Spontan tur/kjøre i dag

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 07 mai 2020, 13:06
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 01:45 Snapchat er jo en kanal hvor man kun deler bilder.
Nå la du på deg 50 år ekstra :P
Haha, mulig det. Så vidt jeg vet så er eneste mulighet å sende bilder med noe tekst på. Man kan jo chatte der også, men man kan så vidt jeg vet ikke ta vare på meldingene man får, så sant ikke motpart har satt dette i innstillingene.

Det finnes sikkert mange måter og rettferdigjøre bruken av SnapChat på, men selv så føler jeg den båten har gått. Føler ikke SnapChat er en tjeneste jeg vil gjøre meg avhengig av.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Snikendeugle »

GstarOne skrev: 07 mai 2020, 06:35 Jeg opprettet dette for å være hyggelig 😁jeg liker ikke og har ikke behov for å blottlegge hva jeg driver og andre har vel ikke behov får og se hva jeg driver med. Jeg har ikke så høye tanker om meg selv 🤣🤣🤣 av den grunn har jeg ikke Facebook eller andre tullete fjortis apper.😁. snap er en enkelt og grei måte å kommunisere på for meg og det virker som andre syntes også👍har dere ikke lyst til og bli med er det ingen som tvinger dere. Takk til alle som har joinet gruppa og takk til de som kommer til å bli med..hadde faktisk en fin tur i går i strålende vær og med hyggelig selskap..
++ Bra innstilling!
Jeg kommer nok personlig ikke til å bli med i gruppen da jeg egentlig trives mest med å kjøre alene eller med få andre når det selv passer meg :twothumbs: Jeg er fort personen som svarer nei hver gang om jeg er i en sånn gruppe, og da går folk lei av å spørre etter hvert :crazy:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 13:14
Juicebox skrev: 07 mai 2020, 13:06
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 01:45 Snapchat er jo en kanal hvor man kun deler bilder.
Nå la du på deg 50 år ekstra :P
Haha, mulig det. Så vidt jeg vet så er eneste mulighet å sende bilder med noe tekst på. Man kan jo chatte der også, men man kan så vidt jeg vet ikke ta vare på meldingene man får, så sant ikke motpart har satt dette i innstillingene.

Det finnes sikkert mange måter og rettferdigjøre bruken av SnapChat på, men selv så føler jeg den båten har gått. Føler ikke SnapChat er en tjeneste jeg vil gjøre meg avhengig av.
Hehe Joda neida... jeg tror det beste for deg er å ikke skrive så mye mer om Snapchat haha! :roll

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 07 mai 2020, 13:40
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 13:14
Juicebox skrev: 07 mai 2020, 13:06
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 01:45 Snapchat er jo en kanal hvor man kun deler bilder.
Nå la du på deg 50 år ekstra :P
Haha, mulig det. Så vidt jeg vet så er eneste mulighet å sende bilder med noe tekst på. Man kan jo chatte der også, men man kan så vidt jeg vet ikke ta vare på meldingene man får, så sant ikke motpart har satt dette i innstillingene.

Det finnes sikkert mange måter og rettferdigjøre bruken av SnapChat på, men selv så føler jeg den båten har gått. Føler ikke SnapChat er en tjeneste jeg vil gjøre meg avhengig av.
Hehe Joda neida... jeg tror det beste for deg er å ikke skrive så mye mer om Snapchat haha! :roll
Fullt mulig det. Men jeg er ikke så opptatt av hva andre tenker om meg når dem leser det jeg skriver. Det hadde evt. vært mer innbringende hvis noen faktisk forklarte hvorfor jeg tar feil. Da lærer man kanskje noe i samme slengen :thumleft

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 13:43
Juicebox skrev: 07 mai 2020, 13:40
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 13:14
Juicebox skrev: 07 mai 2020, 13:06
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 01:45 Snapchat er jo en kanal hvor man kun deler bilder.
Nå la du på deg 50 år ekstra :P
Haha, mulig det. Så vidt jeg vet så er eneste mulighet å sende bilder med noe tekst på. Man kan jo chatte der også, men man kan så vidt jeg vet ikke ta vare på meldingene man får, så sant ikke motpart har satt dette i innstillingene.

