Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
ZZR-Erling

Re: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av ZZR-Erling »

Har lyst

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Bjerknez »

Ludvigsen skrev: 08 jan 2018, 14:18 Dette kan være interessant dersom lokasjon og pris passer meg :)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Kjenner du forresten en "Knudsen"?

Et slikt fotokurs funker greit hvis dem som holder fotokurset tilpasser seg brukergruppen. Skal man ta gode og litt annerledes bilder så kan ikke dette kombineres med "kjappe" stopper langs veien. Man må bruke litt tid og dyrke hobbyen før man blir god.

Jeg forundrer meg ennå over hvorfor jeg stopper på en av av Norges mest attraktive utsiktspunkt som til og med er skiltet med et fotoapparat hvorfor jeg stiller meg opp samens med en skokk med turister å knipser løs. HVERT ÅR!! :)

Jeg har på en måte fantasien, men er nok for lat. Er om og gjøre å komme seg opp på sykkelen igjen å kjøre av gårde.

Slikt blir det ikke gode bilder av. Kan godt være bestemor liker dem, men for meg er ikke akkurat det et kvalitetsstempel for å si det sånn.

Ludvigsen
Innlegg: 3
Registrert: 17 feb 2015, 20:41
Motorsykkelen din: Suzuki Drz 400

Re: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Ludvigsen »

Knudsen var min gamle nabo som syntes det vae veldig festlig å presentere oss som Knudsen og Ludvigsen

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 08 jan 2018, 14:32
Slikt blir det ikke gode bilder av. Kan godt være bestemor liker dem, men for meg er ikke akkurat det et kvalitetsstempel for å si det sånn.
..hmm :-k Kjenner meg litt igjen nå. Har til og med en tendens til å ta nesten de samme bildene også neste gang jeg er på samme sted :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Bjerknez »

Vi mennesker er rare sånn :)

Joachim
Innlegg: 77
Registrert: 03 mar 2013, 18:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018

Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Joachim »

Jeg har nå vært i kontakt med Morten Hvaal, han skriver følgende:
"Takk for interessen. Veldig god idé; mc-folket tar mange gode bilder, som nok ofte kunne vært enda bedre. Jeg bidrar gjerne med det jeg kan.
En mulig måte å gjøre det på kunne være én dag først, med der grunnleggende, og så evt. «trinn to» for de som fortsatt er interesserte etter å ha øvd litt på egenhånd en stund. Samtidig kan det jobbes i en lukket Facebook-gruppe, for eksempel.
Prisen avhenger selvfølgelig av opplegget, men det burde være mulig å få det inn under tusenlappen per deltager per dag hvis vi ikke gjør det alt for avansert.
Beste hilsener, Morten."

Da er vi kommet et steg videre og nå må vi få kartlagt hvor mange som er tilstrekkelig interessert. Kan ikke de som vil være med dette sende meg en pm? Da får jeg et antall jeg kan ta videre med Morten. Sted har vi selvfølgelig fortsatt ikke, men det ligger vel i kortene at vi holder oss et eller annet sted på Østlandet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av AJ »

Kunne vært artig om Morten Hvaal opprettet en brukerkonto her inne slik at evt. all videre planlegging kan skje i egen MCsiden-tråd.
Bare en tanke som et alternativ til en lukket Facebookgruppe... :crazy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Morten Hvaal
Innlegg: 2
Registrert: 08 jan 2018, 23:18
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 1000 2015

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Morten Hvaal »

AJ skrev: 08 jan 2018, 19:47 Kunne vært artig om Morten Hvaal opprettet en brukerkonto her inne slik at evt. all videre planlegging kan skje i egen MCsiden-tråd.
Bare en tanke som et alternativ til en lukket Facebookgruppe... :crazy:
Hei,
Kan godt diskutere litt videre her. De lukkede gruppene bruker vi under og etter selve kursene; til bildekommentarer og denslags.
Morten.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av AJ »

