Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 20 feb 2020, 20:31
kjellv skrev: 20 feb 2020, 20:22 Strengt tatt er det jo ikke et treff.. Vi er jo bare ganske mange som har bestemt oss for å invadere samme campingplass ei helg i August :lol :lol
Nettopp :) !
Men det er overordentlig viktig med gode grillmuligheter :crazy: !
Regner med at kjellv har kontroll på å følge opp akkurat det ;)
Grill har jeg god kontroll på :thumleft
Via e-post med innehaver av Gaupnetunet har vi på godt nynorsk fått "lovnad" på en tønnegrill vi kan sette opp nesten hvor vi vil. Vi får vel gå til innkjøp av et par-tre sekker grillkull så vi holder varmen utover kvelden.
Innehaver av Gaupnetunet er altså informert (advart) om at vi kommer :knegg

Brukeravatar
Erik_B70
Innlegg: 183
Registrert: 27 jul 2018, 14:04
Motorsykkelen din: BMW K1200RS - 1997
Sted: Radøy , Vestland

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Erik_B70 »

Da har jeg tatt steget, og booket meg en teltplass .
Så da blir det nok tur på meg også, om ikke noe uforutsett skulle dukke opp.
Det blir mildt sagt spennende, da jeg ikke har møtt noen her før, men etter det jeg har lest her så langt , ser det ut til at det skal gå bra likevel ;) .
Av og til må man utfordre seg selv til å gå utenfor komfortsonen for å få de gode opplevelsene .

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av kjellv »

Erik_B70 skrev: 20 feb 2020, 21:46 Da har jeg tatt steget, og booket meg en teltplass .
:prf
Jeg må innrømme.. jeg har mistet helt oversikten nå. Blir vi 20? 30? 50? Hvor mange er det plass til..?
Dette blir tidenes helg, det er jeg helt sikker på :twothumbs:

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg har ikke booket, men satser på å kræsje hos Bjerknez, eventuelt overta kåken hans. Skjønte det sånn at han hadde plasser til overs. Så kan vi snakke om C programmering, Butterworth-filtre og buck-omformere hele natta

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av TGR »

kjellv skrev: 20 feb 2020, 21:55
Erik_B70 skrev: 20 feb 2020, 21:46 Da har jeg tatt steget, og booket meg en teltplass .
:prf
Jeg må innrømme.. jeg har mistet helt oversikten nå. Blir vi 20? 30? 50? Hvor mange er det plass til..?
Dette blir tidenes helg, det er jeg helt sikker på :twothumbs:
Hvis "den harde kjerne" kommer, så tipper jeg at vi blir over 20, kanskje 25? :vs
I dag booket også dmorvik tomt til wigwamen sin .... :twothumbs:

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av ErikW »

TGR skrev: 20 feb 2020, 19:04 Apropos det der med farta....

I fjor syns jeg faktisk det gikk litt for fort på fellesturen. Det blir jo sånn at noen drar, og så henger resten seg på. Greit nok, morsomt det også, særlig for oss med LT, HD og andre typer beist. Men med sånn type kjøring så blir det jo bare fokus på vei og sporvalg, og lite på omgivelser og natur. I fjor dundra vi forbi flere idylliske plasser hvor det hadde vært koselig å ta en liten stopp. Kanskje koke en kaffeskvett og snust inn litt frisk luft, med eller uten filter....

Så jeg for min del kunne egentlig tenkt meg at vi deler oss i to grupper kanskje? En gruppe for de som bare vil kjøre mc, og en annen for oss som vil se litt av landskapet.

Hva tenker folk om det? 🧐

Liker å ta det rolig og se. Jeg nyter å se meg rundt. Har skadet meg kraftig tidligere og det sitter i.
(Selv om jeg ble påkjørt.) så har jeg 1 øye, så liker litt ro i kjøringa :thumleft

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av ErikW »

ErikW skrev: 20 feb 2020, 23:38
TGR skrev: 20 feb 2020, 19:04 Apropos det der med farta....

I fjor syns jeg faktisk det gikk litt for fort på fellesturen. Det blir jo sånn at noen drar, og så henger resten seg på. Greit nok, morsomt det også, særlig for oss med LT, HD og andre typer beist. Men med sånn type kjøring så blir det jo bare fokus på vei og sporvalg, og lite på omgivelser og natur. I fjor dundra vi forbi flere idylliske plasser hvor det hadde vært koselig å ta en liten stopp. Kanskje koke en kaffeskvett og snust inn litt frisk luft, med eller uten filter....

Så jeg for min del kunne egentlig tenkt meg at vi deler oss i to grupper kanskje? En gruppe for de som bare vil kjøre mc, og en annen for oss som vil se litt av landskapet.

