Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av kjellv »

niko skrev:Lurer på om jeg kanskje kan ha tura fra meg. Kjente på det på vei hjem fra Touren i sommer. Været veksla mellom regnvær og stiv kuling hver for seg og i kombinasjon over Stryn og ned Gudbrandsdalen. Ikke hadde været vært noe særlig tidligere på Touren heller. Mens jeg klamra meg til sykkelen og skrudde opp et hakk i varmehåndtakene, filosoferte jeg litt over hva slags turer jeg liker best. Egentlig. Og det er dagsturer/ettermiddagsturer i godvær på tørr asfalt. Så akkurat nå tror jeg det er det det blir mest av til sommeren.
Slik kjenner jeg også på av og til når sesongen nærmer seg slutt. Antakelig et tegn på at det har vært en god sesong.
Men når våren kommer stiger reiselysten igjen, og jeg kommer på stadig nye steder og veier som må besøkes.
Ellers har vi mennesker en tendens til å fortrenge/glemme regnværsdagene først, og de fineste dagene og turene huskes best.
Jeg regner nok med at når våren og forsommeren kommer så klargjør du nok sykkel og telt for tur igjen Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av mekkern »

Telt regnvær fryse og andre ubehaglige turer er noe jeg prøver å unngå.
Kjøre tur og treffe regnvær er helt ok men å kjøre en hel dag med drittvær er ikke spesielt aktuelt- og da ikke krabbe i telt etterpå.

Nå er jeg blitt såpass gammel at jeg kan velge det bort.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av KåreDump »

Satser på Skottland, Nord-Irland og Irland til neste sommer.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av mekkern »

Håper forøvrig at 2020 turen til pyrineene blir aktuell i 2022
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av rolf-arne »

Planer for 2022 - jada dem begynner å ta litt form -- tur 1 fly til Oslo ta ut gamlesykkelen - tur rundt i Telemark og hele Tour ruta av i år som vei hjemover. Tur 2 bytte sykkel hjemme og dra til Spania via de Sveitsiske/Fransk alper 1 uke på tur ned til Spania- 1 uke i Pyrrenene - 4 dager avslapning nord om Barcelona, i uka rundt spania innom Gibraltar. Så på besøk i Porto- Portugal ei ukes tid - så innom Pyrrenene og ei ukes tur gjennom vest Frankrige. Hjemme midten av juli... så noen helgeturer i Nord -- så settes kursen mot alle de veian som ikke er utforsket sør og vest om Dovre - forhåpentligvis treff , service på sykkel og så sydover --- lite er spikret, men i år gikk det jo nesten etter planen så kanskje neste år går helt etter planen... mål setning er vel å nå opp på 2019 nivå---
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av rolf-arne »

KåreDump skrev: 28 sep 2021, 11:46 Satser på Skottland, Nord-Irland og Irland til neste sommer.
Om det normaliserer seg til neste mai så er det der jeg vil være da.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av kjellv »

rolf-arne skrev:
KåreDump skrev: 28 sep 2021, 11:46 Satser på Skottland, Nord-Irland og Irland til neste sommer.
Om det normaliserer seg til neste mai så er det der jeg vil være da.
Ta med hengeren da, og noen jerrykanner med bensin..

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37834
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av AJ »

ErikW skrev: 27 sep 2021, 22:14 Blir ihvertfall Aursjøveien + litt annet på vei opp og ned :thumleft :D
Har kikket litt på denne siden og kommet til at jeg bare må ta denne turen nå i 2022 :crazy: !
Kan jo ikke la denne glippe før man gir seg med MC-kjøringen... :[-( .
Ikke at det er noen umiddelbare planer om det :crazy: .
Men årene går så man vet aldri helt hvordan det blir år for år framover... :confused
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av rolf-arne »

Planer har endret seg men sommeren ser grei ut - som tidligere tenkt - den 12 juni skal jeg være i Leeds - 14 dager rundt i GB - ferge til Bilbao et par uker i Portugal og Frankrige
August på vestlandet fra den 15ende... på Vrådal.

Men som andre nevnte før , tidligere i høst at man satser på dagsturer - det kommer jeg også til å gjøre i sommer med et eller to unntak.

Endrer mye og har kjøpt en Sprinter som blir base for dagsturer - parkerer MC-bobilen i 4-7 dager og kjører dagsturer ut fra den. Både i Storbritania og Portugal-Frankrige...

Så er det jo betalt USA tur i september/oktober ...

