Hvordan ser din turklare MC ut? Bagasjeløsninger på MC

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Mysterion »

Bilde
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Northman »

Mysterion skrev:Bilde
Mysterion skrev:Bilde
De biltema veskene har holdt godt, tålt autobahn fart også, men mine er nå totalt utslitt. Tror de holdt i 4 år?

Greit nok, kosta jo "ingenting" men det som irriterte meg med var rulle/borrelås lukkingen på de.
It is better to exist unknown to the law.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Kawasaki »

JohnnyTh skrev:Første som slår meg er: jøss disse karene drar sikkert på laaange turer.

Når jeg tar meg en tur, så har jeg Kappa sideveste og topp boks + tankveske. Er kona med blir toppboksen igjen hjemme så jeg han surre soveposer, telt og liggunderlag der. Dette holder somregel for en 1 til 2 ukers tur. Men har i det siste hatt litt mer fokus på små ting. Spesielt så tar det nye liggunderlaget bare halvparten av plassen av det gamle. Soveposer blir jo og bare mindre og mindre
Bilde

Tankvesken var ikke tilstede når bildet ble tatt.

Johnny

Det var da en usedvanlig flott motorsykkel :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Globe »

Traff på Maxtron på norgestreffet i fjor, etter treffet, valgte han :redface å ta en liten ekstra tur nordover. Han kom innom trøndelagen på vei hjem igjen. Dette må kalles å være en turklar MC :thumleft

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av JohnnyTh »

Kawasaki skrev:
JohnnyTh skrev:Første som slår meg er: jøss disse karene drar sikkert på laaange turer.

Når jeg tar meg en tur, så har jeg Kappa sideveste og topp boks + tankveske. Er kona med blir toppboksen igjen hjemme så jeg han surre soveposer, telt og liggunderlag der. Dette holder somregel for en 1 til 2 ukers tur. Men har i det siste hatt litt mer fokus på små ting. Spesielt så tar det nye liggunderlaget bare halvparten av plassen av det gamle. Soveposer blir jo og bare mindre og mindre
Bilde

Tankvesken var ikke tilstede når bildet ble tatt.

Johnny

Det var da en usedvanlig flott motorsykkel :knegg
Du har tydligvis usedvanlig god smak :-)
Kjøpt i april 2011 og registrert 1 juli. Den ble da kjørt 3 ganger i sol. Resten i regn. Den har faktisk sett mer tør vei i 2012 en den så i hele 2011. Ble et impulskjøp og kjøpt usett over telefon mens jeg satt på jobb.
Kona overtok den gamle GSX1100f jeg hadde. Så begynner å fylles i garagen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av rogg »

Min første sykkel en Honda Shadow. Rigget med skipssekk/pakksekk. Telte og presenning brukte jeg å ha på styret over lykten. fant ikke bilde av det i farten. Her er teltet bak, en singeltur til Stjørdal i 2003 på Norgestreff
Honda Shadow.jpg

"Tysker'n" rigget for to personer på tur i tre vekker. Toppkofferten er tatt av og erstattet med en skipssekk. Denne rommet 80 liter, og det var utrolig mye som gikk i den. Sykkelen ble veldig baktung og sleit mye dekk. I tillegg brukte vi to 25 liters sekker på hver sideveske. Funket fint som armlener for FruRogg
DSC00057.JPG
Men så kom jeg over UniGohenger. Denne fikk jeg kjøpt brukt og fikk tak i håndtak fra kjøkkenfornyern. Tilpasset disse og vips hadde jeg rail å feste stoler og presenning på.
IMG_5332.JPG
Men så kom "Ekvipasjen" til oss, og nå blir alt lagt i hengeren..500l med stableplass...men til dere som har dårlig med plass...vi har det vi og :)
BMW K 1200 LT (13).JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

ZZR-Erling

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av ZZR-Erling »

Hei!
Har ikke lest alt her, men det jeg ser som jeg ville sjekka grundig ifht ditt bilde, er den store tankveska.
Vet selvf ikke hvordan den passer for deg, men for meg ser den ut til å hindre bevegeligheten.
Ja, ryggsekk er intet alternativ, mener nu jeg. Ok, kanskje en liten og lett.

ZZR-Erling

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev:Det enkle er ofte det beste!
Her er sykkelen min pakket for en helgetur.
Jeg har både telt, sovepose, liggeunderlag, klær for ei helg, ekstra ullgenser, crocks, toalettsaker inkl shampoo, verktøy og Statoilkopp i bagen.
Harstad 2011 001.jpg
Det der så bra ut synes jeg! Ingenting som er i veien, og biken er skikkelig kjørbar!

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av rogg »

ZZR-Erling skrev:Hei!
Har ikke lest alt her, men det jeg ser som jeg ville sjekka grundig ifht ditt bilde, er den store tankveska.
Vet selvf ikke hvordan den passer for deg, men for meg ser den ut til å hindre bevegeligheten.
Ja, ryggsekk er intet alternativ, mener nu jeg. Ok, kanskje en liten og lett.
Tenkte du på min tankveske..? Det var overhode ikke til noe bryderi i det hele og store. Funket veldig bra. Det ser mye verre ut en det oppleves når en setter seg bak.
Bilde
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

ZZR-Erling

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av ZZR-Erling »

rogg skrev:
ZZR-Erling skrev:Hei!
Har ikke lest alt her, men det jeg ser som jeg ville sjekka grundig ifht ditt bilde, er den store tankveska.
Vet selvf ikke hvordan den passer for deg, men for meg ser den ut til å hindre bevegeligheten.
Ja, ryggsekk er intet alternativ, mener nu jeg. Ok, kanskje en liten og lett.
Tenkte du på min tankveske..? Det var overhode ikke til noe bryderi i det hele og store. Funket veldig bra. Det ser mye verre ut en det oppleves når en setter seg bak.
Bilde

Hei!
Nei, jeg tenkte på, og også hvordan han skal få festa den "pølsa" skikkelig.
Bilde

ZZR-Erling

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av ZZR-Erling »

Slik ser min turklare mc ut:

Bilde

Har bærer der jeg kan velge å ha min V46 toppboks, men her la jeg heller en pakksekk på langs. Ellers foretrekker jeg ei helt minimalistisk tankveske med hurtigkobling, (fra Bags Connection).

Bildet er tatt i Grimselpass, Sveits, 2011.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av rerell »

ZZR-Erling skrev: Hei!
Nei, jeg tenkte på, og også hvordan han skal få festa den "pølsa" skikkelig.
Bilde
Ah, det var min ja. Jag fick faktiskt aldrig möjligheten att testa det där på tur. Nu är VTRen såld (även om det fortfarande står i mitt garage).
Tankväskan körde jag med några gånger. Ska man köra aktivt så tycker jag att den sitter i vägen, men går fint till "transport".
När det gäller "pølsa" så tvivlar jag på att jag hade packat den så full som på bilden, men jag hade nog fäst den på samma sätt, dvs med ett par stroppar runt väskan och under sadeln (och antagligen genom bakramen under sadeln). Hade det inte kännts stabilt nog så hade jag kanske dragit en stropp ner till passagerar-fotpinnen på varje sida.

Brukeravatar
KaffeLars
Innlegg: 17
Registrert: 08 mar 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Yamaha fz1s 2008, Honda GL 1800 2005
Sted: Ålesund

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av KaffeLars »

Sånn så sykkelen min ut på tur til Sverige i fjor
Tankveske fra Biltema, toppboks og vanntett pakksekk, holdt på plass av den derre nettingen til Biltema. :-)
IMG_1241a.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nåværende sykkel: Yamaha fz1s `08 & Honda GL 1800 Goldwing `05

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av Geir »

Slik så syklene til meg og turkompisen ut da vi kjørte 5-dagers tur Bergen-Kristiansund-Bergen i fjor. Kysten opp og Trollstigen, Geiranger, Fjærlans osv. ned. Sekken som er stroppet til passasjersetet mitt er ymse saker som kompisen ikke fikk plass til... :-#

Bilde

Bildet er tatt på/i (?) Bud.
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hur ser din "turklara" MC ut?

Legg inn av AJ »

Men.... :eh
Hva med dere som har med passasjer...?
Enkelt når man er alene på tur, men noe mer utfordrende når man er to... :-k

Rogg har jo løst problemet med henger, men de som ikke har henger. Hva gjør dere...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar