Spontan tur/kjøre i dag

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
GstarOne
Innlegg: 27
Registrert: 02 mai 2020, 21:45
Motorsykkelen din: Ktm Duke 790 2019 ,Aprilia rsv4 rr 2019

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av GstarOne »

Ja dere må mer enn gjerne komme med forslag.. tenkte bare at det var greit og samle de som vil kjøre på et sted hvis det lar seg gjøre..😁bilder kan man lagre hvis du ønsker det.men ser ikke noe behov for det.. da tar jeg heller et bilde med telefonen.. 👍her kan man enkelt sende ut en melding og høre om noen vil kjøre tenker nå jeg og de som er litt oppe å går sjekker vel snap daglig 😂varslinger kan man enkelt deaktivere men at det skal være flere hundre tråder på et forum med folk som vil kjøre ,møtes eller trenger noen og kjøre med er ikke ryddig .. og det er absolutt ingen som må bli med i gruppen,men hyggelig om det er noen 👍
-Ktm 690 smc 2015-
-Ktm 1290 superduke 2016-
-Ktm 1290 adventure s 2018-
-Ktm 790 duke 2019-

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Nomade »

Sakkle skrev: 06 mai 2020, 14:14
GstarOne skrev: 06 mai 2020, 09:29 Frisker opp.. er det noen som vil bli med dette er for alle som vil kjøre i oslo omegn i ny og ned så sleng dere på !!!Snap gruppe: 🏍Spontan tur🏍 send meg en pm med snapchat brukernavn så legger jeg deg til :knegg
Bjerknez skrev: 06 mai 2020, 13:03 Dette var ment som et lite tilsvar siden snapshat ble nevnt som valg av medie vedrørende turene det var snakk om her. Kanskje Facebook gruppe er bedre egnet da jeg tror flere er kjent med Facebook? Eller kanskje jeg bare begynner å bli gammel?
Vi sliter litt med å lande på en løsning alle liker. Flere av oss joina en Discord-gruppe i fjor men der har det vært stille i år. Forslag til Facebook gruppe osv. har blitt tatt imot med varierende entusiasme da enkelte frykter at det vil vanne ut forholde til mcsiden.no el.
Finnes jo en del turgrupper på Face, her er par for Østlandet....

https://www.facebook.com/groups/134700703876499/

https://www.facebook.com/groups/467303133629707/

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Nå er ikke jeg noen forkjemper for Facebook heller, men der kan man vertfall opprette grupper, chatte med de i gruppen, poste bilder etc. Altså alt på en gang. Funker fint hvis målet er å ha en konsentrert gruppe og forholde seg til samt dele opplevelser med.

Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Ridelikethewind »

Noen som vil kjøre Oslo omegn idag?

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Juicebox »

Jeg tror flere bare begynner å bli gamle haha. Man kan selv bestemme hvem man får varsler av eller skru helt av og heller gå inn når man kan joine på en tur. Det er bedre å holde til en plattform der de fleste har og ikke nye greier. Blir bare slitsomt og stille etterhvert. Kan evt gjøre noe så enkelt som å opprette en meldingsgruppe på mobilen eller whatsapp? Det er alltid noen som ikke får blitt med på grunn av deres egen grensesnitt men sånn er det bare. Jeg blir ikke med, bare spytter ut forslag, for det kan ikke være så vanskelig om alle blir enige. Popper opp slike tråder hvert eneste år.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Sakkle »

Juicebox skrev: 06 mai 2020, 17:03 Kan evt gjøre noe så enkelt som å opprette en meldingsgruppe på mobilen eller whatsapp?
Ja om vi oppretter det har vi jo bare 30 forskjellige tråder her på forumet, ymse facebook grupper, snap, discord, meldinger og whatsapp å forholde oss til... :lol
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Juicebox »

Sakkle skrev: 06 mai 2020, 17:27
Juicebox skrev: 06 mai 2020, 17:03 Kan evt gjøre noe så enkelt som å opprette en meldingsgruppe på mobilen eller whatsapp?
Ja om vi oppretter det har vi jo bare 30 forskjellige tråder her på forumet, ymse facebook grupper, snap, discord, meldinger og whatsapp å forholde oss til... :lol
Som det ble nevnt tidligere(av deg) så er det dødt på discord, fb vanner ut mcsiden og folk får ikke varsler når noen poster ting på forumet. Det at du driver å forholder deg til alle disse plattformene er jo ikke andres feil. Folk tenker som regel mer grundig før de bombarderer andre med meldinger på mobilen, håper jeg.


:lol

Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Ridelikethewind »

Sakkle skrev: 06 mai 2020, 14:14
GstarOne skrev: 06 mai 2020, 09:29 Frisker opp.. er det noen som vil bli med dette er for alle som vil kjøre i oslo omegn i ny og ned så sleng dere på !!!Snap gruppe: 🏍Spontan tur🏍 send meg en pm med snapchat brukernavn så legger jeg deg til :knegg
Bjerknez skrev: 06 mai 2020, 13:03 Dette var ment som et lite tilsvar siden snapshat ble nevnt som valg av medie vedrørende turene det var snakk om her. Kanskje Facebook gruppe er bedre egnet da jeg tror flere er kjent med Facebook? Eller kanskje jeg bare begynner å bli gammel?
Vi sliter litt med å lande på en løsning alle liker. Flere av oss joina en Discord-gruppe i fjor men der har det vært stille i år. Forslag til Facebook gruppe osv. har blitt tatt imot med varierende entusiasme da enkelte frykter at det vil vanne ut forholde til mcsiden.no el.
Altså, setter pris på at du prøver å samle folk. Men MC siden har fungert, også tror jeg at det å invitere folk på snap, whatsapp osv med engang, blir kanskje litt for personlig? Så jeg tror at om man ikke har et system på det som er enkelt, krever lite arbeid og som man ikke må gi private detaljer med engang, så hadde det fungert.

Ser at du har skrevet i flere tråder for å "samle" tråden. Men la nå folk gjøre det på sin måte :) Kudos for at du prøver, men prøv gjerne når ting er mere på plass.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Hele greia med Facebook er at ALLE bruker det. (Mer eller mindre). Bestemor, bestafar etc. Om ikke dem bruker det aktivt har de fleste trolig en konto.

Ikke noe galt med MCsiden, men dette er en plattform som er mindre egnet til å kjapt dele opplevelser samt får tilbakemeldinger. Facebook har egen app som fungerer mer eller mindre sømløst og er mer strømlinjeformet.

Facebook vil aldri bli noen erstatning for et diskusjonsforum uansett slik jeg ser det. På forum kan man snakke om turen i etterkant, planlegge turen samt diskutere ting og tang rundt turen og selvsagt legge inn bilder etter turen og skrive om den etc. Når det gjelder og gi kjappe beskjeder underveis samt kanskje chatte litt for å få litt fortgang etc. Så vil en lukket facebook gruppe fungere bedre.

Snapchat er jo en kanal hvor man kun deler bilder.

Når det gjelder det å dele personlig informasjon og de som frykter dette så skal man ikke gjøre dette. Jeg mener alikevel at jeg foretrekker å kjøre samens med folk jeg vet navnet på. Jeg vil vite sånn ca. Hvem som møter meg. Jeg trenger ingen politirapport, men jeg mener at hvis man ikke tør å si hva man heter, eller hvor gammel man er eller hva man driver med til daglig etc. Så blir jeg litt skeptisk. Man vil jo gjerne dra på tur med noen som er sånn noenlunde oppegående. De fleste er jo det selvsagt, men dere forstår sikkert tegninga.

Jeg har truffet noen på tur (skal ikke nevne navn og det er ingen herfra) som jeg ikke akkurat ville bedt i bryllupet for å si det sånn. Jeg har også truffet folk jeg vil betegne som drittsekker. Heller ingen herfra, bare så det er sagt. Jeg ante nemlig svin på skogen før jeg traff dem, da jeg fikk et godt førsteinntrykk via facebook profilen dems. Derfor kunne jeg legge en plan B før jeg traff dem. For jeg KUNNE jo ta feil, noe jeg ikke gjorde.

Men selvsagt, la meg slippe å ramle over nakenbilder. Da melder jeg pass! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 06 mai 2020, 18:47
Sakkle skrev: 06 mai 2020, 17:27
Juicebox skrev: 06 mai 2020, 17:03 Kan evt gjøre noe så enkelt som å opprette en meldingsgruppe på mobilen eller whatsapp?
Ja om vi oppretter det har vi jo bare 30 forskjellige tråder her på forumet, ymse facebook grupper, snap, discord, meldinger og whatsapp å forholde oss til... :lol
Som det ble nevnt tidligere(av deg) så er det dødt på discord, fb vanner ut mcsiden og folk får ikke varsler når noen poster ting på forumet. Det at du driver å forholder deg til alle disse plattformene er jo ikke andres feil. Folk tenker som regel mer grundig før de bombarderer andre med meldinger på mobilen, håper jeg.


:lol
Facebook vil i mine øyne aldri bli noen konkurrent til MCsiden. Facebook er et sted man deler informasjon før den så og si blir borte. Har du prøvd å søke opp ett innlegg du skrev til en post på facebook for ett år siden? Er jo helt håpløst som diskusjonsmedie.

Derimot har Facebook andre kvaliteter som jeg nevnte i forrige post.

Er det noe jeg regelrett hater med Facebook så er det dem som klikker likes på alt du skriver. I lukkede grupper fungerer det bedre da et klikk på like viser at meldingen er lest og akseptert eller forstått da man har en intern greie gående.

I dag får man apper for absolutt alt. Alle har sikkert funnet SIN supre app som man digger, men man får ikke 20 andre til å knstallere denne appen av den grunn. Da er det bedre å bruke en tjeneste som alle mer eller mindre kjenner til fra før. Å det er Facebook, på godt og vondt.

Alt til sitt bruk mener jeg.

GstarOne
Innlegg: 27
Registrert: 02 mai 2020, 21:45
Motorsykkelen din: Ktm Duke 790 2019 ,Aprilia rsv4 rr 2019

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av GstarOne »

Jeg opprettet dette for å være hyggelig 😁jeg liker ikke og har ikke behov for å blottlegge hva jeg driver og andre har vel ikke behov får og se hva jeg driver med. Jeg har ikke så høye tanker om meg selv 🤣🤣🤣 av den grunn har jeg ikke Facebook eller andre tullete fjortis apper.😁. snap er en enkelt og grei måte å kommunisere på for meg og det virker som andre syntes også👍har dere ikke lyst til og bli med er det ingen som tvinger dere. Takk til alle som har joinet gruppa og takk til de som kommer til å bli med..hadde faktisk en fin tur i går i strålende vær og med hyggelig selskap..
-Ktm 690 smc 2015-
-Ktm 1290 superduke 2016-
-Ktm 1290 adventure s 2018-
-Ktm 790 duke 2019-

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Det er ingen her (meg inkludert) som har sagt at du er en grusom person. Bare hyggelig at noen dukker opp og byr opp til dans :)

De aller fleste her inne (så vidt jeg vet) er voksne mannfolk som har ting mer eller mindre på stell. De aller fleste vet jeg mer enn nok om til at jeg ikke har noen skrupler med å møte dem samt bli med på lengre turer og flere her inne har jeg også løpende kontakt med.

Det er ikke noe galt i å komme med forespørsler slik du har gjort, men med den tilnærmingen du har her så kan man ikke forvente at oppmøtet blir stort. By litt på deg selv og fortell hvem du er, fortell om dine hobbyer, fortell litt om hvorfor du ble medlem her, hva formålet ditt er og kanskje litt om hvor i landet du holder til, hvor gammel du er etc.

Det handler ikke om at du skal fortelle nøyaktig hva du jobber med eller hva du tjener. Det handler ikke om å oppgi telefonnummer og fødselsnummer eller å blottlegge hele din livshistorie. Men de aller fleste vil vel bli litt kjent med deg så godt det er mulig før man treffes.

Jeg har flere ganger møtt personer jeg som sagt ikke ville bedt i bryllupet. Ikke noen skade skjedd sånn sett, men jeg har jo alltid et håp om å bli bedre kjent med de jeg møter enn å bare kjøre rundt. Da kan man jo like godt legge seg bak en hvilken som helst motorsyklist langs veien.

Jeg har heller ikke høye tanker om meg selv. Det er vel ikke mange jeg har snakket med her inne som har det eller har gitt uttrykk for det slik jeg har opplevd dem. Allikevel så byr dem på seg selv og er den dem er og det setter jeg pris på. Vi har alle våre særegenheter og det er det som gjør det litt fargerikt til tider. Men i bunn og grunn tror jeg vi egentlig er gode venner alle sammen. Det er jo slik det skal være i en "familie" :knegg

Så det er altså ikke snakk om at du skal "blottlegge" deg. :thumleft

Når det er sagt er vel SnapChat fjortis app nummer en i mitt hode vertfall. Har en del unge jenter og gutter i familien og når dem er på besøk så er det Snapchat det går i. Til min store glede er dem ikke like aktive på Facebook :knegg

GstarOne
Innlegg: 27
Registrert: 02 mai 2020, 21:45
Motorsykkelen din: Ktm Duke 790 2019 ,Aprilia rsv4 rr 2019

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av GstarOne »

👍 var ikke ment til deg eller om deg det siste innlegget men men.. viste ikke at jeg hadde hatt feil tilnærming så da må jeg bare beklage det på det sterkeste..men da er vel ikke dette noe for deg og det er greit det .jeg har aksept for at folk er forskjellige 😁jeg har ikke forespurt noe jeg kom med et tilbud til de som hadde lyst til og bli oss andre på tur👍ha en strålende dag alle sammen.kjør forsiktig 😉
-Ktm 690 smc 2015-
-Ktm 1290 superduke 2016-
-Ktm 1290 adventure s 2018-
-Ktm 790 duke 2019-

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Det jeg forsøker å si er at hvis du ønsker å bli kjent med andre, så må man også by litt på seg selv :) Ikke noe annet.

Kjør pent, og treffer du på meg en dag, så bare huk tak i meg :)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 01:45 Snapchat er jo en kanal hvor man kun deler bilder.
Nå la du på deg 50 år ekstra :P

Svar