Málaga i mai, hvor skal man kjøre?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Chenx
Innlegg: 26
Registrert: 21 jun 2016, 12:30
Motorsykkelen din: Yamaha XSR900

Málaga i mai, hvor skal man kjøre?

Legg inn av Chenx »

Hei :vs

Ønsker gjerne tips om turer rundt Malaga området. Jeg har bestilt en endurotur gjennom et firma med noen kompiser, men tenkte å ta 2 dager i forveien der jeg blir litt varm på sykkelsetet før vi setter i gang.
Det jeg lurer på om det er noen som har tips til ei fin rute man kan kjøre de 2 dagene jeg har tilgjengelig. Er det verd det å ha "base" i Malaga så ta to turer, eller ha en overnatting en annen plass? Tanken var å låne motorsykkel fra en lokal forhandler, så levere sykkelen to dager etterpå når resten kommer nedover.

Tips til ruter, byer man må innom og plasser å låne MC osv setter jeg veldig stor pris på :twothumbs:
Sist redigert av Chenx den 30 jan 2017, 16:00, redigert 1 gang totalt.
---------------------
Chenx
XSR900

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Málaga i mai, hvor skal man kjøre?

Legg inn av Duke944 »

Fin asfaltvei fra Marbella til Ronda

Duke944
Innlegg: 95
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Málaga i mai, hvor skal man kjøre?

Legg inn av Duke944 »

Litt til: Hvis du vil kjøre offroad - kjør bort til Elviria, opp til og forbi golfbanen, ned bakken og ta brua over motorveien. Grusveien derfra fører inn i terreng med milevis av grusveier/breie stier

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Málaga i mai, hvor skal man kjøre?

Legg inn av cannon »

Det er flere ruter å velge mellom fra Malaga til Ronda. Ronda anbefales uansett, fin tur og fin by.
Og hvis det skal overnattes så ville jeg vurdert turen videre til Jerez, Cádiz, Tarifa, Gibraltar osv. Motorveien (A7?) er kjedelig, men det går en mindre vei nærmere kysten på store deler av strekningen fra Gibraltar tilbake til Malaga. Flere fine utsiktspunkter og strender.
Selve Gibraltar har jeg blandet erfaring med. Mye grense-trøbbel og gå-sakte-aksjoner der i området.

Brukeravatar
Chenx
Innlegg: 26
Registrert: 21 jun 2016, 12:30
Motorsykkelen din: Yamaha XSR900

Re: Málaga i mai, hvor skal man kjøre?

Legg inn av Chenx »

Takk for svar :)

Tar gjerne i mot flere tips om plasser å overnatt og andre serverdigheter man må innom/se på :)
---------------------
Chenx
XSR900

Svar