"Sør møter Nord" - Treff

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg sitter på Ørlandet i et lite kott på et gjestehus her ute i skrivende stund. Jeg håper jeg kan reise hjem i midten av kommende uke. Går det i boks, og det finnes en seng der oppe på campingen, så hadde det vært trivelig å kunne kjøre oppover på sykkel til helga. Jeg får holde det litt varmt her. Hadde vært trivelig å treffes, MCsiden.no er jo en del av min MC-interesse :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av TGR »

FredrikE24 skrev: 19 aug 2018, 22:49 Jeg sitter på Ørlandet i et lite kott på et gjestehus her ute i skrivende stund. Jeg håper jeg kan reise hjem i midten av kommende uke. Går det i boks, og det finnes en seng der oppe på campingen, så hadde det vært trivelig å kunne kjøre oppover på sykkel til helga. Jeg får holde det litt varmt her. Hadde vært trivelig å treffes, MCsiden.no er jo en del av min MC-interesse :)
Jeg har visst fått reservert hytte nr. 3 Fredrik. Liten hytte, med det de kaller "familiekøye". Høyst sannsynlig får jeg følge av en kompis oppover, og i så fall har jeg ingen ledig seng. Men om du har et godt liggeunderlag, så er det jo mulig å kræsje på gølvet :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av FredrikE24 »

Finner ut av det. Ikke noe i veien for at jeg finner en hytte som er ledig om det er noen av de spartanske igjen ;)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av Bjerknez »

Var to hytter igjen med bad når jeg bestillte i går. Altså en igjen nå. Hvis den ikke er bestillt i mellomtiden. :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av TGR »

niko skrev: 19 aug 2018, 21:00 Til de av oss som kommer sørfra er en tur innom Annis pølsemakeri på Ringebu å anbefale. Mye snadder i hyller og disk. Åpent til kl. 19 på fredag.
Det må jo sjekkes ut :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av Bjerknez »

Da ser det ut til at han jeg kjenner henger seg med, hvis været blir OK. Vi har ordnet med hytte selv og alt i orden. Er bare to ting som skulle ødelegge for dette for min del.

1. Været
2. Hvis tannverken jeg har ikke forsvinner etter dagens tannlegebesøk.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av AJ »

Blir brukbart vær, ser det ut som:

Bilde

:prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av Bjerknez »

Ikke for å være negativ, men de langtidsvarslene er ikke mye å stole på AJ ;)

Ett par dager før så får man en grei pekepinn, men ikke før :[-X

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 20 aug 2018, 12:04 Ikke for å være negativ, men de langtidsvarslene er ikke mye å stole på AJ ;)

Ett par dager før så får man en grei pekepinn, men ikke før :[-X
Det har du nok helt rett i.
Men jeg tar med alle gode tegn og krysser fingrene for godt sensommervær.
På sitt beste er siste halvdel av august rett og slett strålende, noe vi har erfart flere ganger på Troll-Rally i Telemark.
Riktignok et stykke unna Dovreskogen, men på sitte beste er det nok ikke så veldig annerledes der heller.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av Bjerknez »

Jeg pleier alltid å sjekke værradaren jeg da. Den viser antatt nedbør over stort område og sjekker man været dagen før kan man nesten planlegge å kjøre i sikksakk mellom bygene.

Når jeg kommer til Dovreskogen så er man jo fremme og da kan det bare hølje ned for min del. Det er været som dukker opp mens man er på tur som er interessant :)

Altså denne:
Skjermbilde.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av TGR »

Hmmmm ....

Gore Tex, sier jeg bare. En byge fra eller til er jo noe man må kalkulere med i Noreg, uavhengig av hva en optimistisk meteorolyg måtte finne på å predike 😜

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 20 aug 2018, 13:10 Hmmmm ....

Gore Tex, sier jeg bare. En byge fra eller til er jo noe man må kalkulere med i Noreg, uavhengig av hva en optimistisk meteorolyg måtte finne på å predike 😜
Bryr meg svært lite om en "byge fra eller til". Men å sette kursen oppover hvor det er meldt regn hele veien er ikke aktuelt for min del. Og eller hjemover.

Men er vanntett jeg, så er ikke helt det som er grunnen. Er nok av andre ting å henge fingrene i her hjemme enn om jeg skal pine meg oppover der i høljregn. :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: "Sør møter Nord" - Treff

Legg inn av kjellv »

En regnskvett i innlandet i sør Norge er ikke stort å bry seg om. Dette er av de tørreste og mest værstabile distrikter vi har i landet. Dette frykter jeg ikke i det hele tatt.
Jeg kjørte kystriksveien fra Bodø til Fosen for et par uker siden i nesten konstant regn. Vi valgte å kjøre denne veien selv om meldingene var dårlige, og angret ikke et øyeblikk underveis.
Nei, været skal vi tåle, men jeg tror det blir bedre enn meldingene

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re:

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 20 aug 2018, 13:17 En regnskvett i innlandet i sør Norge er ikke stort å bry seg om. Dette er av de tørreste og mest værstabile distrikter vi har i landet. Dette frykter jeg ikke i det hele tatt.
Jeg kjørte kystriksveien fra Bodø til Fosen for et par uker siden i nesten konstant regn. Vi valgte å kjøre denne veien selv om meldingene var dårlige, og angret ikke et øyeblikk underveis.
Nei, været skal vi tåle, men jeg tror det blir bedre enn meldingene Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Som nevnt så tåler jeg fint en "regnskvett" eller to. Jeg snakker om hvis det skulle melde mer eller mindre konstant regn på vei opp eller ned (eller begge veier). Da har jeg mer enn nok annet jeg heller vil bruke tiden på. For meg blir det jo bare turen opp, drikke pils, og kjøre hjem dagen derpå. Drikke pils kan jeg fint gjøre hjemme også :)

Joda, jeg går så klart glipp av å møte en drøss hyggelige karer, men det får jeg evt. heler ta igjen senere. :thumleft

EDIT:
Når man først er på tur, så har man jo ikke noe valg. Man må bare ta det været man får. Da blir det noe helt annet. Da manner man seg opp og tar det for det det er. Men så lenge man kan velge bort regnet, så gjør man jo det. :)

Nei... nå var jeg negativ gitt... :lol
Sist redigert av Bjerknez den 20 aug 2018, 13:26, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re:

Legg inn av TGR »

kjellv skrev: 20 aug 2018, 13:17 En regnskvett i innlandet i sør Norge er ikke stort å bry seg om. Dette er av de tørreste og mest værstabile distrikter vi har i landet. Dette frykter jeg ikke i det hele tatt.
Jeg kjørte kystriksveien fra Bodø til Fosen for et par uker siden i nesten konstant regn. Vi valgte å kjøre denne veien selv om meldingene var dårlige, og angret ikke et øyeblikk underveis.
Nei, været skal vi tåle, men jeg tror det blir bedre enn meldingene Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
I 2005 kjørte jeg og madammen nordover. Planen var å utforske Lofoten, og naturligvis via Kystriksveien. Da vi kom til Gjøvik begynte det å regne. Og det fortsatte det med. Vi tok inn på hotell i Bodø for å tørke opp litt, men etter 2 dager der, med fortsatt pissregn, så pakka vi sammen og kjørte sørover igjen.

Det regna sammenhengende i de 9 dagene vi brukte på denne turen. Av en eller annen merkelig grunn, så har madammen satt ned foten for sommerferieturer på mc siden den gang :crazy:

Men, hu er på glid..... Ser ikke bort i fra at jeg får henne med på en Europatur snart, Kroatia vi Alpene.... :twothumbs:

Svar