Campingplass nær Ringebu?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av Bjerknez »

Har som nevnt planer om å reise i retning Trondheim om en ukes tid og har et noe spesielt krav til campingplassen jeg overnatter på. Planen er å ta det rolig, se litt, slappe av og ikke sette noen rekorder med tanke på dagsetapper.

Så her er mine krav:
Jeg er en sosial fyr og liker å ta meg et glass eller to sammens med flere. Går også fin alene hvis atmosfæren stemmer. Jeg er ute etter en campinplass med litt liv og røre. Gjerne med "utedans" på kvelden eller vertfall en pub eller noe. Standarden på hytta er ikke så farlig, men gjerne ett sted det normalt er mye MC folk.

Jeg trenger en campingplass i omegn Ringebu med pluss minus 2-4 mil i omkrets.

Jeg finner jo mange campingplasser på nettet, men de fleste viser bilder av fiskestenger, unger som bader, utsikt som ikke hører hjemme på stedet etc. Det å sette seg på verandaen på hytta hvor utsikten består av et grantre er litt kjipern.

Er på utkikk etter en idyllisk plass med litt liv og røre og gjerne levende musikk etc.

Noen som vet om slike steder i nærheten av Ringebu?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av AJ »

Er usikker på om det er spesielt livat, slik du ønsker på Ringebu, men overnattingstilbud finnes åpenbart.
Her et par av dem...:

http://www.fryaleir.no/priser-sommer/

https://www.airbnb.no/rooms/4904980
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av Bjerknez »

Takker for bidraget AJ, men når jeg ser linkene så blir jeg ikke helt overbevist om at det skjer så mye annet på disse plassene. Men man er vel nødt til å velge en godt befolket og kanskje en litt større campingplass hvis man vil oppleve litt "bryggedans" og pils. Kanskje rundt Lillehammer traktene?

Kristian1995
Innlegg: 92
Registrert: 18 mai 2015, 20:20
Motorsykkelen din: KTM SUPERDUKE 1290R

Re: Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av Kristian1995 »

På Øyer, har du jo Rustberg og Odden camping.
Rustberg er nok den med flest folk på vil jeg tippe, ligger rett før Øyer-Tretten tunnelen og du ser den veldig lett fra veien.
Odden ligger litt sør for rustberg og når du kommer nord så er den på venstre side. Skal du på noen av de kjører du av på Øyer eller den neste etter det.
På Tretten har du jo noen, det ble jo nevnt noen på det treffet som var da på Tretten.
Vil tippe Mageli Camping er den med flest folk på og den ligger jo helt inntil veien. Var ganske fult der på fredagen når jeg kjørte forbi der.
Når du nærmer deg Ringebu, har du Elstad camping, ligger like etter gjennomsnittsmålinga mellom Fåvang og Ringebu. Har jo 1 bar i Fåvang om det var noe du var ute etter.
Så har du Enden Camping når du kommer til frya.
Om du reiser før Lørdag neste uke, kan du jo kjøpe deg et dagspass og ta deg en tur inn på Country Festivalen på Vinstra.
Da får du vertfall alt du ønsker av drikke, fest, musikk og fult av folk!
Den varer fra 5-9 Juni. Er også 1 bar på Vinstra om det er noe.
Om det er interessant så har du link her om du vil lese litt " http://www.festivaldrift.no/
Finnes å noen campinger på Vinstra. En av det er Vinstra Hyttetun.

Vertfall noe av det i nærområde, vet ikke hva du er ute etter, men det er vertfall de vi har her oppe.
Flest folk og drikke finner du på Country festivalen, kan telte der å om du vil, men prisen er jo sånn passe dyr igjen da.
Sjekk priser om det er av interesse. Kanskje noen av artistene som skal dit er av din interesse å.

MvH Kristian

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av kjellv »

Jeg tror du må velge Tretten! Det er bare noen km lenger sør. De campingplassene som før er nevnt er såkalte familiecamping, ikke noe drikking utenfor hytta der.. Der vi lå på 13-treffet er det kro med alle rettigheter. I tillegg er det kun kort rusletur til Cadillac Diner. Har du ikke opplevd stedet og verten der før, så bør du ta deg en tur. Han der kommer du til å klikke godt sammen med.

Sent fra min C6603 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av Bjerknez »

Du er nok inne på noe kjellv. Familiecamping er nok ikke det jeg er ute etter.

Har ikke lyst til å komme meg i møte da? Har forespurt meg om hytte på Utladalen Camping. Har ligget der to ganger før. En såkalt mc camping hvor det er en del mc folk. Uteservering og pub. 60 kroner halvliteren og fyren som driver steder selger også godbiter fra under disken :)

Har du lyst på wn kjøretur rundt 9-14 juli så gi gjerne fra deg et pip :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 03 jul 2017, 08:22 Du er nok inne på noe kjellv. Familiecamping er nok ikke det jeg er ute etter.

Har ikke lyst til å komme meg i møte da? Har forespurt meg om hytte på Utladalen Camping. Har ligget der to ganger før. En såkalt mc camping hvor det er en del mc folk. Uteservering og pub. 60 kroner halvliteren og fyren som driver steder selger også godbiter fra under disken :)

Har du lyst på wn kjøretur rundt 9-14 juli så gi gjerne fra deg et pip :)
Det er ikke lysten det skorter på.. :sorry Ferieavvikling hos oss, lite folk og mye arbeid. Jeg tror det kan bli vanskelig å finne en fridag i Juli i år også. Selv får jeg nok ikke ferie før rundt månedsskiftet Juli/August..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser den Kjellv. Hvis det hjelper så tar jeg meg en tur og besøker deg på jobben og forstyrrer deg litt med å ta meg en kaffe og sprake litt dekk når jeg ankommer :vs

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Campingplass nær Ringebu?

Legg inn av kjellv »

Gjør det :-) Ett eller annet skal vi nok finne på i år også, men jeg må nok innse at fridager blir det ikke :-(

Sent fra min C6603 via Tapatalk


Svar