Hva tenker folk om det? 🧐

Liker å ta det rolig og se. Jeg nyter å se meg rundt. Har skadet meg kraftig tidligere og det sitter i, så liker å kjøre pent. (Selv om jeg ble påkjørt.) så har jeg da syn på 1 øye, så det også gjør sitt :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Bjerknez »

TGR skrev: 20 feb 2020, 19:04 Apropos det der med farta....

I fjor syns jeg faktisk det gikk litt for fort på fellesturen. Det blir jo sånn at noen drar, og så henger resten seg på. Greit nok, morsomt det også, særlig for oss med LT, HD og andre typer beist. Men med sånn type kjøring så blir det jo bare fokus på vei og sporvalg, og lite på omgivelser og natur. I fjor dundra vi forbi flere idylliske plasser hvor det hadde vært koselig å ta en liten stopp. Kanskje koke en kaffeskvett og snust inn litt frisk luft, med eller uten filter....

Så jeg for min del kunne egentlig tenkt meg at vi deler oss i to grupper kanskje? En gruppe for de som bare vil kjøre mc, og en annen for oss som vil se litt av landskapet.

Hva tenker folk om det? 🧐
Helt enig med deg. Vi har alle forskjellig kjørestil og forskjellige oppfatninger om hva som er fort og hvor hardt man bør kjøre, samt hva som er lurt etc. Det er like slitsomt for dem som liker å kjøre litt aktivt og kjøre samens med "søndagskjørere" som omvendt.

Personlig kan jeg fint befinne meg i begge leire. Noen ganger koster jeg på, mens andre ganger skulle jeg ønske at følget gikk litt saktere. Komemr ann på alt fra dagsform til andre ting. Når man har mistet førerkortet i fersk fortid så glemmer man aldri den føllelsen når man bare VET at nå er sommeren over og lommeboka tom.

Dette er nettopp derfor jeg er langt mer tilbakeholden med å kjøre samens med mange nå enn jeg var før. Men jeg har kjørt sammens med mange her inne og vet sånn noenlunde hvem jeg passer samens med og ikke når det kommer til generell kjørestil.

Det er ekstra skummelt hvis man har med seg ferske ryttere på turen. Dem vil jo gjerne gjøre så godt dem kan og henge på, og da kan det fort gå galt. jeg snakker om erfaring. Putt en grønnskolling opp på en 300 kg. tung cruiser og sleng han med på en fellestur med kjørekåte langt mer erfarne ryttere. Man har ikke sjans til å henge på. Eller, det vil si jeg hang på, men manglet erfaringen til at dette gikk veldig bra.

Jeg kjørte med hjertet i halsen for å holde følge og trodde bare at det var slik man burde kunne. Alle tok jo veldig lett på det og heiv seg inn i svingene. Jeg endte nesten i fronten på en bil på denne turen. Hadde jeg feiget ut LITT mer, så hadde det vært natta mest trolig.

Nå er ikke jeg den som pleier å gå og dvele på slikt, så det gikk fort over, men etter denne turen mistet jeg litt lysten. Vertfall med en Cruiser. En veldig flott sykkel på alle måter, men den ble for tung. Spesielt for en fersking.

Det som irriterte meg mest, var at jeg i utgangsunktet er en ganske standhaftig og egenrådig person som bryr meg svært om hva andre foretar seg og jeg er ikke redd for å skille meg ut. Hvorfor jeg ikke bare tenkte at nok var nok og kjørte videre en annen veg er meg en gåte.

Av de grunner liker jeg IKKE å kjøre sammens med verdensmestere og unge jyplinger med ny R-sykkel. Rett og slett livsfarlig og kanskje aller mest farlig for dem.

Når det er sagt, så kan jeg gjerne slå følge med deg hvis jeg føler at jeg ikke har spesielt lyst til å passere fjellheimen i warp speed. Jeg er ganske enkelt sammenskrudd som menneske. jeg kan ta det veldig rolig de nene dagen og til og med cruise av gårde under fartsgrensen hvis jeg ikke hindrer annen trafikk, mens andre dager kan jeg få blod på tann.

Men jeg synes det er veldig bra at noen tør og si ifra om dette i virkeligheten. Da legger man liksom liste før man kjører og kan slappe mer av. Kanskje er det andre også som setter pris på at noen sier i fra og at det dukker opp en luke for å velge seg bort fra "grisekjøringen". jeg er ganske sikker på at det å dele opp i to grupper er en bra greie. Så får man heller leve med at man kanskje er mindre matcho denne dagen, for dem som tenker slikt.

Personlig så driter jeg fullstendig i akkurat det. Jeg VET at jeg har grei kontroll og kan kjøre fort i svinger etc. Jeg trenger ikke å overbevise andre resten av livet når det kommer til dette.

