Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av ojda »

Ja har`n ikke dratt på bakhjulet før, så gjør`n det hvertfall nå. :mc1
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Erman »

2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37875
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av AJ »

Ser også sånn ut når jeg er klar for tur:

Bilde
100 liters RevPack softbag med RevPack toppveske, SW Motech tankveske og originale Triumph sidevesker...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av MaxTron »

Ja,Nei, altså, æ har jo med mæ så forsvinnende lite når æ er på tur, så det er liksom ikke nå å snakke om, var vel en som la ut ett bilde da æ va på vei hjem fra nordnorgeturen tidlig i sommer... :redface
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av tagesk »

AJ skrev: Bilde
Termen "lavt tyngepunkt" var ikke den som slo meg.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37875
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:
AJ skrev: Bilde
Termen "lavt tyngepunkt" var ikke den som slo meg.

[TaSK]
Neivel...
Men jeg kan rapportere at RevPack'en - den svære greia helt øverst og bakerst ble brukt under PreHøst-turen og funket aldeles utmerket under alle forhold. Og det vil si under tildels høye hastigheter godt over det norske myndigheter har funnet opportunt å bestemme som en standard her i landet og under manøvrering i mer utfordrende situasjoner, som f.eks. opp og ned 'rullesteinstien' til Dalsnibba...

Jeg ble faktisk rimelig overrasket selv hvor godt RevPack'en fungerte - også på kurveintense Vestlandsveier.
Men kanskje ikke så rart siden det er en dedikert MCist fra USA som står bak produksjonen av bagasjeløsningen.
Ja, den ser unektelig noe "rar" og topptung ut på Tiger, men jeg kan love dere at den fungerer over all forventning. Også når sykkelen skal bukseres i lave hastigheter.
En av mine virkelig kloke investeringer hva gjelder MC-utstyr, om jeg tillater meg å være ubeskjeden...
:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev: Men jeg kan rapportere at RevPack'en - den svære greia helt øverst og bakerst ble brukt under PreHøst-turen og funket aldeles utmerket under alle forhold. Og det vil si under tildels høye hastigheter godt over det norske myndigheter har funnet opportunt å bestemme som en standard her i landet
Ble ikke vi enig om å ikke nevne farten under PreHøstTuren? ;e :terge
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37875
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:
AJ skrev: Men jeg kan rapportere at RevPack'en - den svære greia helt øverst og bakerst ble brukt under PreHøst-turen og funket aldeles utmerket under alle forhold. Og det vil si under tildels høye hastigheter godt over det norske myndigheter har funnet opportunt å bestemme som en standard her i landet
Ble ikke vi enig om å ikke nevne farten under PreHøstTuren? ;e :terge
Jo...
Og den er heller ikke nevnt annet enn at den (dessverre...? ) i enkelte tilfeller havnet noe over hva skiltene langs veien ga tydelig beskjed om...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Duville »

Hvis du har vekt i den der greia på toppen der så har du jo ett høyt tyngdepunkt og langt bak i tillegg. Det har jo ingen ting å si om det er en revpack eller ett annet navn....

Jeg merker det godt dersom jeg har toppboksen på og fyller den med vekt. Det er stor forskjell med og uten boksen ved litt god kjøring, selv om det på tur selvfølgelig ikke er problematisk å kjøre med boksen.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Duville »

Snikkeren skrev: Ble ikke vi enig om å ikke nevne farten under PreHøstTuren? ;e :terge

Hadde noen mil med Globe, Shedevil og Gismodude og de kjører vel aldri over noen grenser de vel............ i så fall må de ha kommet i dårlig selskap... :orefk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37875
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av AJ »

Duville skrev:Hvis du har vekt i den der greia på toppen der så har du jo ett høyt tyngdepunkt og langt bak i tillegg. Det har jo ingen ting å si om det er en revpack eller ett annet navn....
Det har du selvfølgelig rett i. En av RevPacks gode egenskaper er den fleksibe festeordningen som gjør at jeg har vært veldig fornøyd. Men måten den festes har ingenting med tyngdepunktet å gjøre og har sånn sett ingenting med meningene om dette å gjøre.
Det som kan nevnes og som gjelder spesielt Triumph Tiger er at denne sykkelen har en rimelig høy hekk og at den tross dette oppfører seg meget bra med bagasje helt der bak - være seg original toppboks eller denne softbag'en som jeg altså er meget godt fornøyd med...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Slik reiser jeg på tur.
Bagster tankveske, 21 liters Givi sidevesker,Militær pakksekk.
Får med meg alt fra øl til paracet,
:prop: :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37875
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av AJ »

Måtte bare teste i dag om jeg kan få brukt RevPack GearBag'en på den nye GIVI toppboksplata.
Denne er annerledes utformet enn den originale fra Triumph. Blant annet er det ingen mulighet for å tre festestropper gjennom åpninger i selve plata.
Derfor måtte det tenkes nye tanker og endelig etter et utall forsøk fant jeg en god løsning som sikrer at RevPack'en sitter godt festet slika t den verken flytter seg bakover, sideveis elelr forover (ved kraftig nedbremsing - svært viktig slik at verken fører eller passasjer får seg ubehagelig overraskelse.
I tillegg skulle plasseringen være slik at passasjeren får samme gode sitteplass som med Triumph og GIVI boksen.

Oppi RevPack'en har jeg plass til lavvo'en og to soveposer + litt til. Oppå Revpack'en to campingstoler og til slutt en del småting i den lille ekstrabag'en på toppen.

Dette sammen med Triumphs originale sidevesker og Bag Connection "GS" tankveske har vi god nok plass til to på tur.
Og skulle det være behov for mer har vi to store Sea to Summit vanntettet kompresjonsbager, som også rommer en god del.

Bilde

Bilde

Bilde

Bare sånn for ordens skyld:
De blå-hvite stroppene er kun brukt for å sikre campingstolene - det er ikke disse som fester selve RevPack'en!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av JohnnyTh »

Første som slår meg er: jøss disse karene drar sikkert på laaange turer.

Når jeg tar meg en tur, så har jeg Kappa sideveste og topp boks + tankveske. Er kona med blir toppboksen igjen hjemme så jeg han surre soveposer, telt og liggunderlag der. Dette holder somregel for en 1 til 2 ukers tur. Men har i det siste hatt litt mer fokus på små ting. Spesielt så tar det nye liggunderlaget bare halvparten av plassen av det gamle. Soveposer blir jo og bare mindre og mindre
Bilde

Tankvesken var ikke tilstede når bildet ble tatt.

Johnny
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Mysterion »

Bilde

Italia tur.... litt slakke vesker, men helt ok
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar