Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

Innbydelse til sommertur 2017! Blir du med?

Hvert år så pleier jeg å ta turen i retning Molde for å besøke familie samt få med meg den berømte Jazzfestivalen. Men i år tenkte jeg at jeg kanskje skulle utvide ruten noe for å få litt forandring. Planen er å legge ruten innom Danmark denne gangen.
motorcycle-1827482_1280.jpg
Alle detaljer rundt ruten og om turen generelt finner dere ved å klikke dere inn på innlegget i bloggen min. Alle endringer og oppdateringer som blir gjort i kraft av det vi blir enige om i denne tråden gjøres i bloggen det linkes til. Så kom med tips, spørsmål og eller en uformell påmelding, så tar vi det derfra.

Foreløpige detaljer om turen finner dere her (Informasjonen vil bli oppdatert fortløpende)
https://bjerknez.no/hvor-legger-jeg-rut ... uren-6713/

Generell informasjon
Det er jo langt frem ennå, men hovedmålet her er å få med flere på denne turen. Jeg kommer nok til å ta denne turen uansett om noen blir med eller ikke, men artig om flere hang seg på. Jeg har langt over middels lyst til å teste ut det nye Bikerhotellet i København!

Jeg har heller aldri kjørt i Danmark før, hverken med bil eller noe annet. Det vil si jeg var en tur i København med bil for noen år siden og jeg har jo tatt danskebåten en del ganger når jeg var yngre, men jeg har liksom ikke sett landet fra "innsiden".

Om du ønsker å være med fra start til slutt, bare på deler av turen, eller kanskje bare by på en kaffe når jeg er forbi så skrik ut. Jeg kommer til å kjøre med sporing (LocaToWeb) så alle kan se hvor jeg befinner meg til enhver tid, så det er også lov til å slå seg med for overraskelsens skyld :knegg

Still spørsmål og kom med innspill
Så kom igjen! Høres dette interessant ut, eller du har spørsmål så les først om det jeg har skrevet om turen ved å klikke på linken over. Har du spørsmål og forslag generelt utover dette, så fyr løs i denne tråden :vs
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Zettexx »

Ser at du beregner litt bartid på Color Line.

"Den andre fergen er Colorline og bruker ca. ti timer. Jeg tenker at det kan være greit og kombinere båtturen med en overnatting, ,samt litt festlig lag i baren. To fluer i en smekk. Prisen er noenlunde den samme som Fjordline.

Color Line har Hurtigferger på alle Norge Danmark rutene. Hirtshals Kristiansand tar 3 1/4 - 3 3/4 (vet ikek hvorfor noen tar lengre tid)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

I følge Ferries.no så skjønner jeg ikke helt hvorfor tidene spriker fra 2t15min til over 16-timer. Noen som vet dette så skrik ut.

Dog ser jeg at det er enorme forskjeller i pris om man tar båten i helg kontra hverdag. Rundt 1.400,- i helg og fra 400,- på hverdag. Ikke lett å bli klok på dette. Spesielt ikke tiden det tar over...?

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Zettexx »

10 og 16 timers turene er Stavanger og Bergen, ikke Kristiansand.

Fjordline kjører ikke den ruten før i April. Du kan evt. ta Hirtshals Langesund utenom sesongen.

Husk å legge inn riktig dato på prissøk. Prisene forandrer seg fortløpende fra minutt til minutt noen ganger. For et par uker siden

booket jeg for 1. juli. Prisen endret seg 100 kroner på under en time.

Book direkte i Color Line eller Fjord Line. Har alltid opplevd prisene på Direct Ferries og Ferries som noe høyere. Sammenlign om ikke annet.

Merk at det er kun på Fjordline du er sikret sitteplass. Color Line overbooker så mye at du kan risikere å sitte på gulvet hvis ikke det betales ekstra for "flystol".


Fjordline 1 pers + 1 MC lørdag den 1.juli til Kristiansand kl 1700 koster 372,- uten Club Medlemskap. Color Line er alltid så mye dyrere og mer slitsomt, at den ses bort fra hvis mulig. Turen tar 2 1/4 time. Dette kan forandre seg i løpet av minutter. Dyrere altså.