Kappkjøring med motorsykkel er uansett en håpløs greie på den norske landeveien. De fleste motorsykler går tilnærmet like fort og det finnes omtrent ikke veistrekninger i Norge som passer seg til kappkjøring. Men å dra på litt, kjøre forbi etc. er helt innafor, men ikke for å kappkjøre. Det blir litt for dumt :)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av TGR »

Bjerknez skrev: 21 feb 2020, 07:18 Helt enig med deg. Vi har alle forskjellig kjørestil og forskjellige oppfatninger om hva som er fort og hvor hardt man bør kjøre, samt hva som er lurt etc. Det er like slitsomt for dem som liker å kjøre litt aktivt og kjøre samens med "søndagskjørere" som omvendt.

Men jeg synes det er veldig bra at noen tør og si ifra om dette i virkeligheten. Da legger man liksom liste før man kjører og kan slappe mer av. Kanskje er det andre også som setter pris på at noen sier i fra og at det dukker opp en luke for å velge seg bort fra "grisekjøringen". jeg er ganske sikker på at det å dele opp i to grupper er en bra greie. Så får man heller leve med at man kanskje er mindre matcho denne dagen, for dem som tenker slikt.
Jeg mente ikke at det har vært direkte grisekjøring på disse fellesturene. Men det har gått såpass unna at det som nevnt blir lite fokus på omgivelsene. Jeg synes også det er artig å gasse litt, finne gode sporvalg og få en fin flyt i kjøringa. Men når man er på tur, feks da vi kjørte rundtur i Rondane, eller nå i år, som vi skal på fellestur i vakre vestlandsomgivelser, da har jeg faktisk mer lyst til å ta det så rolig at jeg rekker å se meg rundt, osv :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skrev "grisekjøring" med ("") :)

Man ja, jeg skjønner uansett hva du mener :)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Audi Mannen »

TGR skrev: 20 feb 2020, 18:18
Hegisen skrev: 20 feb 2020, 18:11 Noen planer for hva som skal skje på treffet? For utenom og treffes?
Ingen "arrangementer" på disse treffene. Men veldig koselig samvær, noen tar seg sågar en øl eller tre. Og så kjørers det fellestur, med kaffepauser og masse ljuging. Helt topp :twothumbs: :lol
Som jeg skulle ha sagt det sjøl :prf
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 21 feb 2020, 12:26
TGR skrev: 20 feb 2020, 18:18
Hegisen skrev: 20 feb 2020, 18:11 Noen planer for hva som skal skje på treffet? For utenom og treffes?
Ingen "arrangementer" på disse treffene. Men veldig koselig samvær, noen tar seg sågar en øl eller tre. Og så kjørers det fellestur, med kaffepauser og masse ljuging. Helt topp :twothumbs: :lol
Som jeg skulle ha sagt det sjøl :prf
Jeg pleier aldri å juge på treff... men det kan skje at jeg etter noen pils pynter grovt på sannheten og maler ett bilde jeg senere ikke helt kjenner meg igjen i :knegg

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Audi Mannen »

FredrikE24 skrev: 20 feb 2020, 22:03 Jeg har ikke booket, men satser på å kræsje hos Bjerknez, eventuelt overta kåken hans. Skjønte det sånn at han hadde plasser til overs. Så kan vi snakke om C programmering, Butterworth-filtre og buck-omformere hele natta
:lol

Tror denne grill helga blir bra jeg, masse gode historier (les skrøner) og vi har vel alle våre særegne interesser som kommer fram innimellom som jeg synes det er gøy å høre på. Morro med mangfold.
Skal bli spennende å se hvilket merke som blir størst i år... slik jeg ser det i signaturen til alle så er vel kanskje BMW i flertall.... ihvertfall når det kommer til samlet vekt.
Begynner å bli en god gjeng.

Hvor mange stedsnavn har vi deltakere fra nå og hvor mange fylker dekker vi inn?
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har ikke booket, men satser på å kræsje hos Bjerknez, eventuelt overta kåken hans. Skjønte det sånn at han hadde plasser til overs. Så kan vi snakke om C programmering, Butterworth-filtre og buck-omformere hele natta
Å dæven... nå MÅÅÅÅ jeg jo slenge meg med :knegg

Blir ikke mye prat om klær, mote og kosmetikk i den hytta nei :knegg :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag og ideer til MCsidens forumtreff på Sandvik Camping, Gaupne 21.-23. aug. '20!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg var ikke like heldig med "samboeren" i hytta når vi var på Dovreskogen. Luktet mildt sagt rompe i den hytta når vi våknet om morgenen. Idioten hadde jo spraylakkert vinylen på badet med diverse oppkast og selvsagt ble ikke dette vasket opp før dagen derpå...

Jeg er glad i en fest, for all del, men å våkne opp i lukten av spy føler jeg meg litt ferdig med :lol

Svar