Hotell-app for tur utaskjærs

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Hotell-app for tur utaskjærs

Legg inn av erik m »

På årets utenlandstur skal jeg ha med ei venninne. Jeg har alltid før kjørt aleine og overnatta på motorveihotell eller ungdomsherberge på sparket underveis, eller campa når været var greit, men går opp et nivå nå... og tenker å bestille underveis sånn et par timer før vi gir oss for kvelden. Vil ikke forhåndsbestille, ettersom vi ikke veit hvor langt hun synes det er greit å kjøre hver dag. Ser at det er flere apper som er i bruk, hvilken er best? Tenker på rimelige men komfortable overnattinger.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hotell-app for tur utaskjærs

Legg inn av AJ »

www.booking.com og www.hoteltonight.com...

Ellers flere tips det kan være verd å ta med seg i denne saken, selv om den er noen år gammel... (fra 2014)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hotell-app for tur utaskjærs

Legg inn av gsx750_80 »

erik m skrev: 24 apr 2017, 12:59 På årets utenlandstur skal jeg ha med ei venninne. Jeg har alltid før kjørt aleine og overnatta på motorveihotell eller ungdomsherberge på sparket underveis, eller campa når været var greit, men går opp et nivå nå... og tenker å bestille underveis sånn et par timer før vi gir oss for kvelden. Vil ikke forhåndsbestille, ettersom vi ikke veit hvor langt hun synes det er greit å kjøre hver dag. Ser at det er flere apper som er i bruk, hvilken er best? Tenker på rimelige men komfortable overnattinger.
Bruker relativt lite app'er, men feks booking.com (som ble nevnt) og hotels.com. Når det gjelder sistnevnte spesielt, vær oppmerksom på
at tilbudene ikke alltid er rimelige. På en Englandstur registrerte jeg for noen år siden at tilbud på hotels.com var omtrent dobbelt så dyrt
som på hotellets egen hjemmeside.. Så, jeg sjekker vanligvis flere nettsider, etter den erfaringen.

I USA har jeg benyttet www.hotwire.com , som er en slags "blind date" med hoteller innenfor et spesifisert område.
Det ble billigere enn det meste annet. Husker feks at vi fikk 2 rom for 7 personer, for til sammen 70-80 USD for en natt, i Flagstaff, AZ.
Dvs 35-40 USD per rom/per natt. Luksus var det ikke, men tilsynelatende ganske rent og pent, i en hotellkjede jeg ikke husker
navnet på. Dette var rimelig, siden de rimeligste motellene gjerne lå på 55-60 USD per natt, feks mellom Los Angeles og Las Vegas (eks Barstow).

Nå skal de fleste naturligvis til andre steder enn de nevnte, men det burde illustrere at hotwire.com ga adgang til billigere overnattinger
enn enkelte andre portaler.
Likevel tror jeg det er et godt råd å alltid sjekke flere steder.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hotell-app for tur utaskjærs

Legg inn av gorbys »

Hotels.com appen er grei, ser det reklameres for trivago på tv'n og men har ingen erfaring med den

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk


Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hotell-app for tur utaskjærs

Legg inn av Relax »

De er kanskje ganske like flere av dem, men jeg brukte Booking.com i fjor i Portugal , 5-6 hotell på 8 dager langs hele kysten.
Jeg er ( var) gammeldags og skrev ut alle bookinger osv likevel, men det var unødvendig. Det fungerte prikkfritt med god info på hoteller, "automatisk" GPS rett til døra , rask innsjekking( innsjekkingen var på en måte allerede gjort).
Jeg greide meg med kun tlf alle veier!
Jeg tenkte på rooming utgifter og slo på den gps's når jeg var den siste mila fra målstedet.
( Nå er vel de rooming kostnadene borte!?)
Uansett, det var en lek hele greia med en slik app!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hotell-app for tur utaskjærs

Legg inn av Nomade »

Jeg sverger også til Booking.com :thumleft

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: Hotell-app for tur utaskjærs

Legg inn av Dykkeren »

Hei, kona og jeg (2 mc) pleier ikke å bestille hotell før vi ankommer der vi vil overnatte. Erfaringer er at man alltid finner et hotell når man kun er 2. Det kan jo skje mye på 2 timer, en spennende vei utenfor planlagt rute osv. Har fartet mye rundt i Alpene de siste 5 årene og forhåndsbestiller kun når vi er flere for å kunne være på samme hotell.

Svar