Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av ojda »

hakhap skrev:Tenkte jeg må være med i denne tråden siden telt er hva man gjør det til.....

MC:Bilde

Telt: Bilde


Dvs. jeg har ikke telt men bor på sted hvor rummen har dusj og ofte varm frokost ferdig når jeg står opp :prf

Flott telt hakap :thumleft Må være et helvete å få pakket bakpå Shadovèn :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av spidair »

Orion skrev: Lurte bare på om du vil dele navn på teltet du har?
Skal se når jeg kommer hjem, husker ikke i farta.. Kan legge ved noen bilder fra turen også :)

Og takk for "skryten" :)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av ojda »

Forøvrig min doning samt hybelen jeg benytter når jeg er i villmarkshumør :thumleft Dog ikke så ofte :lol

Her fra Sætermoen :vs


Bilde
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av SuperMorten »

Telt ja. Basecamp. Bildet er fra den lille turen min i sommer. Tror nok det blir lenge til neste gang, med mindre man er på fottur i fjellet. Jeg vil ha, som andre sier, dusj, madrass og dyne... Og en minibar :knegg
Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av ZZR-Erling »

Helsport Stetind 2.
Gammelt og bra to-mannstelt. Sist brukt under BMW-treffet i Trollstigen 2014, samt mai 2014, som på bildet.

Bilde

Og sånn er det på biken:
Bilde


Hele turen her:
https://www.facebook.com/erling.stormo/ ... 120&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av mortenolb »

Tja..
Bilde

Klarte meg fint med det lille teltet! :lol

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av spidair »

Teltet mitt heter Jotunheim of norway, Lom3...

Bilde
free picture upload Sykkel og telt, Kristiansand

Bilde
image upload no compression
Sykkel og telt Evje... (Fikk en ufrivillig stopp der da batteriet ikke ville mer...)

Bilde
img host

En LITT nedlastet supermotard... :) Som du ser så TRENGER jeg side vesker!!! Ble ubehagelig høyt stablet, så høyt at jeg dro på bakhjulet så fort som faan i motbakker hvis jeg ikke passet meg...

Var en VELDIG gøy tur da :) Sykkelen er, til tross for det smale setet, meget god på langtur, masse krefter og utrolig lettkjørt i svinger, da den kan legges ned til styret tar nedi... :)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av Bringisen »

Jeg tilhører den gruppen som velger telt fremfor hotell :sleepy

Frihet, stillhet og valgmulighet.

Her er noen bilder fra de to siste årene i mitt sist kjøpte telt. Har hatt en god del telt og føler at jeg har funnet et optimalt telt nå. Teltet heter Fjellreven Akka Dome 2. Det har høyde nok innvendig til at jeg kan sitte oppreist og kan skifte klær. Det hat to innganger og to bagasjerom. Det har store dører med netting slik at man får følelsen av å ligge ute om man vil, flott utsikt. Teltet er også testet av europas største friluftsmagasin med karateren Zer gut, og stod lenge i vindtesten , helt til storm 22m.s. Det er dessuten lett å sette opp siden innerteltet kan henge i ytterteltet når man setter det opp. Teltstang kanalene er nummererte med refleks slik at man fint kan sette teltet opp i mørket. Det finnes godt med innvendige lommer og dessuten en taklomme slik at alt holdes tørt. Vanntett til tusen :D

Solnedgang.

Bilde

Soloppgang

Bilde

Ødemark

Bilde

Middagslur

Bilde

Kjøkkenplass, parkeringsplass og verdens største hage.

Bilde

Oppakkning

Bilde

Klar for å sette opp telt

Bilde
Sist redigert av Bringisen den 19 jan 2015, 19:02, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av gsx750_80 »

y_telt2.jpg
AJ skrev:Motorsykkel og telt har for mange vært uløselig knyttet til hverandre.
Dette gjelder fortsatt for en god del, selv om også mange heller sverger til hytte og hotellovernattinger.
...
Dette bildet er tatt i 2013, ved et klassisk feriemål for trøndere, i Sverige.
Teltet var enten et bilag til Donald Duck & Co, eller så var det kjøpt på Biltema.

