Forumtreff i 2010

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Jalmar »

Bimma skrev:
Jalmar skrev:Det er bare en ting å si AJ, du har ikke sett de VIRKELIG FINE mc-veiene i Sverige. Milevis med grusveier som bare venter på å bli utforsket. Særlig spennende blir det hvis man har med seg Bimma som guide. Fullt nedlegg og kneskrap er ingen hindring selvom rullegrusen spretter rundt øra på deg. :lol
Huff ja, husker turen vår i Dalarna i fjor..... :oh Det hender jeg blir litt revet med....hehe :knegg Og det er tydeligvis smittsomt også. :lol
Ja, men når fothvilerne på Voyageren subba i svingene på grusen fant jeg ut at det var på tide med en fotostopp. Det får være måte på moro. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Bimma »

Jalmar skrev:
Bimma skrev:
Jalmar skrev:Det er bare en ting å si AJ, du har ikke sett de VIRKELIG FINE mc-veiene i Sverige. Milevis med grusveier som bare venter på å bli utforsket. Særlig spennende blir det hvis man har med seg Bimma som guide. Fullt nedlegg og kneskrap er ingen hindring selvom rullegrusen spretter rundt øra på deg. :lol
Huff ja, husker turen vår i Dalarna i fjor..... :oh Det hender jeg blir litt revet med....hehe :knegg Og det er tydeligvis smittsomt også. :lol
Ja, men når fothvilerne på Voyageren subba i svingene på grusen fant jeg ut at det var på tide med en fotostopp. Det får være måte på moro. :mk
Jepp, tror nok det var lurt. Begge trengte å få ned adrenalinet en smule....hehe. Men GØY var det, ingen tvil om det. Hadde vært artig å se uttrykket til de grussyklene vi passerte... :mk

Hmmm.......hadde selvsagt akkurat redigert innlegget mitt da du fant ut at du skulle sitere. TYPISK, asså..hehe.... 8)
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Jalmar »

Hovedsaken er jo ikke å komme så fort fram da.... Eller jo, det er det... :lol
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Dexter »

Jeg foreslår at det lages en "treffkalender" på forumet slik at det er mulig å sortere ut både tid, arrangør, sted, deltakere/påmelding osv. Jeg har sittet rimelig lenge og lest, men det er jammen vanskelig å dra ut konklusjoner fra disse trådene når svar nr. 3 sklir ut med en eller annen vits :knegg Ikke noe galt med det, men konklusjonene må kunne samles en eller annen plass... Videre tenker jeg jo at brukerne på forumet er jo til en viss grad geografisk spredt, så om det blir et forumtreff en plass i nord så må vel ikke det passe for alle i sør osv... Selv er jeg med så lenge det passer med både frue, barn og jobb :thumleft Jeg ser for min egen del geografisk plassering med passerspissen i eget hus til radius av inntil 4 timers kjøring 1 vei. Da når jeg rimelig langt... :janikk treffene må gjerne ha 1 overnatting :prf

Hadde jeg bodd slik til skulle jeg gjerne invitert til sammenkomst, men skulle det komme mer enn 3 stk så blir det fort trangt her... :knegg -eller kanskje naboene ikke vil synes det er noe kult...

(et alternativ til kalender her, jeg setter den gjerne opp dersom vi vil ha den)

Edit: det finnes en del alternativer online også ser jeg. Har laget en test på denne siden: http://www.amiando.com/kongsberg.html" onclick="window.open(this.href);return false; denne siste er gratis, har påmelding og deltakerliste m.m.
Sist redigert av Dexter den 10 jan 2010, 11:07, redigert 2 ganger totalt.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:
(et alternativ til kalender her, jeg setter den gjerne opp dersom vi vil ha den)

DETTE høres ut som en meget bra forslag! :thumleft :thumleft Kan du sette opp et forslag til hvordan dette vil bli rent funksjonsmessig?.....Kan den embeddes inn i egen tråd, eller hvordan vil den fungerer opp i mot selve forumet og oss brukere?

