Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Rottenikken »

oki, tar vel 20 min. ca. opp til deg
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

Ja, omentrent, kommer vel litt an på kjøremønster :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Rottenikken »

..saaakte og forsiktig, hehe, det er en haug med flotte mc-veier rett utafor "stuedøra di"
så jeg har hatt mange flotte dagsturer den veien, Telemark har mange fine ruter.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

Jeg er ingen racerkjører jeg heller. Siden jeg flyttet hit i fjor så har jeg nesten ikke fått utforska noen av veiene, så jeg har mange fine turer foran meg ja! Og skal du denne veien, eller andre veier for den del så bare si ifra! Jeg er gjerne med. Greit å være med noen som er litt lokalkjente her :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Rottenikken »

I Telemark er det mange fine svingete veier der man ikke MÅ kjøre grisefort for å ha det morro.
Det er veier som passer Kawaer.
I tillegg er det flott natur
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Knut Morten »

:mc7 En liten ut i dag. Ble hele 2 mil

Fra verkstedet via butikken og hjem. :=D>
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

I dag har yr.no antydet at det kan bli greit turvær/kjørevær så jeg prøver på nyt. Noen her som skal ut å kjøre i dag som tilfeldigvis er innenfor min rekkevidde? Jeg skulle forresten vær en tur i Porsgrunn på kawaspesialisten så det er jo et bra forslag til tur da, halve Lågendalen, forbi Vindfjelltunet og over Siljan :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av KentR »

Ser ut som yr.no har gjort en liten feil Dexter; ihvertfall her jeg sitter nå så laver den J***A snø ned igjen ](*,) kommer snart til å trenge psykolog trur jeg :ills Hadde et håp om å komme meg til Drammen og hente "ny" sykkelen i dag, hvis de har åpent da vel og merke.

Hadde egentlig planlagt å hentet den onsdag før påsken men da snødde det jo F*** meg da også........

VIL HA VÅR OG SOLSKINN NÅ!!!!!
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

KentR skrev:Ser ut som yr.no har gjort en liten feil Dexter; ihvertfall her jeg sitter nå så laver den J***A snø ned igjen ](*,) kommer snart til å trenge psykolog trur jeg :ills Hadde et håp om å komme meg til Drammen og hente "ny" sykkelen i dag, hvis de har åpent da vel og merke.

Hadde egentlig planlagt å hentet den onsdag før påsken men da snødde det jo F*** meg da også........

VIL HA VÅR OG SOLSKINN NÅ!!!!!
Ja, det snør her også, men det er bare noen få fjoner, det skal bli sol og fint utover dagen og ettermiddagen... i hope...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av KentR »

Ja, får håpe det. Ser ut som om det har gitt seg nå. Får håpe det er folk ute på drammen båt & mc i dag, så får jeg ihvertfall kanskje lurt sykkelen hjem om ikke annet :thumleft
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

KentR skrev:Ja, får håpe det. Ser ut som om det har gitt seg nå. Får håpe det er folk ute på drammen båt & mc i dag, så får jeg ihvertfall kanskje lurt sykkelen hjem om ikke annet :thumleft
Det skulle vel være uproblematisk. I verste fall er det jo bare litt vått på veiene. Jeg har allerede kjørt noen mil i år jeg uten at det var problematisk. Men det er jo klart at dersom jeg kan velge så er jo tørre veier helt klart å foretrekke... Derfor jeg sitter å venter på et lite gløtt av sol før jeg gidder å puske meg ut... Jeg skulle forresten vært på Biltema å kjøpt motorolje til sykkelen. Kanskje jeg må nedover til Mjøndalen en tur i løpet av dagen da.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av kuleberg »

er meldt sol her i sør også i dag, men er litt skuffet over å ha våknet til overskyet vær. hehe. Satser på det kommer seg om et par timer. Da bærer turen til Søgne for litt hamburger ;)

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av ejs »

kuleberg skrev:er meldt sol her i sør også i dag, men er litt skuffet over å ha våknet til overskyet vær. hehe. Satser på det kommer seg om et par timer. Da bærer turen til Søgne for litt hamburger ;)
Er det Høllen brygge, eller tappen på Tangvall du tenker på ??
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av kuleberg »

for meg så er det kjesken på tangvall som gjelder. er fra gammelt av, da jeg pleide å råne dit på søndager å ha søndagsmiddag der. hehe

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av RuneMC »

Klokket 15 mil idag :-) Hurumlandet rundt, Holmenkollen, Sørkedalen, Fornebu og tilbake. Hilste på en 5-6 MC'er på turen.

Men fortsatt merkes det at det er et vinterkaldt drag i lufta - og det var overskyet mesteparten bortsett fra siste del når sola endelig tittet fram...
Stort sett helt fine kjøreforhold med sikkert grep - men hadde absolutt smakt med litt flere varmegrader...

Ellers er bilistene i form som vanlig... kjørte forbi hhv en som kjørte 30 i 50 sone og en som kjørte 50 i 60 sone. I Sørkedalen var det en SUV som fant ut at det å parkere midt i veien foran et gangfelt var fint... flyttet seg etterhvert da jeg tutet på ham fordi det kom biler imot og han dermed hindret trafikken. I rundkjøringa i Asker var det en med mobil i hånda som kjørte inn rett foran meg selv om jeg blinket rundt. Min teori er at det finnes nok sovende bilister til å dekke opp for all søvnløshet her i verden...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar