TYRIGRAVA - det er onsdag

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Fsva »

Hei, det var jeg som hilste på deg, FredrikE24. Jeg forsto det sånn at du hadde det travelt og møtte følge etter en kamerat. Det er heller ikke så lett å koble ukjente navn, ukjente ansikter og forumnavn i løpet av 5 sekunder. :knegg

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av FredrikE24 »

Riktig! Jeg hørte dessverre særdeles dårlig, måtte tippe litt på hva du sa :lol Synd det var akkurat i det jeg skulle reise da :eh Det får bli annerledes neste gang!

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Grendel »

Bjerknez skrev: 01 mai 2019, 19:03 Jeg skulle derimot ønske at alle gikk med en lapp rundt halsen med nicket sitt på. Hadde vert lettere og kjent igjen folk fra forumet da :lol
Min avatar er sticker på siden av sykkelen min!

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av tormodg »

Jeg fikk sett min første Yamaha Niken i levende live på Tyigrava i går. Merkelig sak.

Brukeravatar
Grendel
Innlegg: 489
Registrert: 20 apr 2016, 20:54
Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Grendel »

tormodg skrev: 02 mai 2019, 16:55 Jeg fikk sett min første Yamaha Niken i levende live på Tyigrava i går. Merkelig sak.
Merkelig å se på, men går for å være artig å kjøre. Jeg tipper det blir rift om den på MC-messen.

8-)
...bare en død fisk følger strømmen....

Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Bjerknez »

tormodg skrev: 02 mai 2019, 16:55 Jeg fikk sett min første Yamaha Niken i levende live på Tyigrava i går. Merkelig sak.
Denne kan umulig blir noen hit i Norge. Tiden får vise, men jeg har spådd fra dag en at dette ikke vil bli noen vinner. Spesielt fordi man ikke kan låse fremakselen (så vidt meg bekjent). En av fordelene må vel være å kunne stå i kø etc. Uten beina i bakken. Det gjør at eldre også kan komme seg lettere ut på tur.

Men for meg er ikke Niken noe annet enn en rullator på tre hjul... :roll

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av FredrikE24 »

Hadde beina i bakken i køen idag et par ganger kun fordi en Harley ble liggende forran. Ikke slapp han meg forbi heller.. Så lenge Harleyer holder seg unna rushen trenger man ikke Niken.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Juicebox »

Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror ikke Niken er designet for å kunne balansere selv, du må ha beina i bakken.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 02 mai 2019, 18:08 Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror ikke Niken er designet for å kunne balansere selv, du må ha beina i bakken.
Hadde man kunnet låst den slik at man slipper beina i bakken så ser jeg faktisk et visst potensiale for enkelte. Jeg dømmer den nedenom og hjem i Norge.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Sakkle »

Juicebox skrev: 02 mai 2019, 18:08 Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror ikke Niken er designet for å kunne balansere selv, du må ha beina i bakken.
Den har i alle fall sidestøtte. Antar den ikke hadde hatt det om den stod av seg selv...

Den kan velte akkurat som andre sykler. Mulig den er lettere å balansere, det vet jeg ikke, har ikke prøvd den.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av mekkern »

Niken er IKKE selvbalanserende eller har mulighet til å låse aksel(er)..
denne er å betrakte som en helt ordinær mc å kjøre og parkere.
tyngre i front og trenger dobbelt så masse dekk(i en noe mer ukurrant dimensjon).

Formålet er visstnok at denne skal ha et "tryggere" veigrep ved at eventuelle ting på asfalten/underlaget forhåpentligvis ikke berører begge dekkene samtidig (men en har fortsatt bare ett bakhjul som skal holde grepet)...
Så tjaaa... ser egentlig ikke noe annen hensikt enn at den er såpass spessiell at noen kjøper den av nettopp den grunn... :crazy:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 02 mai 2019, 18:43
Juicebox skrev: 02 mai 2019, 18:08 Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror ikke Niken er designet for å kunne balansere selv, du må ha beina i bakken.
Hadde man kunnet låst den slik at man slipper beina i bakken så ser jeg faktisk et visst potensiale for enkelte. Jeg dømmer den nedenom og hjem i Norge.
Jeg kan ikke forestille meg nytten for den i noe som helst situasjon :p

