Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av rolf-arne »

BjørnSover skrev: 23 feb 2022, 19:18 jeg har ikke dratt med campingutstyr på mc tur enda, så jeg aner ikke hvor mye plass campingutstyret tar på sykkelen. Men der er ikke mer en sovepose, liggeunderlag og hengekøye og evt lite telt som er ekstra. Erfaringsmessig pakker jeg det det er plass til - resten får være igjen hjemme.
Erfaringa etter tre sesonger på loffen :walk - er at man alltid har med for mye - denne turen blir for meg "bare" 5 dager og da skal jeg ha god plass i koffertene, kokesaker,litt vann,termos, mat for en dag , hengekøye, tarp, et tøy skift, et av to telt, jervenduken - toalett veska .
Du må jo tenke på treffet også - da er jeg tilbake i bobilen (og der er det mye rart :scratch )
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av Domino »

Dunpose i kompresjonspose er forholdsvis pakkevennlig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vestlands tour til 2022 treffet i Telemark

Legg inn av Bjerknez »

To dagers tur blir det på meg. to skift med klær og litt plass til noen ØL :)

Svar