Bagasjeløsninger på MT09

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
MT09
Innlegg: 33
Registrert: 20 apr 2019, 21:27
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 2017

Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av MT09 »

Om noen her har bilder og tips til bagasjeløsninger til Yamaha MT09 så hadde jeg satt pris på det:)
Ser for meg at harde side kofferter og toppkoffert utgår

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av Olav K »

Hva vil du ha med deg da?
Klær for en helgetur til hotell, eller camping med telt?

Det finnes muligheter for alt, også med myke bagasjeløsninger. :thumleft
Er bare å google litt så finner du sikkert det du ser etter :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av FredrikE24 »

Hvilken grad av bagasjering er det du tenker?

Med masse turkjøring så foretrekker jeg alltid harde kofferter. Selv kjører jeg med harde kofferter på begge syklene mine permanent. Det er veldig praktisk. Brukes daglig og de er låst fast til sykkel og låst for åpning

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 290
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Oslo

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av tormodg »

Har harde kofferter på side og topp på min Tracer 900. Veldig fornøyd med dem. Har i tillegg en 60L soft bag som kan erstatte toppboksen når jeg trenger litt mer stæsj på langtur.
Sist redigert av tormodg den 09 jul 2020, 10:20, redigert 1 gang totalt.

MT09
Innlegg: 33
Registrert: 20 apr 2019, 21:27
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 2017

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av MT09 »

Olav K skrev: 07 jun 2020, 21:45 Hva vil du ha med deg da?
Klær for en helgetur til hotell, eller camping med telt?

Det finnes muligheter for alt, også med myke bagasjeløsninger. :thumleft
Er bare å google litt så finner du sikkert det du ser etter :)
Blir Nordkapptur, 150mil så vil nok gå med en uke👍 Planen er å ha med telt! Men nå må ikke jeg ha teltet på min sykkel🙂

Rha
Innlegg: 287
Registrert: 04 jul 2017, 22:26
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av Rha »

Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

MT09
Innlegg: 33
Registrert: 20 apr 2019, 21:27
Motorsykkelen din: Yamaha MT09 2017

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av MT09 »

FredrikE24 skrev: 07 jun 2020, 21:45 Hvilken grad av bagasjering er det du tenker?

Med masse turkjøring så foretrekker jeg alltid harde kofferter. Selv kjører jeg med harde kofferter på begge syklene mine permanent. Det er veldig praktisk. Brukes daglig og de er låst fast til sykkel og låst for åpning

Nordkapptur 150mil, glemte å nevne at jeg har originale Yamaha sidevesker fra før av🤦‍♂️ Så blir jo en veske eller en drybag bak i tillegg så jeg for meg🙂

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av freddy123 »

Jeg har slike vesker som ble linket til over her også tenkte jeg å gå til innkjøp av en kriega us30l vanntett pakksekk som stoppes fast til sete. Evt se om jeg får til å stroppe fast biltema sin pakksekk på en fornuftig måte.

Er det for lite også kan man supplementere med en tankveske også, da bør man ha nok plass

Kjøpte MT09 i pinsehelgen og gleder meg til mange fine km med den i sommer

Sjekk ut Alf graarud sin nettbutikk de har mye deler til MT09

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av FredrikE24 »

På en MT09 er jo det litt av en tur :redface
Lykke til!

utrolig
Innlegg: 1
Registrert: 08 jul 2020, 08:41
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av utrolig »

Har sett en del MT-09 med Kriega setup. Har bestillt meg en selv som jeg venter på.

https://www.norsafe.net/bagasje-kriega/ ... s-combo-70

Bestilte selv 30 liters hovedsekken, så kan jeg evt bygge på med 20 literssekker på sidene, eller over senere.

Brukeravatar
VindR
Innlegg: 256
Registrert: 05 aug 2019, 17:32
Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
Sted: Gjøvik

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av VindR »

Støtter idéen til freddy123 og utrolig. Jeg fikk problemer med noen myke sidevesker som jeg brukte på langtur nå. Stakk innom Biker Shop i Trondheim (vi var heldigvis i nærheten) og kjøpte Kriega Drypak US30 som jeg monterte på sykkelen. Denne har masse smarte funksjoner, er vanntette (noe jeg fikk skikkelig testet), kan utvides med flere bagger og sitter veldig godt på sykkelen (MT-09). Anbefales :twothumbs:

Har dessverre ikke noen bilder av den på sykkelen akkurat nå, men den sitter veldig fint og godt på, og gir fortsatt grei plass til fører (så lenge du monterer den ganske langt bak). Du MÅ jo heller ikke ha en 30 liters, da du kan sette sammen flere små også.

https://biker-shop.no/product/kriega-drypack-us30

FredrikE24 skrev: 07 jun 2020, 22:49 På en MT09 er jo det litt av en tur :redface
Lykke til!
Kjørte 170-180 mil med min MT-09 på noen dager nå, med stock Street Rally sete (det er litt høyere og litt smalere enn originalt). Ikke noe stress ;) :P
Bilde
KTM 1290 Super Duke R
Instagram: @vindriste
YouTube: VindR

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av Hansien »

Etter å ha studert baggen til Vindr i noen mil nå så tror jeg vil anbefalt folk å starte med Kriega US30, eventuelt US20, også bygget på den eller skaffet sidevæsker ved behov for mer plass.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av kjellv »

Ta en kikk på Hepco&Becker. Importeres av SPS i Norge og selges fra de fleste MC forhandlere. https://www.hepco-shop.de/en/meinbike/yamaha/mt-09-2017 På første bilde er det C-bow fester og de små Orbit boksene, men se også på de andre løsningene fra H&B. Lock-it festene gir muligheter for større bokser. Disse festene er enkle å ta av når boksene ikke brukes.

Husk gjerne at AGM er blitt så store at de havner aller først i alle søk på nettet sammen med XLmoto, og har nå en posisjon som lett kan oppleves som om de en nesten alene om mange produkter. Din lokale forhandler kan ha de samme varene og prisene som AGM, men blir ikke synlig i nettsøk.
Støtt din lokale forhandler dersom du ønsker beholde den.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Bagasjeløsninger på MT09

Legg inn av rolf-arne »

MT09 skrev:

Nordkapptur 150mil, glemte å nevne at jeg har originale Yamaha sidevesker fra før av🤦‍♂️ Så blir jo en veske eller en drybag bak i tillegg så jeg for meg🙂
Velkommen
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar