Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
ZZR-Erling skrev: 27 mar 2019, 14:00
Bjerknez skrev: 23 mar 2019, 14:38 Det med «gode tilbud» og lovnader rundt dette tar jeg med en klype salt. Man får sikkert noen prosenter, men noen setter sikkert opp veiledende priser for at tilbudene skal virke mer forlokkende. Sistnevnte er dog ikke lov, men dem de fleste lever nok i en gråsone.

En stand på en slik messe av ok størrelse koster fort 100.000 kroner. (Det vet jeg for jeg har vert med på og sette opp slike stander tidligere.) derfor er det kun de største og de med best økonomi som våger seg dit. Har man en god posisjon i markedet og har rent mel i påsan så tror jeg man vil gjøre det veldig bra på slike messer.

Vi har hatt flere stander på messen der inne og jeg kan ikke huske at vi har kjørt noen spesielle rabatter utover det vanlige.

Men unntak finnes sikkert.

Det som overrasker meg mest er at Speed MC i Sandefjord ikke er der. Dem er vel ganske store og kanskje en av de største også. Vertfall så så jeg ikke navnet dems under utstillere...
Speed er vel med representanter på BMW og Yamaha standen og det burse vel holde?
Mulig det. Jeg synes bare det var rart dem ikke hadde en egen stand. Graarud Motor er jo der...
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Jøss ..

Jeg synes nemlig det var litt rart at dem ikke skulle være der. Jeg synes ikke jeg så dem i listen på messesiden. :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Jøss ..

Jeg synes nemlig det var litt rart at dem ikke skulle være der. Jeg synes ikke jeg så dem i listen på messesiden. :)
Det er vel fordi de ikke har en egen stand der inne. De har noen av sine ansatte på BMW og Yamaha sine stander? Ikke ta det så tungt Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Ahaa... :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av kjellv »

En helt vanlig måte importørene bruker på messa.
Det er sjelden importørene selv har motorsykler og annet utstyr tilgjengelig. Men forhandlerne i messas geografiske nærhet bringer med seg motorsykler og annet fra sin egen utstilling og deres selgere deltar på importørens utstilling på messa.
For de små forhandlere som jeg selv er en del av og som holder til langt fra Lillestrøm er en slik deltakelse relativt lite interessant. Kostnadene med en slik deltakelse blir for store i forhold til hva vi sitter igjen med. For oss er mindre utstillinger i vårt geografiske nærområde mer aktuelt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 28 mar 2019, 20:00 En helt vanlig måte importørene bruker på messa.
Det er sjelden importørene selv har motorsykler og annet utstyr tilgjengelig. Men forhandlerne i messas geografiske nærhet bringer med seg motorsykler og annet fra sin egen utstilling og deres selgere deltar på importørens utstilling på messa.
For de små forhandlere som jeg selv er en del av og som holder til langt fra Lillestrøm er en slik deltakelse relativt lite interessant. Kostnadene med en slik deltakelse blir for store i forhold til hva vi sitter igjen med. For oss er mindre utstillinger i vårt geografiske nærområde mer aktuelt.
Ja, slike messer vet jeg koster flesk for utstillerne. Når man i tillegg sitter igjen med elendig fortjeneste på nysalg, så skal man selge en del motorsykler før man går i pluss. Ettermarkedet tjener man nok muligens mer på, men det avhenger jo av hvor man bor med tanke på hvilken forhandler som får den fortjenesten.

Jeg som kunde ser også dette ganske tydelig med tanke på hårda bud i bransjen. Det er kun de største som har godt utvalg. Men en ting er sikkert. I pr blir det nye hansker på meg og kaaanskje også en kjøredress. Ny hjelm hadde også fristet, men da begynner kronene fort og rulle... Slikt må jo settes opp mot hvor mye man faktisk kommer til å kjøre sykkel. Så langt så ser jeg ikke for meg å bryte noen grenser i år. Alt satses på sommerturen :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

I morgen på denne tiden er jeg nok på vei innover til messen vil jeg tro.

Jeg er vertfall helst sikker på at jeg kommer til å kjøpe meg nye hansker. Det blir nok Rukka Imatra denne gangen. Kanskje kommer jeg også til å kjøpe meg ny skinnjakke og dress, hvis det er mulighet for å prøve klær der. Får jeg en hei dundranes flott pakkepris, så skal man ikke se heeeeelt bortfra at det blir ny hjelm heller. Men sistnevnte er høyst usikkert.