Etterhvert som jeg har blitt eldre setter jeg mer pris på komfort, og setter vanligvis opp teltet.
På en europatur med MC like etter krigen (1988), gadd jeg sjelden å sette opp telt, og sov
heller på rasteplasser eller bensinstasjoner, halvveis i ly av sykkelen (CB 1100 F).

Heller ikke dette teltet var særlig komfortabelt når sola gjorde det uutholdelig varmt kl. 7 om morgenen,
og jeg nylig hadde tatt kvelden (på festival).


P.S. Bildet er arrangert, og personene på bildet har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av Jompa »

Må bare trekke frem ett 80-tallsbilde jeg også, teltet kom desverre ikke med på bildet.
Til gjengjeld kan man se både en "østens perle" og en perle fra nord, som jeg forøvrig er gift med fremdeles.
Sykkelen er min første, Suzuki GS 1100 G. Kjøpt ny i 86 med Krauser kofferter og bærer.
Fruen kjørte en GR 650 av samme merke.

På den tida brukte jeg å si at det var et absolutt krav at puppene skulle stikke ut foran magen,
nå heter det bare "iflg tidligere retningslinjer" når jeg en skjelden gang tør å nevne det :redface
Gamle bilder 006.jpg
Radioen er forøvrig en dusjradio, sponset av svigerfar som var rørlegger.
Vi tenkte som så at kunne den brukes i dusjen, tålte den vel en mc-ferie også.
Såvidt jeg husker regna det veldig lite på den turen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av Bjerknez »

Bringisen skrev:Jeg tilhører den gruppen som velger telt fremfor hotell :sleepy

Frihet, stillhet og valgmulighet.

Her er noen bilder fra de to siste årene i mitt sist kjøpte telt. Har hatt en god del telt og føler at jeg har funnet et optimalt telt nå. Teltet heter Fjellreven Akka Dome 2. Det har høyde nok innvendig til at jeg kan sitte oppreist og kan skifte klær. Det hat to innganger og to bagasjerom. Det har store dører med netting slik at man får følelsen av å ligge ute om man vil, flott utsikt. Teltet er også testet av europas største friluftsmagasin med karateren Zer gut, og stod lenge i vindtesten , helt til storm 22m.s. Det er dessuten lett å sette opp siden innerteltet kan henge i ytterteltet når man setter det opp. Teltstang kanalene er nummererte med refleks slik at man fint kan sette teltet opp i mørket. Det finnes godt med innvendige lommer og dessuten en taklomme slik at alt holdes tørt. Vanntett til tusen :D

Solnedgang.

Bilde

Soloppgang

Bilde

Ødemark

Bilde

Middagslur

Bilde

Kjøkkenplass, parkeringsplass og verdens største hage.

Bilde

Oppakkning

Bilde

Klar for å sette opp telt

Bilde
Det øverste teltbildet ditt er faktisk et av de bedre fotografiene jeg har sett noen gang. Som gammel fotoentusiast kan jeg ikke forstå annet enn at du må ha fått noen tilbakemeldinger på dette? Fantastisk stemning, fin komposisjon, behagelig lys etc. En skikkelgi innertier :thumleft

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av sankyo »

Bjerknez skrev:
Bringisen skrev:Jeg tilhører den gruppen som velger telt fremfor hotell :sleepy

Frihet, stillhet og valgmulighet.

Her er noen bilder fra de to siste årene i mitt sist kjøpte telt. Har hatt en god del telt og føler at jeg har funnet et optimalt telt nå. Teltet heter Fjellreven Akka Dome 2. Det har høyde nok innvendig til at jeg kan sitte oppreist og kan skifte klær. Det hat to innganger og to bagasjerom. Det har store dører med netting slik at man får følelsen av å ligge ute om man vil, flott utsikt. Teltet er også testet av europas største friluftsmagasin med karateren Zer gut, og stod lenge i vindtesten , helt til storm 22m.s. Det er dessuten lett å sette opp siden innerteltet kan henge i ytterteltet når man setter det opp. Teltstang kanalene er nummererte med refleks slik at man fint kan sette teltet opp i mørket. Det finnes godt med innvendige lommer og dessuten en taklomme slik at alt holdes tørt. Vanntett til tusen :D

Solnedgang.

Bilde

Soloppgang

Bilde

Ødemark

Bilde

Middagslur

Bilde

Kjøkkenplass, parkeringsplass og verdens største hage.

Bilde

Oppakkning

Bilde

Klar for å sette opp telt

Bilde
Det øverste teltbildet ditt er faktisk et av de bedre fotografiene jeg har sett noen gang. Som gammel fotoentusiast kan jeg ikke forstå annet enn at du må ha fått noen tilbakemeldinger på dette? Fantastisk stemning, fin komposisjon, behagelig lys etc. En skikkelgi innertier :thumleft
Det var vel derfor bildet vant fjorårets bilde konkurranse... 8-)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av Bjerknez »

Å faen... det stemmer det... Det skjønner jeg forøvrig veldig godt :thumleft

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:
Bringisen skrev:Jeg tilhører den gruppen som velger telt fremfor hotell :sleepy

Frihet, stillhet og valgmulighet.

Her er noen bilder fra de to siste årene i mitt sist kjøpte telt. Har hatt en god del telt og føler at jeg har funnet et optimalt telt nå. Teltet heter Fjellreven Akka Dome 2. Det har høyde nok innvendig til at jeg kan sitte oppreist og kan skifte klær. Det hat to innganger og to bagasjerom. Det har store dører med netting slik at man får følelsen av å ligge ute om man vil, flott utsikt. Teltet er også testet av europas største friluftsmagasin med karateren Zer gut, og stod lenge i vindtesten , helt til storm 22m.s. Det er dessuten lett å sette opp siden innerteltet kan henge i ytterteltet når man setter det opp. Teltstang kanalene er nummererte med refleks slik at man fint kan sette teltet opp i mørket. Det finnes godt med innvendige lommer og dessuten en taklomme slik at alt holdes tørt. Vanntett til tusen :D

Solnedgang.

Bilde











Det øverste teltbildet ditt er faktisk et av de bedre fotografiene jeg har sett noen gang. Som gammel fotoentusiast kan jeg ikke forstå annet enn at du må ha fått noen tilbakemeldinger på dette? Fantastisk stemning, fin komposisjon, behagelig lys etc. En skikkelgi innertier :thumleft
Tusen takk for fine ord :vs Det setter jeg stor pris på og jeg vet at du også er en fotoentusiast :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Vis oss din MC og teltet du bruker på tur

Legg inn av Epylypzon »

Ettersom jeg kjørte R sykkel på den tiden telt ble innkjøpt så falt valget på Helsport ringstind light 2. Utstillingsmodell på ei messe, så fikk en grei pris.

Her sammen med sykkelen
Norge Juli 2010 075.jpg
Pakket på sykkelen
Norge Juli 2010 003.jpg
Får rota nok i et lite telt også
Norge Juli 2010 078.jpg
Utvida litt med en helsport tarp, fant også igjen ett lite billigtelt jeg har hatt i mange år men aldri brukt. En kammerat lånte dette til han fikk kjøpt seg eget.
Slått ut på plenen for lufting.
IMAG0970.jpg
Sov under tarpen på en tur til Finnskogen i fjor vår
IMG_0142.jpg
Helsport teltet, Mammut liggeunderlag, Fjällräven sovepose, Mammut pute
IMAG4448.jpg
Før turen nedover europa i fjor kjøpte jeg også ett myggtelt(helsport).
Sett opp tarpen over så har man en veldig sval og kjølig løsning.
Her bare dro jeg tarpduken over etterhvert, utrygt for regn
IMG_2319.jpg
Nåværende sykkel og "hovedtelt"
IMG_0867.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Svar