Derfor har jeg bestilt alt av ferger og hoteller for min sommertur allerede. Dersom noe skjærer seg, taper jeg altså noen hundrelapper, mens det koster en tusenlapp mer å vente med bestillingen..... Hotellrom bestilles med gratis kansellering. Maks tap begrenses til det levelige.
Sist redigert av Zettexx den 02 mar 2017, 12:32, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

Ja visst pokker har du rett :lol

Jeg som så feil på destinasjonen. Jeg søkte kun på Hirtshals Kristiansand og så kun på prisene. Men det kom opp også turer til Stavanger etc. Da tar det jo bare ca. 2-3 timer over og det blir jo uansett for lite til noe "fyllefest" samt søvn :thumleft

Da ble plutselig prisene litt mer forståelige også.
Skal endre dette i bloggen asap. Takk for tipset :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

Det er jo foreløpig en stund igjen, men hvis det er flere som er interesserte i å bli med på turen jeg linker til i første post så gi gjerne lyd fra dere. Ingenting bestemmes ennå uansett. Det er ingen påmelding og de som vil slå seg med på hele eller deler av turen må selv sørge for å booke overnatting etc.

Men jeg anntar at det er greit og booke en stund i forveien hvis det gis mulighet for avbestilling noen dager før i tilfelle været skulle bli rompe.

Kom som sagt gjerne med innspill og spørsmål.

La oss holde tråden varm, for riket er ditt, makten æren i evighet, Amen! (eller noe sånt...)

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 788
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Tore L »

Kunne tenke meg å bli med på tur Bjerknez, men jeg må vite dato først, da jeg jobber skift og to av 5 helger.
Moldejazz er vel fra 17-22/7, og er det meningen at du skal komme til Molde før 17 juli?
Jeg følger med når du legger ut tidspunkt, og ser om jeg kan bli med på deler eller hele turen :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

Hei Tore L :)

Ja, meningen er at jeg skal være i Molde senest 17.juli. Turen tar vel fire dager så man bør komme seg av gårde før den 12-13.juli. Jeg ser for meg mellom 7.-13.juli. Ett sted rundt der.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 03 mar 2017, 20:53 Hei Tore L :)

Ja, meningen er at jeg skal være i Molde senest 17.juli. Turen tar vel fire dager så man bør komme seg av gårde før den 12-13.juli. Jeg ser for meg mellom 7.-13.juli. Ett sted rundt der.
Dette begynner å ligne en plan :thumleft Gleder meg til å kjøre tur sammen med ennå en Østfolding. :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, Moldetur blir det nok i år også kjellv. Får bare håpe jeg er LITT heldigere med været i år. Så lenge jeg har noen dager og sjonglere på så skal det vel litt til og møte bare drittvær vertfall. :)

Planen er at jeg vertfall skal en tur til Bartebyen og besøke Cutless. Kanskje leie en hytte der og ta noen pils? Eller rett og slett bare teste ut utelivet i Bartebyen? :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av kjellv »

Betryggende Ove. Vi hadde da ikke bare drittvær. Midsund Rundt var i hvert fall en positiv opplevelse :-) Vi gjentar gjerne den, i hvert fall hvis Tore blir med :-)
DSC_0009.JPG
DSC_0006.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

Midsund rundt var en fin greie ja, og sjansen for kontroll er jo også relativ liten der ute :knegg

Men jeg innser at det er en stund frem dit når jeg ser ut av vinduet. Fortsatt snø på rekkverket her og BMW'en står i garsjen stævete og fæl med halvrustent kjede. :eh

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 788
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Tore L »

Jeg stater ikke ferien før i slutten av august, men siden jeg jobber turnus, har jeg litt fri innimellom. Jeg klarer å kjøre 6-7-8-9 Juli, og skal jobbe litt med å få til noe bytte av fridager, den 10, 11 og 12. Hvis jeg klarer det er det liv laga for tur. :D
Vi får ta en gjennomgang når vi er på 13 i pinsen, og se hva vi klarer å få til. :D
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

Det høres bra ut Tore L!! :)

Jeg har oppdatert innlegget på siden min nå med en litt mer spesifisert avreisedato :thumleft

En fugl kvittret meg i øret og foreslo at man tok fergen fra fra Hrtshals til Stavanger i stede for Kristiansand. Da kan man bruke overfarten som overnatting og man kan samtidig ta noen pils etc. Veiene fra Stavanger og oppover er trolig også litt mer spennende enn veiene fra Kristiansand vil jeg tro.

Tror jeg kommer til å endre dette på det foreløpige forslaget :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Innbydelse til sommerturen 2017! Blir du med?

Legg inn av Bjerknez »

Da er innlegget mitt oppdatert med Stavanger som endeplass for fergen og ruten er derfor endret for dag tre på kartet :thumleft

Svar