Hjelmen jeg har er faktisk veldig bra, men den begynner å bli "godt brukt".

Uansett, så blir det hyggelig å treffe gamle og nye mennesker samt ta seg en pils eller ti utover kvelden. :)

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Rha »

Da er jeg tilbake etter en rolig tur på messa, lite folk og mye sykkler. Var mye fint å se på, v85 , ktm790adv, men høydaren må være Yamaha T7. Denne kjentes ut til å passe meg helt og med en fin pris også.
Ny dag i morgen så da får jeg kansje med meg noen adre detaljer rundtom også.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Dansekris »

Bjerknez skrev: 29 mar 2019, 09:53 I morgen på denne tiden er jeg nok på vei innover til messen vil jeg tro.

Jeg er vertfall helst sikker på at jeg kommer til å kjøpe meg nye hansker. Det blir nok Rukka Imatra denne gangen. Kanskje kommer jeg også til å kjøpe meg ny skinnjakke og dress, hvis det er mulighet for å prøve klær der. Får jeg en hei dundranes flott pakkepris, så skal man ikke se heeeeelt bortfra at det blir ny hjelm heller. Men sistnevnte er høyst usikkert.

Hjelmen jeg har er faktisk veldig bra, men den begynner å bli "godt brukt".

Uansett, så blir det hyggelig å treffe gamle og nye mennesker samt ta seg en pils eller ti utover kvelden. :)
Jeg veit hvordan du ser ut, så gi lyd hvis jeg møter på.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av pingvin »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Dansekris skrev: 29 mar 2019, 18:12
Bjerknez skrev: 29 mar 2019, 09:53 I morgen på denne tiden er jeg nok på vei innover til messen vil jeg tro.

Jeg er vertfall helst sikker på at jeg kommer til å kjøpe meg nye hansker. Det blir nok Rukka Imatra denne gangen. Kanskje kommer jeg også til å kjøpe meg ny skinnjakke og dress, hvis det er mulighet for å prøve klær der. Får jeg en hei dundranes flott pakkepris, så skal man ikke se heeeeelt bortfra at det blir ny hjelm heller. Men sistnevnte er høyst usikkert.

Hjelmen jeg har er faktisk veldig bra, men den begynner å bli "godt brukt".

Uansett, så blir det hyggelig å treffe gamle og nye mennesker samt ta seg en pils eller ti utover kvelden. :)
Jeg veit hvordan du ser ut, så gi lyd hvis jeg møter på.
Problemet er at jeg jaggu meg ikke sikker på om jeg vet åssen du ser ut :lol
Men huk tak i meg, bak hyggelig det :)

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Sattphalat »

Bor jo rett i nærheten. Har ikke noe spesielt interesse av messa. Moped har jeg liksom.
Er det noe å hente på tilbud?
Skulle hatt en hjelm og kjøreklær til frua. Og en rimelig com for to.
Eller er det likegreit å gå innom forhandlerne rundt Alnabru. Får en de samme tilbudene der ?
Noen som vet?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Bjerknez »

Sattphalat skrev: 29 mar 2019, 23:55 Bor jo rett i nærheten. Har ikke noe spesielt interesse av messa. Moped har jeg liksom.
Er det noe å hente på tilbud?
Skulle hatt en hjelm og kjøreklær til frua. Og en rimelig com for to.
Eller er det likegreit å gå innom forhandlerne rundt Alnabru. Får en de samme tilbudene der ?
Noen som vet?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Koster vel i underkant av 300 kroner og komme inn på messa hvis du ikke har gratisbillett. Uavhengig om du kjøper noe eller ei. Om rabbattene er sååå fantastiske tror jeg ikke, hvis jeg skal tippe. Ikke har du interesse av messen ellers heller, så jeg ville nok droppet det muligens.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Kawagutten »

Har alle dratt til nærmeste brune pub?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Rha
Innlegg: 285
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Det er snart klart for MC Messa 2019, tidens største her i landet!

Legg inn av Rha »

Jeg og bjerknez er på tur til oslo. Slå følge
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Svar