Helgetur Danmark - forslag?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Helgetur Danmark - forslag?

Legg inn av tormodg »

Jeg vurderer å fylle på ferien med en liten langhelg neste uke, torsdag ettermiddag-søndag. Jeg kunne tenke meg noen late dager i Danmark med litt sightseeing, "se på utsikten" og slappe av. Helt uten familie (har en fantastisk kone som synes at sånt er helt OK).

Jeg har vært mange steder i DK men aldri på en sånn "lyntur", bare leid hytter i et par uker av gangen.

Er det noen anbefalte campingplasser som ligger slik til at det blir en fin tur av det? Evt noen ting jeg kunne ha som mål for turen?

Pleier folk å kjøre hele veien eller er båt tingen?

Bor i Oslo. Budsjett er "helt standard", dvs ikke dyrt og fancy men det meste går an ved behov... :-k

Alle råd tas i mot med stor takk.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Helgetur Danmark - forslag?

Legg inn av Dansekris »

Kan du ikke ta båten fra Oslo eller Larvik og så kjøre ned vestkysten og opp på østsiden? Man kjører gjennom Danmark på tre fire timer, så du har greit med tid.

Mange syns det er fint rundt Blokhus og Løkken. Veldig fine strender. Du kan sikkert få leid deg en hytte nede ved sjøen. Kanskje du får drukket et par iskolde Tuborg også?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Helgetur Danmark - forslag?

Legg inn av AJ »

Tar du ferga til Frederikshavn må du bare legge turen innom - eller mer korrekt, oppom - Øksnebjerg, hele 95 moh. ... for å nettopp nyte utsikten ;) :

viewtopic.php?p=221638#p221638

Bilde

Selv synes jeg det er artig å kjøre MC i Danmark straks man oppdager de svingete småveiene. Men hårnåler og alpeveier finner man naturligvis ikke i dette landet...

Har ingen tips å komme med når det gjelder campingplasser/hytter siden vi alltid har leid feriehus der nede.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

KawaKjetil

Re: Helgetur Danmark - forslag?

Legg inn av KawaKjetil »

Traff en på fergen i går fra Hirtshals til Kristiansand som sa han hadde vært et par dager og kjørt rundtomkring i Danmark. Vi var enige om at Danmark var et greit transitland mtp veierBilde

Men det er en del museumer rundt om.
Var her http://www.hedebocamping.dk/om/motorcykel-museum/ for 3 år siden iforbindelse med Danacup. Vel verd et besøkBilde

Fant denne linken også da jeg googlet
http://www.danmarksmotorcykelmuseum.dk


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Helgetur Danmark - forslag?

Legg inn av ejs »

Margerittruten (dansk: Margueritruten) er en dansk turistrute med 3500 km spesielt oppmerkede veier forbi de mest varierte landskap og 1000 større og mindre severdigheter i Danmark
If it ain't broke, I'll break it.

ZZR-Erling

Re: Helgetur Danmark - forslag?

Legg inn av ZZR-Erling »

Forslaget må bli å kjøre om natta 😀 alt for varmt for meg ihvertfall

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Helgetur Danmark - forslag?

Legg inn av tormodg »

Tusen takk for gode innspill, folkens!

Svar