Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Kult :)

Artig vist du tar med 1200’en. Har ikke sett denne på nært hold. Har litt sansen for denne :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Tørre og fine veier her nå og værmeldingen ser bra ut så vi kjører på :)

Møter haakeik først på Coopern i Torsnes11:30, så møter vi resten på Høk ca. 12:00 :)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av haakeik »

Bjerknez skrev: 08 apr 2022, 14:56
haakeik skrev: 08 apr 2022, 14:09 Ser ut til at jeg også hiver meg med. Skal ned til min gamle mor i Fredrikstad (Lisleby) på søndag og hjelpe henne med noen ting. Var litt usikker på om jeg skulle bruke bil eller Stelvio'n. Men jeg er sugen på mc-tur og da blir det Stelvio'n.
Jeg kjører først til henne og lemper av koffertene.
Berknez, vi kan jo eventuelt møtes ved Coop Torsnes eller i krysset Hunnbakken/Haldenveien og kjøre sammen til Høk?
Coopern i Torsnes passer utmerket. Møtes der 11:30 da?
Det er mottatt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 08 apr 2022, 14:58 Å siden du kjører Stelvio så tenker jeg AJ også slår seg med? :knegg
:knegg
Joda, er gjerne med på slike turer. På på søndag passer det ikke av flere grunner.
Og Stelvio'en til haakeik har jeg hatt gleden av å kjøre en (altfor...) kort tur på et av forumtreffene våre.

Ser ikke bort fra at han kanskje slenger seg med på en av dagsturene jeg tenker å forselå litt senere i sesongen.
Noe for Bjerknez'en også, muligens?
Stikkord: Øyereren og Randsfjorden.
Kanskje også Tyrifjorden...

Uansett håper jeg dere får en flott tur i helga :vs .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Blir veldig bra dette tror jeg. Det blir den første turen for min del i år hvor jeg kjlrer samens med flere. Jeg tror den ruten som er lagt opp er ganske allsidig. Man er jo ikke akkurat på vestlandet, men noen fine plasser kan man forvente og se, litt svinger, litt rette strekker og bottelitt bykjøring etc.

Spesielt siste delen av turen er spennende dor dem som liker svinger. Personlig tar jeg det pent der. Mye kontroller der og et kjent sted hvor motorsyklister kjlrer fort. Har vært mange ulykker der også. Har hatt min dose i disse svingene og jeg har også mistet lappen to ganger tidligere, så det risikerer jeg ikke nå like før sommerferien med ny sykkel :)

Hva andre gjør henger ikke jeg meg opp i :knegg

Det eneste jeg vet, er at i sverige er det omtrent 50% rabatt på trafikkbøter i forhold til Norge og ingen prikkbelastning. :knegg

Men dette blir altså en rolig tur for min del. Vi blir evt. enige hvis noen vil legge seg i tet og leke villmann. Det før bli opp til hver enkelt :thumleft

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Snekker.edvin »

Bjerknez skrev: 08 apr 2022, 18:12 Det eneste jeg vet, er at i sverige er det omtrent 50% rabatt på trafikkbøter i forhold til Norge og ingen prikkbelastning. :knegg

Men dette blir altså en rolig tur for min del. Vi blir evt. enige hvis noen vil legge seg i tet og leke villmann. Det før bli opp til hver enkelt :thumleft
Har vi noen rabatt kuponger hos sota bror?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Snekker.edvin skrev: 08 apr 2022, 19:10
Bjerknez skrev: 08 apr 2022, 18:12 Det eneste jeg vet, er at i sverige er det omtrent 50% rabatt på trafikkbøter i forhold til Norge og ingen prikkbelastning. :knegg

Men dette blir altså en rolig tur for min del. Vi blir evt. enige hvis noen vil legge seg i tet og leke villmann. Det før bli opp til hver enkelt :thumleft
Har vi noen rabatt kuponger hos sota bror?
Hehe, kanskje vi skulle spurt om det? :knegg

Brukeravatar
Snekker.edvin
Innlegg: 494
Registrert: 30 des 2017, 23:30
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 850

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Snekker.edvin »