Men som noen andre har nevnt - den helsa er med å avgjør - og her om dagen så fikk æ en kalddusj av legen - som kanskje stopper mye av det jeg har lyst til... men det e no æ som bestemme , helt til æ får etroms-enebolig uten utsikt.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 20 feb 2022, 20:30
ErikW skrev: 27 sep 2021, 22:14 Blir ihvertfall Aursjøveien + litt annet på vei opp og ned :thumleft :D
Har kikket litt på denne siden og kommet til at jeg bare må ta denne turen nå i 2022 :crazy: !
Kan jo ikke la denne glippe før man gir seg med MC-kjøringen... :[-( .
Ikke at det er noen umiddelbare planer om det :crazy: .
Men årene går så man vet aldri helt hvordan det blir år for år framover... :confused
Det synes jeg absolutt dere skal gjøre begge to!
Håper jeg får tid og anledning til å slå følge med dere på turen :thumleft

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av ErikW »

AJ skrev: 20 feb 2022, 20:30
ErikW skrev: 27 sep 2021, 22:14 Blir ihvertfall Aursjøveien + litt annet på vei opp og ned :thumleft :D
Har kikket litt på denne siden og kommet til at jeg bare må ta denne turen nå i 2022 :crazy: !
Kan jo ikke la denne glippe før man gir seg med MC-kjøringen... :[-( .
Ikke at det er noen umiddelbare planer om det :crazy: .
Men årene går så man vet aldri helt hvordan det blir år for år framover... :confused
Den Fredag 17 Juni drar jeg oppover til Stadlandet noen dager til en kompis og hytta hans. Tirsdag 21.06 eller Onsdag 22.06 drar jeg alene videre mot Eresfjord og inn mot Aursjøvegen. Har med telt og har en drøm om i bruke det på fjellet der og kanskje prøve fiske og gå litt der. Er det vær til det, så 2 netter på fjellet før videre mot Sunndalsøra. Derifra planløst videre og hjem på Søndag.
Har du lyst, så har du lov eller om det er flere som vil noe slikt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av kjellv »

ErikW skrev: 20 feb 2022, 22:41
AJ skrev: 20 feb 2022, 20:30
ErikW skrev: 27 sep 2021, 22:14 Blir ihvertfall Aursjøveien + litt annet på vei opp og ned :thumleft :D
Har kikket litt på denne siden og kommet til at jeg bare må ta denne turen nå i 2022 :crazy: !
Kan jo ikke la debne glippe før man gir seg med MC-kjøringen... :[-( .
Ikke at det er noen umiddelbare planer om det :crazy: .
Men årene går så man vet aldri helt hvordan det blir år for år framover... :confused
Den Fredag 17 Juni drar jeg oppover til Stadlandet noen dager til en kompis og hytta hans. Tirsdag 21.06 eller Onsdag 22.06 drar jeg alene videre mot Eresfjord og inn mot Aursjøvegen. Har med telt og har en drøm om i bruke det på fjellet der og kanskje prøve fiske og gå litt der. Er det vær til det, så 2 netter på fjellet før videre mot Sunndalsøra. Derifra planløst videre og hjem på Søndag.
Har du lyst, så har du lov eller om det er flere som vil noe slikt.
Dette blir jo lett å huske, St. Hans aften er du i Eikesdal. Jeg må se hva jeg kan få til :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av Bjerknez »

Det er en veldig vag sjanse for at jeg befinner meg i disse trakter rundt den 22.juni, og hvis jeg gjør det, så slår jeg følge. Men noe telt blir det ikke på meg. Det kommer litt ann på når jeg starter ferien i år. Må få ferdig en del logistikk på jobben før jeg vet svaret på det.

Men mest trolig er 22.juni en uke for tidlig i forhold til hvordan ting ligger ann nå...

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av ErikW »

kjellv skrev: 20 feb 2022, 23:04
ErikW skrev: 20 feb 2022, 22:41
AJ skrev: 20 feb 2022, 20:30
ErikW skrev: 27 sep 2021, 22:14 Blir ihvertfall Aursjøveien + litt annet på vei opp og ned :thumleft :D
Har kikket litt på denne siden og kommet til at jeg bare må ta denne turen nå i 2022 :crazy: !
Kan jo ikke la debne glippe før man gir seg med MC-kjøringen... :[-( .
Ikke at det er noen umiddelbare planer om det :crazy: .
Men årene går så man vet aldri helt hvordan det blir år for år framover... :confused
Den Fredag 17 Juni drar jeg oppover til Stadlandet noen dager til en kompis og hytta hans. Tirsdag 21.06 eller Onsdag 22.06 drar jeg alene videre mot Eresfjord og inn mot Aursjøvegen. Har med telt og har en drøm om i bruke det på fjellet der og kanskje prøve fiske og gå litt der. Er det vær til det, så 2 netter på fjellet før videre mot Sunndalsøra. Derifra planløst videre og hjem på Søndag.
Har du lyst, så har du lov eller om det er flere som vil noe slikt.
Dette blir jo lett å huske, St. Hans aften er du i Eikesdal. Jeg må se hva jeg kan få til :thumleft
Det hadde jo vært kult å fått til da Kjellv. Kanskje blir fer også. :thumleft

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Del gjerne allerede nå dine turplaner for 2022 sesongen!

Legg inn av Solo-rider »

Det er vel fremdeles lov å håpe på mcturer fremover... :mk Har har Lindesnes ,Lysebotn , Sulaskarvegen på lista over hvor jeg har lyst til å kjøre.
Litt uklart om det er vært å ta ferge inn Lysefjorden eller eventuelt kjøre ned og opp til Lysebotn.
Ser at det går turistferge og kombibåt inn fjorden i sommersesongen. Noen her som har erfaring med å tatt mc med på noen av disse ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Svar