Snø på fjellet?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snø på fjellet?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 06 apr 2019, 17:26
Å kategorisk beskrive det som idioti synes jeg er idiotisk... eller vitner om null erfaring på området.
Men det krever litt forberedelser og planlegging.
Jeg har ikke kategorisk sagt at det er idioti. Men hvis man leser TS sin første post, samt hans tilsvar om at han faktisk er helt fersk, så mener jeg det er idioti å velge fjellveien midt i april. Jeg vet hvor kaldt det kan være på fjellet midt i juli og da er det nok ikke noe varmere i april.

Jeg skriver ikke at det idiotisk hvis du eller andre erfarne hadde valgt å ta turen over fjellet. Men nå er det altså TS sin første post jeg la til grunn når jeg svarte her :thumleft

Mantayn
Innlegg: 10
Registrert: 06 sep 2018, 20:17
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Snø på fjellet?

Legg inn av Mantayn »

Bilder blir det nok uansett, så kan gjerne legge inn et innlegg av turen om det er av interesse ja :)

Det ble en 2015 CB 500f som førstegangssykkel, så slipper jeg plomberingsprosessen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snø på fjellet?

Legg inn av Bjerknez »

Gratulerer med sykkel og god tur, uansett hvilken rute du velger :)

Ta på deg noe som er vindtett og gjerne ull under. Sørg for å få det tett rundt halsen (kjøp evt. en halskrage). God varme hansker og støvler er også et must. Hjelmen er jo selvskreven. :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Snø på fjellet?

Legg inn av kjellv »

Mantayn skrev: 08 apr 2019, 14:10 Bilder blir det nok uansett, så kan gjerne legge inn et innlegg av turen om det er av interesse ja :)

Det ble en 2015 CB 500f som førstegangssykkel, så slipper jeg plomberingsprosessen.
Vi venter i spenning på turreferatet.. :mc1

Svar