Rundtur i Norge - hjelp til planlegging

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Rundtur i Norge - hjelp til planlegging

Legg inn av rolf-arne »

oivindg skrev:Bra tips om Stryn, niko og rolf-arne!

Ser ut som vi flytter turen til starten av august, også etter tips på forumet.
Blir det tur ... ...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Rundtur i Norge - hjelp til planlegging

Legg inn av oivindg »

rolf-arne skrev:
oivindg skrev:Bra tips om Stryn, niko og rolf-arne!

Ser ut som vi flytter turen til starten av august, også etter tips på forumet.
Blir det tur ... ...
Ikke i år. Har vært for usikkert om amerikaneren kunne reise hit og eventuelle covidtiltak som ville gjelde. Vi prøver å få til tur neste år.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Rundtur i Norge - hjelp til planlegging

Legg inn av rolf-arne »

oivindg skrev: 13 jun 2021, 20:43
rolf-arne skrev:
oivindg skrev:Bra tips om Stryn, niko og rolf-arne!

Ser ut som vi flytter turen til starten av august, også etter tips på forumet.
Blir det tur ... ...
Ikke i år. Har vært for usikkert om amerikaneren kunne reise hit og eventuelle covidtiltak som ville gjelde. Vi prøver å få til tur neste år.
Ja en sånn tur tar man ikke akkurat på sparket :lol
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Rundtur i Norge - hjelp til planlegging

Legg inn av ErikW »

Hei
Har akkurat hatt en 10 dagers tur til Sortland, Andøya og Lofoten.
Startet Torsdag kl 11 og kjørte direkte til Røros dag 1 ca 54 mil. Dag 2 Mosjøen, ca det samme mila. Dag 3 Sortland hotell med 3 netter der. Rundturer på Andøya over alt. Sortland over det meste.
Forflyttet oss til Lofoten og hotell der 1 natt. Får plutselig SMS kl 11 samme dag at fergen vår kl 20.45 Mosknes Bodø er innstilt. Da er vi i bunn av Lofoten.
Kjører opp til Lødingen og ferge over til Bognes. Videre gjennom natten og ender i full stopp i 2,5 time pga. Tunell vask, så klokka blir 02.55 før hotellsengen entres og 67 mil er unnagjort.
Videre til Bodø og vei 17 og diverse ferger. Så til Oppdal med overnatting. Oppdag hjem med 55 mil. Total kjøredistansen for oss 8 BMW'r på tur 4507 km på 10 dager.
Tiden går på tur, så planlegg godt. 2 uker til Nordkapp og det andre du nevner er for knapp tid.

Ta Andøya, Sortland og Vesterålen på kryss å tvers. Masse flott å se på. Lofoten imponerte ikke meg mer enn de stedene jeg nevner ført. De skal jeg besøke neste år også, men da skal teltet med!

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Rundtur i Norge - hjelp til planlegging

Legg inn av niko »

ErikW skrev: 14 jun 2021, 23:25
Ta Andøya, Sortland og Vesterålen på kryss å tvers. Masse flott å se på. Lofoten imponerte ikke meg mer enn de stedene jeg nevner ført. De skal jeg besøke neste år også, men da skal teltet med!
Akkurat det der har slått meg også. Veldig mye fint nordpå som IKKE er Lofoten. Stoppa på Senja forrige tur, men da parkerte jeg sykkelen mens jeg var der. Måtte hvile rompa. På neste tur skal Vesterålen, Andøya og Senja utforskes grundig. Om vær og alt annet vil kan det godt hende det blir etter forumtreffet.

ErikW
Innlegg: 684
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Rundtur i Norge - hjelp til planlegging

Legg inn av ErikW »

niko skrev: 15 jun 2021, 08:27
ErikW skrev: 14 jun 2021, 23:25
Ta Andøya, Sortland og Vesterålen på kryss å tvers. Masse flott å se på. Lofoten imponerte ikke meg mer enn de stedene jeg nevner ført. De skal jeg besøke neste år også, men da skal teltet med!
Akkurat det der har slått meg også. Veldig mye fint nordpå som IKKE er Lofoten. Stoppa på Senja forrige tur, men da parkerte jeg sykkelen mens jeg var der. Måtte hvile rompa. På neste tur skal Vesterålen, Andøya og Senja utforskes grundig. Om vær og alt annet vil kan det godt hende det blir etter forumtreffet.
Helt sant det Niko. Lofoten var som sagt kjempe det også, men Andøya over alt var helt magisk bra. Mer ro også. Vi havnet på en nedlagt stengt vei, som ble til en krøttersti, men selv helt ny R1250 RT, samt BMW 1600 GTL klarte å komme seg gjennom. Der opplevde vi 2 x Havørn på rimelig nært hold også. Det samme på Vesterålen. Tråle rundt der i godt vær er bare fantastiskt.

Svar