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:
Dexter skrev:
(et alternativ til kalender her, jeg setter den gjerne opp dersom vi vil ha den)

DETTE høres ut som en meget bra forslag! :thumleft :thumleft Kan du sette opp et forslag til hvordan dette vil bli rent funksjonsmessig?.....Kan den embeddes inn i egen tråd, eller hvordan vil den fungerer opp i mot selve forumet og oss brukere?
Den kan settes inn i en låst "kalender" tråd ved bruk av iframe, men hvordan det vil se ut er jeg ikke sikker på da dette enda ikke er testet. Jeg har brukt iframe på andre phpbb-forum uten problemer. På hjemmesiden til kalenderen finnes det "demo" på noen forskjellige formater. Vi får uansett en kalender som vi kan fylle med det vi måtte ønske selv om det ikke skulle la seg implementere som en del av forumet. Jeg har lett etter "mods" til forumet, men denne kategorien fant jeg altså ikke, derfor denne kalenderen som et forslag.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av evike »

Bare for å ha nevnt det, så har vi ca. 2 mål med nokså flatt gress. Har dere med telt, så er det plass til mange her i hagen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Dexter »

evike skrev:Bare for å ha nevnt det, så har vi ca. 2 mål med nokså flatt gress. Har dere med telt, så er det plass til mange her i hagen.
Du får invitere til et vår-treff da ::) :mc6
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av rogg »

God ide... Her tenker jeg AJ ordner med kalender i forumet, og kan legge inn treff.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Dexter »

rogg skrev:God ide... Her tenker jeg AJ ordner med kalender i forumet, og kan legge inn treff.
Uansett hvilken løsning bare det blir litt enklere å få en oversikt
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:
rogg skrev:God ide... Her tenker jeg AJ ordner med kalender i forumet, og kan legge inn treff.
Uansett hvilken løsning bare det blir litt enklere å få en oversikt
Har bare kjapt lest over postene med denne kalenderidéen. Virker som en meget god idé :thumleft

Men hvis den krever tilgang til de 'innerste hemmelighetene' i phpBB programvaren så må dette ordnes i samhandling med fireman - sjefsadministratoren - som har satt opp Forumet.

Men for egen del er jeg absolutt for en slik kalender og siden vi har dyktige datafolk som Dexter, Globe og Onsløv (rekkefølgen tilfeldig valgt, folkens ;-) ;) ) og helt sikkert andre som har god peiling også, så er det vel bare å sette i gang?

Kan du, Dexter, som kom med forslaget (tror jeg det var... :scratch ) sette i gang og evt. ta kontakt med fireman der det er nødvendig?

Jeg har ikke drøftet dette med fireman, men jeg vet at han er meget interessert i å være med på videreutviklingen av Forumet. Så har jo rogg også meldt fra om at dette er interessant, så da er det bare å kjøre på! :prf

Så finner vi form og stil etter hvert, men det finnes vel templates/maler å bruke, vil jeg tro?
En kalender trenger vel kanskje ikke et eget forum? Det holder vel med en egen tråd i "Tur & Treff" forumet, går jeg ut fra?

Vel... alle slike spørsmål har vel Dexter og dere andre med god datakompetanse på phpBB allerede svarene klare på, tenker jeg :knegg

For ordens skyld; det jeg har skrevet i denne posten er skrevet 'fort og gæli', dvs. at jeg ikke har satt meg grundig inn i idéen og postene som er skrevet. Så hvis jeg har gått glipp av noe er det bare å skrike ut :-) :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Dexter »

Ja, det vil være tilstrekkelig å ha en slags "mal" som fylles ut som første post i en tråd der man faktisk konkret er kommet til at det planlegges en tur... trådstarter redigerer da dette innlegget ettersom informasjon kommer eller endres. Dette vil nok helt klart være enklest. Da trenger vi ikke å etablere eller installere noe som helst. Trenger bare å lage et forslag til mal og en rutine på hvordan vi bruker det. Jeg kan godt starte med forslag til mal jeg da siden dette var mitt ønske og savn :knegg
----------------------------------
Emnenavn bør vel helst være lik "Hva" eller være nogenlunde beskrivende. Resten av emnet kan jo være diskusjon om og rundt turen/treffet akkurat som før.
Hva: kaffetreff på shell hokksund
Tid og varighet: 1. april kl. 1200 og så lenge den enkelt vil
Øvrig info og beskrivelse: Møtes på Shell for en kopp kaffe og hyggelig prat
Sted/kjøreanvisning/kartutstnitt: Her (bruk gjerne google.no/maps)
Påmeldte:
  • Dexter
    AJ
    cheron
    osv
    osv
----------------------------------
Dette må kunne være et minimum av informasjon. Dette gjør at alle ved å lese første tråden i et emne med en gang ser hva det er snakk om så slipper man å lese et heeeeeelt emne bare for å finne ut når og hvor noe skal finne sted.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av AJ »

Jo, jo...
Husker det når du nevner det...
men den andre linken var likevel artig ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Globe »

;e

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Forumtreff i 2010

Legg inn av Siggen »

Dexter skrev:
evike skrev:Bare for å ha nevnt det, så har vi ca. 2 mål med nokså flatt gress. Har dere med telt, så er det plass til mange her i hagen.
Du får invitere til et vår-treff da ::) :mc6
Enig :=D>

Svar