God dagstur ...

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: God dagstur ...

Legg inn av oivindg »

Dette er forsåvidt ikke en dagstur, så den bør kanskje flyttes et annet sted?

Jeg tok denne turen i dag. Jondalen til Bolkesjø er klassisk. Turen fra Bolkesjø til Notodden over Follsjå er ikke like fin, da det er litt humpete og uoversiktlig. Hadde jeg hatt bedre tid hadde jeg tatt omveien om Gransherad. Fra Notodden tok jeg 360 til litt etter Hjuksebø, så Valebøveien mot Skien. Valebøveien er den morsomste veien jeg har kjørt så langt. Masse fine, oversiktlige svinger uten noen store overraskelser. Fantastisk moro! Nærmere Skien møtte jeg @pingvin, så jeg slo følge med ham tilbake til Notodden, der jeg svingte hjemover mot Kongsberg. Veldig trivelig å møte forumfolk, selv om han måtte vente på meg i noen kryss på veien oppover. :roll
Screenshot 2020-09-14 202055.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: God dagstur ...

Legg inn av dypen »

Litt mer spennende veier sammenlignet med det jeg kjørte i dag, men over 20 grader og fint kjørevær :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: God dagstur ...

Legg inn av pingvin »

oivindg skrev: 14 sep 2020, 20:27 Jeg tok denne turen i dag. Jondalen til Bolkesjø er klassisk. Turen fra Bolkesjø til Notodden over Follsjå er ikke like fin, da det er litt humpete og uoversiktlig. Hadde jeg hatt bedre tid hadde jeg tatt omveien om Gransherad. Fra Notodden tok jeg 360 til litt etter Hjuksebø, så Valebøveien mot Skien. Valebøveien er den morsomste veien jeg har kjørt så langt. Masse fine, oversiktlige svinger uten noen store overraskelser. Fantastisk moro! Nærmere Skien møtte jeg @pingvin, så jeg slo følge med ham tilbake til Notodden, der jeg svingte hjemover mot Kongsberg. Veldig trivelig å møte forumfolk, selv om han måtte vente på meg i noen kryss på veien oppover. :roll
Hyggelig å treffes igjen, Øyvind :thumleft Ikke unaturlig at litt tempoforskjell med tanke på du fikk lappen for noen dager siden, men egentlig bra kjørte med deg, fikk fokus litt vekk fra street racing...selv om sprakk litt her og der :redface Siste(?) turen på høsten kan være farlig.

Veldig fin R1200R, alltid likt disse og vært på short listen flere ganger. Bakfelgen på enkeltsvingen er jo et kunstverk :thumleft

Helgarderte meg og blokkerte allerede i forrige uke møtekalenderen mandag, tirsdag og onsdag etter lunch (slettet tirsdag og onsdag nå) så dro kl14 fra Kongsberg og kjørte Kongsberg-Bolkesjø-Gransherad-Seljord-Kvitseid-Fjågesund-Lunde-Drangedal-Skien-Valebø-Notodden-Kongsberg, kanontur i perfekt temperatur. Kvitseid-Fjågesund-Lunde anbefales, smal, svingete og kupert men fin asfalt. Må være 100% fokusert da bare blinde svinger og bakketopper. Her eneste sletta på hele denne strekningen:

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: God dagstur ...

Legg inn av ErikW »

Lurte på imorgen Søndag fra Skien over Hovin og videre Imingfjell så Rødberg osv en vei hjemover
Noen andre?

Svar