Morten Hvaal skrev: 08 jan 2018, 23:40
AJ skrev: 08 jan 2018, 19:47 Kunne vært artig om Morten Hvaal opprettet en brukerkonto her inne slik at evt. all videre planlegging kan skje i egen MCsiden-tråd.
Bare en tanke som et alternativ til en lukket Facebookgruppe... :crazy:
Hei,
Kan godt diskutere litt videre her. De lukkede gruppene bruker vi under og etter selve kursene; til bildekommentarer og denslags.
Morten.
Hei!
Hyggelig at du fant veien hit til MCsiden.no, Morten Hvaal :vs

Av tilbakemeldingene i tråden virker det å være stor interesse blant MCsiden.no brukerne for et fotokurs.
Det skal bli spennende å se om initiativet faktisk fører til at det blir et slikt kurs i løpet av 2018 sesongen, noe jeg håper det blir noe av.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Joachim
Innlegg: 77
Registrert: 03 mar 2013, 18:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Joachim »

Ja, det skal bli spennende, og jeg håper virkelig vi kan få til noe. Derfor vil jeg oppfordre alle som er interessert tll å sende meg en pm. Det er fortsatt uforpliktende men det vil gi oss et langt bedre grunnlag når vi skal lete etter lokaler. Foreløpig har kun én meldt seg. Nå må flere av dere som har vist interesse berefte den: send meg en pm slik at vi får mange nok på interesselisten til å gå videre. Forslaget til Morten om å ta først en dag og deretter vurdere om det er behov og interesse for en samling nr. 2 er et ypperlig kompromiss mellom helgesamling og kun en dag. Meld dere, alle fotointeresserte motorsyklister.

Joachim
Innlegg: 77
Registrert: 03 mar 2013, 18:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XRT 2018

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Joachim »

Det ser nå ut til at et fotokurs for motorsyklister blir arrangert. Merk datoen lørdag 21. april, hos Foto.no i Bjørvika, Oslo. De har vært veldig imøtekommende og stiller lokaler til disposisjon. Takk til dem, de har forøvrig både en rekke artikler om fotutstyr og fotografering i tillegg til et forum for fotointeressert. Mitt inntrykk er at der finner man hele spekteret fra nybegynnere via avanserte amatører til profesjonelle fotografer.

Morten Hvaal skriver i en e-post at opplegget vil bli omtrent slik:

Det hele er innrettet mot mc-relatert fotografering.
Grunnleggende fototeknikk og utstyr.
Motiver, lys, visuell historiefortelling.
Ut på tur: hva skal jeg ha med, hvordan skal jeg sikre det?
Proff-knep: snarveier til høyere wow-faktor.

Vi pleier å opprette en lukket facebook-gruppe for hvert slikt kurs. Der deler vi bilder og spørsmål før og etter selve kursdagen.

Prisen blir 900 kroner per deltaker, og det er plass til maks. 20 personer.

Morten er nå på fotoppdrag i Midt-Østen, så detaljene må vi vente med. Når de er på plass oppretter jeg en ny tråd der man kan melde seg på. Inntil da: De som nå har tilstrekkelig informasjon får merke av datoen i kalenderen og avvise alt annet.

Jølle
Innlegg: 18
Registrert: 08 jun 2017, 18:45
Motorsykkelen din: Honda-Hornet-600-2010

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Jølle »

Topp! Datoner merket av 😁

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 460
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Canutus »

:thumleft Supert :twothumbs:

Tiki
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2012, 19:23
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2015, Triumph Sprint 1050

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Tiki »

Jeg er intr i både MC og foto i tillegg til å møte likesinnede. Ønsker gjerne å delta på kurs.

Mvh Thomas

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Oppdatert: Hva med et helgetreff med fotokurs?

Legg inn av Ronning »

Mcsesongen er sikkert i gang når dette skjer, så da kan dette absolutt vøre aktuelt.

Svar