Bekledning i sommervarmen på treff o.l

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
hu_bakpå
Innlegg: 3
Registrert: 03 mai 2017, 20:17
Motorsykkelen din: Triumph Sprint ST 955

Bekledning i sommervarmen på treff o.l

Legg inn av hu_bakpå »

:vs

Jeg er en rimelig fersk MC-passasjer. Første sesong som "hu bakpå" :) Digger tilværelsen til nå. Føler meg nesten litt nyfrelst, selv om det bare er som passasjer... :knegg
Alt av utstyr er i orden (tenker sikkerhet), og tøyet oppleves som komfortabelt å sitte i på sykkelen ved kjøring. Men jeg tenker litt på de varme sommerdagene som (mest sannsynlig) venter oss. Tenker spesielt på stopp langs veien, treff o.l. Jakka er fort gjort og slenge av seg, men lurer litt på hvordan dere andre gjør det med bukse og støvler? Har dere med noe lettere tøy eller går dere med alt tøyet på og heller tar en iskald dusj når kvelden kommer? Stekende sol er ikke min beste venn i utgangspunktet og jeg tror vel egentlig ikke jeg vel bli noe bedre venn med den med alle kjøreklærne på :-)å Jeg vet finnes lettere varianter av MC-tøy; kevlarbukser og hoodier - begge med lettere beskyttelse. Men på lengre turer ser jeg for meg at fullt antrekk er tryggest (og det er vel også det som anbefales), så da er jeg vel egentlig like langt med tanke på sommervarmen. Så jeg tar gjerne i mot tips fra dere litt mer erfarne som har vært ute på veien en sommerdag før ;)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bekledning i sommervarmen på treff o.l

Legg inn av Jompa »

Hei og velkommen.
jeg bruker å slenge crocksene øverst i bagasjen ( nei, de er ikke grønne) så har jeg lettvinte sko i tilfelle litt lengre stopp underveis.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Bekledning i sommervarmen på treff o.l

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Skygger er din beste venn!
Om dere har lagringsplass (enten på sykkel eller ryggen) så kan det jo være en ide å ha med noe lettere tynt tøy om pausene blir lange nok til at skift er verdt det
Braaaaaap

hu_bakpå
Innlegg: 3
Registrert: 03 mai 2017, 20:17
Motorsykkelen din: Triumph Sprint ST 955

Re: Bekledning i sommervarmen på treff o.l

Legg inn av hu_bakpå »

Jompa skrev: 03 mai 2017, 21:34 Hei og velkommen.
jeg bruker å slenge crocksene øverst i bagasjen ( nei, de er ikke grønne) så har jeg lettvinte sko i tilfelle litt lengre stopp underveis.
Takk for det :) Smart med crocks! Men buksa beholder du altså på? Hadde det ikke vært stilig med en tights i matchende farge som crocksene? :knegg

hu_bakpå
Innlegg: 3
Registrert: 03 mai 2017, 20:17
Motorsykkelen din: Triumph Sprint ST 955

Re: Bekledning i sommervarmen på treff o.l

Legg inn av hu_bakpå »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 03 mai 2017, 21:39 Skygger er din beste venn!
Om dere har lagringsplass (enten på sykkel eller ryggen) så kan det jo være en ide å ha med noe lettere tynt tøy om pausene blir lange nok til at skift er verdt det
Ja, får oppsøke skygge! Tenker at jeg går for lettere skift, med mindre det bare blir et kjapt stopp for å spise softis. Ville bare forhøre meg litt, har ikke lyst til å skille meg ut hvis alle kjører full bekledning uansett vær. Usikker newbie :redface Satser på mer selvsikkerhet neste sesong 8)

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Bekledning i sommervarmen på treff o.l

Legg inn av erik m »

Dongeribukse (kevlar) med tynn shorts under, -ja tights funker sikkert også bra for dere jenter. Pirattype da, for max lufting. Skinnjakke med lufteluker, og under bruker jeg enten korterma linskjorte eller treningstrøye i polyester. (Og til de kalde dagene har jeg alltid med merinoundertøysett;, trøye med høy hals med glidelås, fleecejakke som også funker som ytterplagg om kvelden samt regntøy.) Bruker gjerne buff uansett vær- og føreforhold, og har sandaler øverst i toppboksen.

Svar