Den prøver å være revolusjonerende, men er den det? Det er en trehjuling som oppfører seg som en tohjuling men har ulempen til en trehjuling, størrelsen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av AJ »

Tross litt ustabilt vær var behovet for en kveldstur såpass påtrengende i dag at det ble en tur innom Tyrigrava. Akkurat passe langt i dag.
Men jeg kjenner mer og mer på at jeg liker mindre og mindre å kjøre i by'n og spesielt der det er kø i begge felt, noe det alltid er på vei mot Tyrigrava opp mot Ryen og videre utover.
Merker også at jeg er mindre "vågal" med å kjøre lane-splitting. Ikke minst "takket være" stadig flere og tilsynelatende større vogntog som jeg nødig vil komme i konflikt med...

Men jeg kom nå fram og var der i god tid før kl. 18:00. Parkerte ved siden av en ung mann med en KTM 690 og hadde en hyggelig prat med ham før han forsvant. Så ruslet jeg litt rundt og knipset noen få bilder før jeg dro igjen.
For meg er det ikke lenger så interessant å oppholde meg veldig lenge på 'Grava. Veldig artig de første turene for noen år siden, men ikke like fengende i dag.

Likevel anbefaler jeg alle som er nye i MC-miljøet å ta seg en tur. Som "nyfrelst" motorsyklist er det alltid en spesielt å oppleve Tyrigrava for første gang. Særøig når hele plassen er fyllt opp med motorsykler av alle avskygninger.
I dag var det rigget til scene med en dreven amerikansk artist, som hørtes ut som han kunne hva han holdt på med.
I tillegg flere stands, bla. NAF MC og NMCU.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Sattphalat »

AJ skrev:Tross litt ustabilt vær var behovet for en kveldstur såpass påtrengende i dag at det ble en tur innom Tyrigrava. Akkurat passe langt i dag.
Men jeg kjenner mer og mer på at jeg liker mindre og mindre å kjøre i by'n og spesielt der det er kø i begge felt, noe det alltid er på vei mot Tyrigrava opp mot Ryen og videre utover.
Merker også at jeg er mindre "vågal" med å kjøre lane-splitting. Ikke minst "takket være" stadig flere og tilsynelatende større vogntog som jeg nødig vil komme i konflikt med...

Men jeg kom nå fram og var der i god tid før kl. 18:00. Parkerte ved siden av en ung mann med en KTM 690 og hadde en hyggelig prat med ham før han forsvant. Så ruslet jeg litt rundt og knipset noen få bilder før jeg dro igjen.
For meg er det ikke lenger så interessant å oppholde meg veldig lenge på 'Grava. Veldig artig de første turene for noen år siden, men ikke like fengende i dag.

Likevel anbefaler jeg alle som er nye i MC-miljøet å ta seg en tur. Som "nyfrelst" motorsyklist er det alltid en spesielt å oppleve Tyrigrava for første gang. Særøig når hele plassen er fyllt opp med motorsykler av alle avskygninger.
I dag var det rigget til scene med en dreven amerikansk artist, som hørtes ut som han kunne hva han holdt på med.
I tillegg flere stands, bla. NAF MC og NMCU.
Du trenger jo ikke kjøre Ringveien og E6 utover.
Feks svinge nedom byen, Ekebergåsen og Nordstrand.
Eller Grorud, alna, Bryn, Østensjøvannet ,
Laver hastighet, men mere å se på.
mopedveiene.

Mvh


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av FredrikE24 »

Var ikke mye til kø i Oslo idag synes jeg. Var mye verre igår.

Ble ikke noe tur til Tyrigrava idag. Korden stakk ut av forhjulet på K100en, så da var det bare rett i garasjen og legge om.
Peisa på forbi der i 2030-draget. Fortsatt mange sykler på plassen.

Svar