Dagstur-retur Veggeli-Oslo

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagstur-retur Veggeli-Oslo

Legg inn av Bjerknez »

niko skrev: 08 jul 2020, 14:36 Dagstur-retur Oslo Veggli
Tenker å kjøre ned til Sande, ta Hanekleiva, langs Eikeren, Kongsberg, over Bolkesjø OG SÅ KOMMER SPØRSMÅLENE:
Hvilken side av Tinnsjøen nordover (forutsatt at vi kan krysse over fra Austbygda til Veggli)?
Er det i så fall kjørbart fra Austbygde til Veggli? Med kjørbart mener jeg asfalt :D
Tenkte Numedal hjemover igjen.
Alternativt får vi holde oss på Numedals-sida. Vi har hele dagen, men må være i Veggli kl. 16. Blir glad for gode tips :D
Jeg er ikke veldig kjent der, men beit meg litt merke i at dagsturen er på 24 mil? I utgangspunktet en strekning man kjører på 3-4 timer om man tar det pent.

Du er sikker på at du ikke vil vurdere en litt lenger tur?

Når man først koser seg på salen går milene fort... :)

Jeg kjører i retning Molde om en ukes tid og planen denne gangen er å ta alt i en jafs, uten overnatting og heller skeie ut lit på hjemmoverveien. Det er ca. 70 mil til Molde med noen krumspring og det går helt fint hvis man beregner god tid og starter grytidlig. Men normalt sett vil jeg si 40 mil er en ganske fin og behagelig dagstur. :)

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Dagstur-retur Veggeli-Oslo

Legg inn av niko »

Bjerknez skrev: 09 jul 2020, 07:30
niko skrev: 08 jul 2020, 14:36 Dagstur-retur Oslo Veggli
Tenker å kjøre ned til Sande, ta Hanekleiva, langs Eikeren, Kongsberg, over Bolkesjø OG SÅ KOMMER SPØRSMÅLENE:
Hvilken side av Tinnsjøen nordover (forutsatt at vi kan krysse over fra Austbygda til Veggli)?
Er det i så fall kjørbart fra Austbygde til Veggli? Med kjørbart mener jeg asfalt :D
Tenkte Numedal hjemover igjen.
Alternativt får vi holde oss på Numedals-sida. Vi har hele dagen, men må være i Veggli kl. 16. Blir glad for gode tips :D
Jeg er ikke veldig kjent der, men beit meg litt merke i at dagsturen er på 24 mil? I utgangspunktet en strekning man kjører på 3-4 timer om man tar det pent.

Du er sikker på at du ikke vil vurdere en litt lenger tur?

Når man først koser seg på salen går milene fort... :)

Jeg kjører i retning Molde om en ukes tid og planen denne gangen er å ta alt i en jafs, uten overnatting og heller skeie ut lit på hjemmoverveien. Det er ca. 70 mil til Molde med noen krumspring og det går helt fint hvis man beregner god tid og starter grytidlig. Men normalt sett vil jeg si 40 mil er en ganske fin og behagelig dagstur. :)
Enig. Det er kort, men første tur med kompis som ikke er vant til kruseturer, han er en gruser :-). Så jeg har tenkt på det, og det kan godt hende vi legger inn en lengre sløyfe. Kommer litt an på når vi starter også :-).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagstur-retur Veggeli-Oslo

Legg inn av Bjerknez »

I see :thumleft

Svar