Det finnes sikkert mange måter og rettferdigjøre bruken av SnapChat på, men selv så føler jeg den båten har gått. Føler ikke SnapChat er en tjeneste jeg vil gjøre meg avhengig av.
Hehe Joda neida... jeg tror det beste for deg er å ikke skrive så mye mer om Snapchat haha! :roll
Fullt mulig det. Men jeg er ikke så opptatt av hva andre tenker om meg når dem leser det jeg skriver. Det hadde evt. vært mer innbringende hvis noen faktisk forklarte hvorfor jeg tar feil. Da lærer man kanskje noe i samme slengen :thumleft
Nei, det tviler jeg ikke på og det er ikke problemet. Du skriver jo med så høy selvtillit men påstandene dine er feil. Jeg vil heller ikke å lære deg hvordan man bruker Snapchat, for det orker jeg ikke. Men det du har sagt er ihverfall feil, eneste muligheten er ikke bare å sende bilder med noe tekst på og du kan ta vare meldinger uavhengig av andre part.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 07 mai 2020, 14:14
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 13:43
Juicebox skrev: 07 mai 2020, 13:40
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 13:14
Juicebox skrev: 07 mai 2020, 13:06
Bjerknez skrev: 07 mai 2020, 01:45 Snapchat er jo en kanal hvor man kun deler bilder.
Nå la du på deg 50 år ekstra :P
Haha, mulig det. Så vidt jeg vet så er eneste mulighet å sende bilder med noe tekst på. Man kan jo chatte der også, men man kan så vidt jeg vet ikke ta vare på meldingene man får, så sant ikke motpart har satt dette i innstillingene.

Det finnes sikkert mange måter og rettferdigjøre bruken av SnapChat på, men selv så føler jeg den båten har gått. Føler ikke SnapChat er en tjeneste jeg vil gjøre meg avhengig av.
Hehe Joda neida... jeg tror det beste for deg er å ikke skrive så mye mer om Snapchat haha! :roll
Fullt mulig det. Men jeg er ikke så opptatt av hva andre tenker om meg når dem leser det jeg skriver. Det hadde evt. vært mer innbringende hvis noen faktisk forklarte hvorfor jeg tar feil. Da lærer man kanskje noe i samme slengen :thumleft
Nei, det tviler jeg ikke på og det er ikke problemet. Du skriver jo med så høy selvtillit men påstandene dine er feil. Jeg vil heller ikke å lære deg hvordan man bruker Snapchat, for det orker jeg ikke. Men det du har sagt er ihverfall feil, eneste muligheten er ikke bare å sende bilder med noe tekst på og du kan ta vare meldinger uavhengig av andre part.
Skriver jeg med høy selvtillitt når jeg åpenbart skriver at SnapChat ikke er den appen jeg forstår meg mest på?

Hele poenget mitt er at Snapchat er et dårlig alternativ når det kommer til å komunisere med flere mens man er på farten, samt dele bilder etc. Det funker helt sikkert, men det finnes tjenester som fungerer bedre.

Men opplys meg gjerne hvorfor man burde velge SnapChat fremfor feks. en lukket Facebook gruppe i slike tillfeller som TS nevner. Det er DET jeg vil høre. Å ja.. jeg VIL faktisk gjerne bli overbevist om at SnapChar er en mer egnet tjeneste hvis det er det. For som sagt, kan jeg ta feil.

jeg vet at man kan chatte og sende bilder med tekst på via SnapChat. jeg vet også som tidligere nevnt at man kan bestemme om mottakeren skal kun få se bildet/chat meldingen i noen sekunder eller for ever etc.

Men det jeg lurer på er, hvorfor velge SnapChat overfor Facebook og lukket gruppe? Hva kan Snapchat tilby som gjør det bedre?

Facebook har nesten 1 million flere brukere enn SnapChat i Norge. Derfor tror jeg bare av den grunn at Facebook er et bedre valg hvis formålet er å nå ut til flest mulig på en enkel måte.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Juicebox »

Men nå endret du mye og kommer med andre greier... samma.

Uansett, det var sikkert ikke ment til meg men jeg har ikke sagt at Snapchat er bedre eller dårligere enn fb. Men i dette tilfellet så syns jeg faktisk at det er sant hehe. Sc er enkelt og er ryddig og mer "intimt" enn fb der det kryr av folk og reklame. Om jeg skulle vært med på en slik gruppe så vil jeg helst ha det ryddig og rett på sak, ikke masse diskusjoner og prat, og det er sc mye bedre til.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Du tar også litt feil av Facebook her. En facebook gruppe kryr kun av de folkene man velger å legge til i gruppen. Diskusjoner tar vi her inne, men kjappe beskjeder og opplysninger til andre underveis gjør man i gruppen, og bildene blir liggende til administrator av gruppen sletter dem etc.

Da kan alle i etterkant gå inn i gruppen og se akkurat det samme som alle andre, mens på Snapchat blir på en måte alt mer personlig. SLik jeg har forstått det.

Men jeg skjønner jo også at det går mye på vaner her. Alt fremstår jo som uhyre enkelt når man kan det og har brukt det lenge. Personlig er jeg nok ingen ekspert på noe sosiale medier, selv om jeg forstår greit hvordan de funker til daglig.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Juicebox »

Jeg skjønner hva du mener, men i praksis så er det annerledes. Men vet du hva? Jeg velger å avslutte denne diskusjonen her for jeg orker ikke å diskutere hva som er best av fb og sc

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Sakkle »

Juicebox skrev: 07 mai 2020, 14:39 Uansett, det var sikkert ikke ment til meg men jeg har ikke sagt at Snapchat er bedre eller dårligere enn fb. Men i dette tilfellet så syns jeg faktisk at det er sant hehe. Sc er enkelt og er ryddig og mer "intimt" enn fb der det kryr av folk og reklame.
Der får vi være enige om å være uenige as. Jeg tolererer Snap fordi enkelte av mine bekjente insisterer på å kommuniserer der og jeg ikke gidder å ta den diskusjonen, men liker det ikke. Det er rørete, uintuitivt og ting forsvinner helt random. Jeg skjønner at greia med Spapchat er at bilder kan ses i 10 sek etc. men hvorfor forsvinner chat meldinger? Det gir jo ingen mening. Hopper du inn i en samtale mellom andre er plutselig halvparten av meldingene, og med dem hele konteksten borte. Nei, jeg liker det ikke...

Mye feil med FB også men der forsvinner i alle fall ikke meldingene, og om noen sletter sin melding står det i det minste at den er slettet.

Ikke mening å kuppe tråden btw :redface

EDIT:
Juicebox skrev: 07 mai 2020, 15:02 Jeg skjønner hva du mener, men i praksis så er det annerledes. Men vet du hva? Jeg velger å avslutte denne diskusjonen her for jeg orker ikke å diskutere hva som er best av fb og sc
Denne så jeg akkurat litt for sent... Ja vi gir oss der. Best det.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Juicebox »

Sakkle, da funker ikke appen din som den skal.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, ja vi kan gi oss der :thumleft

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av kgjersda »

Blir ikkje mange spontanturane dagane framover
Screenshot_20200507-180659_Chrome.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

ZZR-Erling

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av ZZR-Erling »

Noen liker vel ikke å ha en Facebookprofil, eller synes det er mest bare tull.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 655
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Spontan tur/kjøre i dag

Legg inn av Nomade »

kgjersda skrev: 07 mai 2020, 18:08 Blir ikkje mange spontanturane dagane framover

Screenshot_20200507-180659_Chrome.jpg
Ingen problemer med spontane turer fremover :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar