Europa tur på grønt gult og rødt

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Europa tur på grønt gult og rødt

Legg inn av kaiu »

Tatt en tur nedover tross corona tider. Utgangspunktet var å holde seg i grønne land som så ble gule og noen røde.
Reiser alene og camper hele veien og tar selvsagt karantene nå jeg kommer hjem. Jobber med IT stort sett hjemmefra så ikke problemer med det.

Legger ved LocaToWeb link for turen som enda holder på noen dager. Jobb starter 1 september igjen. Turen går uten den store planen.

https://locatoweb.com/map/single/0435215004

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Europa tur på grønt gult og rødt

Legg inn av MGR1 »

Tøft! Ser at du koste deg i Harz og i Schwarzwald :-).

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Europa tur på grønt gult og rødt

Legg inn av kaiu »

Ja. Hadde ikke planlagt det men svingte av autobahn på rett sted og pratet med en kar på campingen som hadde KTM også og han sa det var mye fine veier i Harz. Så da ble det 2 dager :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Europa tur på grønt gult og rødt

Legg inn av rolf-arne »

kaiu skrev: 18 aug 2020, 18:28 Turen går uten den store planen.

https://locatoweb.com/map/single/0435215004
Beste plan det har jeg funnet ut,, pakk og dra , det funker for meg... :lol
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Europa tur på grønt gult og rødt

Legg inn av kaiu »

Da er årets langtur over. Kom hjem på onsdag kl. 05:00 om morgenen. Ble totalt 18 dager i telt i Tyskland, Frankrike og Italia som ble avsluttet med 3 behagelige dager på hotell i Riva del Garda.

Blitt mange fine dager med utrolig flotte inntrykk selv om man har holdt seg for seg selv og merker at alle har pandemien som bakteppe. Har således passet fint med en solo tur på MC.

Turen var ikke planlagt i noe detalj så valg ble tatt på sparket og sikkert mange ting jeg ikke fikk med meg men utrolig deilig å bare kunne svinge av veien når man så noen av interesse eller ett skilt til ett fjell pass.

Batteriene på mobilen gikk ut på vei hjem etter 18 timer så locatoweb ble ikke oppdater på siste timene og mangler noen må deler når jeg glemte å starte appen de dagene jeg kjørte. Ellers ligger ruten her som jeg kjørte her https://locatoweb.com/map/single/0435215004

Hjemturen ble direkte fra Garda sjøen til Oslo via land (moa ingen ferger). Så 2.200 km på 23 timer ble en litt drøy avslutting på ferie kjøringen 😊, men da ble det ikke noe karantene heller når jeg kom hjem.

Neste år får det blir Spania eller øst Europa tur tror jeg.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Europa tur på grønt gult og rødt

Legg inn av erik m »

For en flott tur!
Vi hadde planlagt en litt mindre versjon i år; Kiel og småveier gjennom Weserland til Flensburg, så ei uke med koseturer rundt Mosel/Hunsrück/Mittelrhein og A7 tilbake. Men vi tok ikke sjansen, telting er vi nok ferdige med, og 10 dager i karantene hadde også passa dårlig.
Neste år!

Svar