenge hatt lyst til å oppleve regionen på to hjul.

Og en familiefeiring i Holmestrand-området frister å besøke med MC, hvis tid og mekanikk er enig. Må ha med dress i MC-bagasjen...

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk


Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

♪ Bourne to be Wylde..! ♫

ZZR-Erling

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Da blir det cabben, Z4 :
13-15 mai Hvittingfoss-Gloppen Hotell (De Historiske , Sandane) - Lofthus, Ullensvang Gjestgiveri-Hvittingfoss.

19-25 Mai Hvittingfoss - Kielferga - Moseldalen (og Nurburgring) - Wunstorf (by ved Hannover hvor vi overnatter for å rekke ferga) - Kielferga-Hvittingfoss.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av Zettexx »

ZZR-Erling skrev: 06 apr 2017, 04:48 Da blir det cabben, Z4 :
13-15 mai Hvittingfoss-Gloppen Hotell (De Historiske , Sandane) - Lofthus, Ullensvang Gjestgiveri-Hvittingfoss.

19-25 Mai Hvittingfoss - Kielferga - Moseldalen (og Nurburgring) - Wunstorf (by ved Hannover hvor vi overnatter for å rekke ferga) - Kielferga-Hvittingfoss.
Har du følgebil med bagasjen, eller sendes den føre?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av Bjerknez »

De eneste planene jeg har som er mer eller mindre spikret foreløpig er sommerturen i retning København/Fredrikshavn/Stavanger/Molde samt en tur til Lindesnes 21-23 april. :thumleft

ZZR-Erling

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Zettexx skrev: 06 apr 2017, 07:56
ZZR-Erling skrev: 06 apr 2017, 04:48 Da blir det cabben, Z4 :
13-15 mai Hvittingfoss-Gloppen Hotell (De Historiske , Sandane) - Lofthus, Ullensvang Gjestgiveri-Hvittingfoss.

19-25 Mai Hvittingfoss - Kielferga - Moseldalen (og Nurburgring) - Wunstorf (by ved Hannover hvor vi overnatter for å rekke ferga) - Kielferga-Hvittingfoss.
Har du følgebil med bagasjen, eller sendes den føre?
HAr vært mye nedi der uten noen gang å hatt følgebil. :)
Denne turen her er med cabriolet.

Bilde

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av Anaxim »

Da ses vi på Kielferga 20.06! Jeg og "madammen" (som kjører egen) skal nedover, men fortsetter med AutoZug (BTE) til Lörrach, videre via Bodensjøen og østover til Østerrike, deretter Tsjekkia, Rügen og hjem.

ZZR-Erling

Re: Turplaner for 2017 sesongen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Anaxim skrev: 06 apr 2017, 12:57 Da ses vi på Kielferga 20.06! Jeg og "madammen" (som kjører egen) skal nedover, men fortsetter med AutoZug (BTE) til Lörrach, videre via Bodensjøen og østover til Østerrike, deretter Tsjekkia, Rügen og hjem.
Vi skal i mai..

Svar