Bjerknez skrev: 08 apr 2022, 19:12
Snekker.edvin skrev: 08 apr 2022, 19:10
Bjerknez skrev: 08 apr 2022, 18:12 Det eneste jeg vet, er at i sverige er det omtrent 50% rabatt på trafikkbøter i forhold til Norge og ingen prikkbelastning. :knegg

Men dette blir altså en rolig tur for min del. Vi blir evt. enige hvis noen vil legge seg i tet og leke villmann. Det før bli opp til hver enkelt :thumleft
Har vi noen rabatt kuponger hos sota bror?
Hehe, kanskje vi skulle spurt om det? :knegg
NEI, takk. Jeg skal prøve å holde meg unna . Fikk nok lærepenge i fjor :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Snekker.edvin skrev: 08 apr 2022, 19:22
Bjerknez skrev: 08 apr 2022, 19:12
Snekker.edvin skrev: 08 apr 2022, 19:10
Bjerknez skrev: 08 apr 2022, 18:12 Det eneste jeg vet, er at i sverige er det omtrent 50% rabatt på trafikkbøter i forhold til Norge og ingen prikkbelastning. :knegg

Men dette blir altså en rolig tur for min del. Vi blir evt. enige hvis noen vil legge seg i tet og leke villmann. Det før bli opp til hver enkelt :thumleft
Har vi noen rabatt kuponger hos sota bror?
Hehe, kanskje vi skulle spurt om det? :knegg
NEI, takk. Jeg skal prøve å holde meg unna . Fikk nok lærepenge i fjor :redface
Hehe, been there done that. :redface

Blir en fin liten tur dette :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Dette ser fortsatt lovelde ut. Er meldt opp mot 11 grader på dagen i Ed og Fredrikstad etc. det er LITT kaldere i Ed og trolig litt anø utenfor veiene, men temperaturen og været skal være bra på søndag.

Skulle det vise seg at det blir væreomslag, så er det jo ingen problem og endre kursen under veis evt. :)

Det kan se ut til at vi blir totalt 5 stk. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Hvis jeg har forstått det riktig, så er det følgende medlemmer her som blir med på turen til søndag?

- Bjerknez (selvsagt)
- mekkern
- haakeik
- Snekker.edvin

Så kommer det trolig 1-2 til. Kanskje enda flere hvis det kommer uanmeldte folk som har sett innlegget mitt rundt om.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av mekkern »

Hvis jeg rekker å få laget braketten til kjedesmøreren og montert så tar jeg indianeren-hvis ikke, en av de andre..men kommer en tur. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 09 apr 2022, 08:30 Hvis jeg rekker å få laget braketten til kjedesmøreren og montert så tar jeg indianeren-hvis ikke, en av de andre..men kommer en tur. :thumleft

Du er jo en jævel i garasjen så det klarer du uten problemer på et blunk :twothumbs:

Morsomt at så mange dukker opp så tidlig på året :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av Bjerknez »

Det ser ut til at det finnes en morsommere vei til Ed uten å ta denne fergen. Jeg foreslår at vi tar denne i steden da den i følge Google Maps ser litt mer fristende ut.

Ruten blir tilnærmet like lang uansett hvilken av disse rutene vi velger, men det kan vi jo snakke om i morgen uansett. Flertallet bestemmer :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 09 apr 2022, 16:07 Det ser ut til at det finnes en morsommere vei til Ed uten å ta denne fergen. Jeg foreslår at vi tar denne i steden da den i følge Google Maps ser litt mer fristende ut.

Ruten blir tilnærmet like lang uansett hvilken av disse rutene vi velger, men det kan vi jo snakke om i morgen uansett. Flertallet bestemmer :)
Har kjørt til Ed på begge måter, fergetur og den alternative ruta du nevner, Bjerknez. Morsom vei, uten tvil, men vær ekstra obs! på en del grus i veibanen mange steder.
Var i hvert fall det sist jeg kjørte der for noen år siden. Noe senere i sesongen enn såpass tidlig i april. Så om det er bedre eller verre på denne tiden vet jeg ikke.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar