Forumtreff på Tretten, Pinsehelga 2017 - 2. - 5. juni

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Hvor sannsynlig er det at du vil delta i MCSidentreff på Tretten i Mai-Juni 2017?

Avstemmingen ble avsluttet den 21 apr 2017, 22:06

Veldig sannsynlig
18
33%
Kanskje
19
35%
Lite trolig
18
33%
 
Stemmer totalt: 55

Hal73
Innlegg: 69
Registrert: 09 jun 2016, 22:43
Motorsykkelen din: BMW GSA 1200
Sted: Lillehammer

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av Hal73 »

Bjerknez skrev:Men EN ting skal være klinkende klart fra min side hvis jeg blir med. Jeg deler IKKE seng med en mann! Uansett hvor bred den er. Det er bare et prinsipp jeg har.
Trodde ikke du var så prippen, Bjerknez? Du må jo bare si "JA!" når livet "bjuder på". Hvor galt kan det gå; voksne og ensomme menn i tettsittende lær, bar hud, og glinsende store motorsykler?

What happens on the road, stays on the road.

Bilde
Yamaha Tenere 700 '23
(Tidligere Ducati Monster 600, BMW R1200R ´07, BMW R1200 GSA '18 og BMW R1200 GS '18)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, jeg kan gjerne spøke om det, men ingenting kan være værre enn å våkne opp i samme seng som mann. Såpass dårlig råd har jeg ikke så jeg ikke kan unne meg en egen seng på MC tur. Kan gjerne ligge på samme rom, men ikke i samme seng. Der går grensen :thumleft :knegg

Clockwork
Innlegg: 68
Registrert: 24 aug 2016, 12:15
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder M800

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av Clockwork »

Bjerknez skrev:Interresant dette... Mulig jeg tar dette i samkjør med dekkskift hos Pitlane i Eidsvoll hvis det er mulig. Dekkene mine ligger klare der.... håper jeg... :redface

Men EN ting skal være klinkende klart fra min side hvis jeg blir med. Jeg deler IKKE seng med en mann! Uansett hvor bred den er. Det er bare et prinsipp jeg har. :thumleft :[-X

Blir ca. 30 mil for min del. Walk in a park... 8)
Å nei du!
Her skal man sove både to og tre i spoon, det skal du bare ha klart for deg! Og det skal ikke være seng, det skal være trang brisk! Med vond madrass, liten dyne og lang vei til både dusj og toalett! Og inne i koia skal være stram lukt, en eim av mange svette mil i trange kjørebukser!

Og på kvelden skal man sitte skeivt på sprekte plaststoler og dele en pakke saltstenger, og nåde den som tar mer enn en!
Da blir det tvi tvi og kamp på tørre never, for dette er MC-miljøet må vite, og her skal man ha både verandaleppe og blått øye når man er på treff!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av Bjerknez »

Clockwork skrev:
Bjerknez skrev:Interresant dette... Mulig jeg tar dette i samkjør med dekkskift hos Pitlane i Eidsvoll hvis det er mulig. Dekkene mine ligger klare der.... håper jeg... :redface

Men EN ting skal være klinkende klart fra min side hvis jeg blir med. Jeg deler IKKE seng med en mann! Uansett hvor bred den er. Det er bare et prinsipp jeg har. :thumleft :[-X

Blir ca. 30 mil for min del. Walk in a park... 8)
Å nei du!
Her skal man sove både to og tre i spoon, det skal du bare ha klart for deg! Og det skal ikke være seng, det skal være trang brisk! Med vond madrass, liten dyne og lang vei til både dusj og toalett! Og inne i koia skal være stram lukt, en eim av mange svette mil i trange kjørebukser!

Og på kvelden skal man sitte skeivt på sprekte plaststoler og dele en pakke saltstenger, og nåde den som tar mer enn en!
Da blir det tvi tvi og kamp på tørre never, for dette er MC-miljøet må vite, og her skal man ha både verandaleppe og blått øye når man er på treff!
Haha, det meste der kan jeg fint leve med, men sengen skal jeg ha for meg selv. Skulle noen trenge seg på så blir det vertfall ikke jeg som forlater hytten med verandaleppe! :knegg

Brukeravatar
stanma
Innlegg: 26
Registrert: 02 mar 2016, 23:26
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 1000 VA 2012 modell.
Sted: Trondheim

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av stanma »

Jaja, dåkk e no arti å. :knegg Jeg for min del kommer til å sove i telt. Det gjør jeg nesten alltid. Fritt som "bare det".
:vs Hei.
Nå: Honda Varadero XL 1000 VA 2012 modell.
Nå: Kawasaki VN 800 Classic 1998 modell

Tidligere: Kawasaki EN 500 Custum 1996 modell.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av Bjerknez »

Stiganm@hotmail.com skrev:Jaja, dåkk e no arti å. :knegg Jeg for min del kommer til å sove i telt. Det gjør jeg nesten alltid. Fritt som "bare det".
Det er nok det tryggeste :lol

Brukeravatar
stanma
Innlegg: 26
Registrert: 02 mar 2016, 23:26
Motorsykkelen din: Honda Varadero XL 1000 VA 2012 modell.
Sted: Trondheim

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av stanma »

Det bli trivelig det her, sjø . jeg har no tenkt å ta livet helt med ro og kos meg , som jeg pleier på mc- tur (vanskelig å la være) . Ett par Bayer fra Frydenlund og sånn. Forstår det sånn at det skal kjøres tur på lørdag , så gerit om formen er litt fin. Har kjørt mye allene mang en gang , og snakket mye med folk på motorsykkel , og det har no bare vært tivelig.

Men ser jeg skal på bryllup 27 mai. Så får håpe det blir 2-4 Juni. ..... :-k
:vs Hei.
Nå: Honda Varadero XL 1000 VA 2012 modell.
Nå: Kawasaki VN 800 Classic 1998 modell

Tidligere: Kawasaki EN 500 Custum 1996 modell.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av Jompa »

Hva skjer. ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av kjellv »

Foreløpig skjer det vel ikke så veldig mye. Vi har i denne tråden loddet interessen. Den har vært overveldende synes jeg, og kan vel uten å være det minste i tvil om at forplikter, og dette skal vi gjennomføre. Vi har interesserte fra det meste av Sør-Norge, fra det nye storfylket Trøndelag, og faktisk helt fra Alta. Vi må vel på riktig treff-vis sørge for premiering til lengst reisende i så fall!
Men i dette treffet har vi ingen arrangørklubb som legger til rette for oss. Dette må vi få til i god Norsk dugnadsånd tror jeg.
Dette kan vi gjøre ved at hver deltaker selv tar ansvar for sin egen overnatting, enten det er å bestille rom, hytte eller teltplass. Gjerne sammen med andre man reiser sammen med. En av oss i forumledelsen kommer om ikke så veldig lenge til å ta kontakt med http://www.trettenkro.no/ og avklare hva vi tenker, et anslag på hvor mange og hvilken helg. Men vi kan ikke bestille og risikere som privatpersoner å stå ansvarlig overfor overnattingsstedet at deltakere betaler for seg. Vi ber om forståelse for det.
Jeg foreslår at vi gjør det samme med mat også, at hver deltaker sørger for seg selv. Men at vi kan arrangere felles grilling og hygge.
AJ har foreslått en felles tur tidligere i denne tråden. Blir vi mange kan vi planlegge flere turer, at vi kjører i mindre grupper. Dette blir helt frivillig, og hver og en legger opp dette selv som han vil.
Hovedtanken er å møtes, ha det sosialt og kjekt i lag, og bli kjent med hverandre.

Vi holder gjerne liv i denne tråden framover selv om den innledende fase kanskje nå er over. Pollen i første innlegg blir stående. Denne skal gi dere en mulighet til å endre status. Dvs at om du for eksempel har trykt på "lite trolig", er det bare å trykke på "veldig sannsynlig" på et senere tidspunkt om du ombestemmer deg så skal pollen endre seg. Jeg har testet, og slik virker det.

Kom gjerne med ideer og innpill mens vi holder tråden varm framover.. :thumleft Det setter vi pris på!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Vi har i denne tråden loddet interessen. Den har vært overveldende synes jeg, og kan vel uten å være det minste i tvil om at forplikter, og dette skal vi gjennomføre.
:twothumbs:

Kjenner at jeg gleder meg vilt til ny MC-sesong!!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av TGR »

Hepp.

Et lite innspill fra en av de siste ombord her, uten å ha lest alle innleggene....

Vet ikke om dere har gjort dette før, men det har jeg jeg. For snart 30 år siden, tidlig på nitti-tallet, så var jeg med og dro i gang Senior MC Vestfold / Telemark. Det var veldig hyggelig, spesielt det å kunne møtes, sparke litt hjul, snakke om vår felles interesse for mc og whatnot. Vi hadde både ukentlige kaffemøter på Danebo i Vestfold, samt også årlige fellesturer med telt og bål og full pakke. Veldig hyggelig var det.

Det som derimot etterhvert utviklet seg til et ikke så ubetydelig "problem", var fellesturene. Det er jo slik, at vi er så forskjellige. Og R-folket og Cruising-folket er to ytterligheter innen mc-miljøene. Disse matcher dårlig på tur. Til å begynne med gikk det greit, men etterhvert ble det litt surmuling i ytterkantene. Det gikk for fort for noen, og for seint for andre. Så ble det en del utålmodige forbikjøringer, litt frakjøringer, og ikke minst en masse jojo-kjøring. Noen gassa seg rød i toppen på rettstrekkene, og sleit i hårnålene.

Etterhvert delte vi oss i to grupper. En gruppe for de som cruiset, og en for de som ønsket å kjenne litt på sentrifugalkreftene. Og så avtalte vi stoppesteder på forhånd.

Dette fungerte betydelig bedre. Allikevel utløste disse situasjonene at mange droppet ut, og derfor ikke gadd å være med lenger. Mitt tips er derfor at man deler opp gjengen i kanskje så mye som 3 grupper, type radig, moderat, og tøfftøff.

Bare et velment forslag :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av AJ »

Godt innspill, TGR :thumleft !

Jeg har også dratt i gang flere felleskjøringer, her på Hadeland og rundt Øyeren, og vært med på flere andre felleskjøringer andre steder her i landet og utlandet og kjenner til det du beskriver.
Derfor skal ikke jeg gjøre meg til talsmann for non "påtvungen" felleskjøring hvor man ser at en eller flere i følget påtar seg oppgaver som f.eks. å stoppe annen trafikk i kryss for å slippe hele følget samlet gjennom, bestemme at alle starter på et bestemt klokkeslett, farten og når, hvor og varighet på pauser langs kjøreruta osv. osv.

Men jeg kan gjerne bidra med å foreslå kjørerute. Og så kan de som kommer være med å kjøre den eller kjøre andre foretrukne ruter.
Fellesmåltider i løpet av turen er vel heller ikke noe must, mens en slags fellessamling om kvelden hvis treffet varer fra den ene dagen til den andre tror jeg de fleste synes er trivelig.

Uansett er hensikten vår med Treten-treffet at ingen skal kjenne på at dette er et opplegg med aktiviteter man må vøre med på til bestemte tider. Jeg liker det best slik at man kan komme og gå når man måtte ønske det eller ha behov for.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av Tore L »

Bli gjerne med på en helge tur / treff med forum skribentene, men siden jeg jobber skift er det bare 2-4/6 som kan være aktuelt for meg.
Har ikke ny MC I boks enda, men den skal være klar i gooood tid før juni :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av Jompa »

kjellv ga et utfyllende svar på det jeg lurte på, men ikke spurte om........
Hver ordner kost og losji for seg selv, helt i orden for min del.
Og ellers et ganske løselig program.
Da venter jeg bare spent på hvilken helg treffet arrangeres.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Forumtreff på Tretten 2017

Legg inn av haakeik »

Det er ikke noe i veien for å booke hytte, leilighet eller enkeltrom nå for begge helgene. Så lenge man avbestiller senest 3 uker før angitt dato, betaler man ikke 5 flate øre.

Svar